Gå til innhold

Hva skjer ved en re-traumatisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

^^

Anonymkode: d2df7...48e

Skrevet

At det tidligere traumet blir dratt opp i overflaten. 

Anonymkode: d9868...0a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At det tidligere traumet blir dratt opp i overflaten. 

Anonymkode: d9868...0a2

Hvordan merker man det? 

Jeg lurer på om det kan ha skjedd meg. Noen skulle bare tulle med meg som følte at jeg mistet all kontroll fordi jeg sa stopp flere ganger, men alt var bare tull og lekent. Men likevel ble noe dratt opp til minne. I ettertid har jeg følt meg ekkel og sår. Like etter traumatiske hendelsen for par år siden, så spiste jeg og trente i skjul, noe jeg har begynt med igjen. Har en følelse på at noe ikke stemmer nå. Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg begynte gradvis å behandle meg selv dårligere.

Trodde jeg hadde jobbet meg gjennom det gamle traumet og at jeg sto stødig. Vel, det gjorde jeg ikke selv om det var 20 år i mellom. Nå prøver jeg å finne et nytt fotfeste. Forskjellen er at jeg nå ikke går til psykolog så jeg står alene. 

Anonymkode: 4c7c9...7c7

Skrevet

Symptomøkning som du beskriver. Prøv å aktivt ta gode valg og bruk tiden til hjelp. Det tar tid å hente seg inn igjen, men du må hjelpe til.

Anonymkode: a2426...c59

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Symptomøkning som du beskriver. Prøv å aktivt ta gode valg og bruk tiden til hjelp. Det tar tid å hente seg inn igjen, men du må hjelpe til.

Anonymkode: a2426...c59

Jeg prøver å ta gode valg! Og være ekstra bevisst på mine egne grenser. Pusher meg ikke så mye nå. Har også bestilt legetime.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg begynte gradvis å behandle meg selv dårligere.

Trodde jeg hadde jobbet meg gjennom det gamle traumet og at jeg sto stødig. Vel, det gjorde jeg ikke selv om det var 20 år i mellom. Nå prøver jeg å finne et nytt fotfeste. Forskjellen er at jeg nå ikke går til psykolog så jeg står alene. 

Anonymkode: 4c7c9...7c7

Føler du selv at du burde bearbeidet det med noen profesjonelle nå? 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...