idkkk55 Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli etter sommer begynner jeg på ungdomsskolen og det er mye jeg gruer meg til. Vi får jo flere presentasjoner og må snakke mere og det er noe som jeg sliter med. Har mange tegn på angst og jeg har fått lov til å slippe det på barneskolen men vet ikke hva jeg skal gjøre nå 1
Frustrertoversøs Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august Hei kjære deg! Jeg forstår veldig godt bekymringen din. Men det eneste du kan gjøre er å øve. Når dere skal ha presentasjon, så øv deg for deg selv først. Øv inn presentasjonen slide for slide først, før du øver deg på hele. Når du klarer å presentere hele for deg selv på en avslappet måte, så kommer det til å gå bra når du skal presentere for klassen. Husk også at det sitter flere i klassen som er nervøse for å presentere. Du er garantert ikke den eneste. Når du har vært gjennom din første presentasjon, som helt sikkert går bra, så vil det bli lettere og lettere. Du vil oppdage at det ikke er så farlig hvis du glemmer noe. Stol på deg selv! I klassetimer så er det vel vanlig at læreren stiller spørsmål. Hvis du kan svaret, så rekk opp hånden. Når du har gjort dette tre ganger og så lærer kroppen og hodet ditt at dette går bra. Etter hvert så tør du mer uten å grue deg. Masse lykke til 🙂 1
Hydrium Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Lærerene vet at det er skummelt å begynne på ungdomsskolen. Vi hadde gruppearbeid der vi fremførte for læreren i et eget rom, ikke foran hele klassen til å begynne med. Og ofte er det powerpoin så man slukker lyset. Det var noen i klassen som ikke taklet det og da leverte de en video til læreren med fremføringen. Gruppene lagde video for klassen osv. Snakk med læreren din, dere finner sikkert ut av det. Mange har det som deg, jeg er sikker på at de hjelper dere til å få en myk overgang. Jeg måtte trene meg til å tåle det også. Ble noen tøffe tak men det blir også bedre og det er så nyttig i voksenlivet. Mestring er tidenes ego boost. Lover deg at det blir bedre! Kult å begynne på ungdomsskolen da 😃 Ny epoke i livet ditt. Og det kommer til å bli fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå