Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig en stram lukt nedentil, ingen kløe eller noe. Luktet som klor. Kan det være pga graviditet ? Tok en test i dag men kom bare skygge så venter til imorgen med ny

Anonymkode: 14b25...5b3

Skrevet

Sopp kanskje. Kanskje noe du reagerer på

Skrevet
mommyaka skrev (32 minutter siden):

Sopp kanskje. Kanskje noe du reagerer på

Har ikke sopp hatt det før. Hmm  kanskje varmen 😂

Skrevet

Hvis det er fiskelukt kan det være BV (bakteriell vaginose), hvor en type bakterie vokser for mye - hjelper kun med antibiotikakur.

Uansett, sjekk deg hos legen!

Skrevet

Lukt kan variere med syklusen. Siden du mulig er gravid kan det jo være det også. Evt mat du har spist. Varmen etc 

Anonymkode: d3b27...8d7

Skrevet

Sopp eller BV. Vanlig feil å tro at man må "vente", og ikke vaske seg godt, når man prøver... 

Anonymkode: 52d5c...356

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sopp eller BV. Vanlig feil å tro at man må "vente", og ikke vaske seg godt, når man prøver... 

Jeg vasker meg alltid med vann, etter hvert eneste dobesøk og dusjet etter sex så renslighet er nok ikke mitt problem. Er ikke en av de som bruker dopapir og tro jeg er ren

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vasker meg alltid med vann, etter hvert eneste dobesøk og dusjet etter sex så renslighet er nok ikke mitt problem. Er ikke en av de som bruker dopapir og tro jeg er ren

For mye vasking kan da også ødelegge skjedemiljø, så godt mulig det er BV.

Anonymkode: 052de...d15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For mye vasking kan da også ødelegge skjedemiljø, så godt mulig det er BV.

Anonymkode: 052de...d15

Vasker meg ikke for mye, vasker meg med vann uten såpe etter dobesøkene og etter sex. Normal hygiene. 

Skrevet

BV lukter ikke klor. Det lukter fisk. Sæd kan ha en eim av klorlukt er min erfaring. Særlig etter en stund. Kan du hatt sex og rester kommet ut senere? Såfall kan det være forklaringen. Jeg opplever dette selv rett som det er.

Anonymkode: bc8c5...e60

• Liker 1
Skrevet

En sterk lukt av klor fra underlivet kan skyldes flere ting. En vanlig årsak er bakteriell vaginose, som gir en ubalanse i den naturlige bakteriefloraen i skjeden. Dette kan føre til en fiskelukt, men i noen tilfeller kan det også lukte klor. Det er viktig å oppsøke lege for å få riktig diagnose og behandling. 

Mulige årsaker til klorlukt fra underlivet: 

Bakteriell vaginose

Infeksjoner-klamydia og andre seksuelt overførbare infeksjoner

Dårlig hygiene

Kosthold og livsstil

Hva bør du gjøre? 

Det er viktig å oppsøke lege for å få en nøyaktig diagnose og riktig behandling. Legen kan utføre en gynekologisk undersøkelse og ta prøver for å finne årsaken til lukten. 

Bruk løse klær:

Unngå trange bukser og truser, spesielt de som er laget av syntetiske materialer. Velg heller bomullsundertøy og løse klær som slipper luft til. 

Sov uten undertøy:

Hvis du plages med lukt, kan det hjelpe å sove uten undertøy for å gi underlivet mer luft. 

Det er viktig å huske at en ubehagelig lukt fra underlivet kan være et symptom på ulike tilstander, og det er derfor viktig å få en profesjonell vurdering for å finne ut av hva som er årsaken og få riktig behandlin

Anonymkode: e3d8d...7d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

BB og sopp kommer ikke av manglende vasking nedentil. Snakk om å være uvitende.

Anonymkode: 0a504...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...