Gå til innhold

Er det galt av meg å line opp 10 flørste dater på to uker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en del. Veldig ofte er første møte en skuffelse. Noen ganger kommer skuffelsen senere. 

Jeg pleier ikke tenke på første daten, som annet enn et treff for å se om man liker hverandre nok til å avtale andre date. 

Jeg tenker selv det er helt ok å ha flere slike møter på rad. 97% av gangene er jeg ikke videre interessert, eller de er ikke interessert, eller begge er ikke interessert. 

Men er dette dårlig gjort syns dere?

Anonymkode: d759d...dee

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Effektiv måte å ødelegge sjela di på. Å fortelle om deg 10 ganger på  to uker høres repetetivt ut

Anonymkode: a6d8d...e57

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Logisk og moralsk er det innafor, men jeg ville ikke likt det, og ville avsluttet om jeg fikk vite om det. 

Anonymkode: 6411c...394

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker selv det er helt ok å ha flere slike møter på rad. 97% av gangene er jeg ikke videre interessert, eller de er ikke interessert, eller begge er ikke interessert. 

Jeg antar du vil bli påspandert.

Anonymkode: 9b4f3...0e6

• Liker 5
Skrevet (endret)

For meg er dette mye mer normalt enn å chatte med én utvalgt i ukesvis, for så å treffes.

Man kjenner omtrent umiddelbart om det er kjemi der, du gjør dere begge en tjeneste.

Jeg treffer jo masse menn hver uke som jeg prater litt med uten at det betyr at jeg har ødelagt sjela mi på det. Og det er ikke folk jeg avtaler å møte via en app ...

Endret av evahanshans
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg antar du vil bli påspandert.

Anonymkode: 9b4f3...0e6

Nei bare går tur. Eller kaffe betaler sjøl. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
evahanshans skrev (7 minutter siden):

For meg er dette mye mer normalt enn å chatte med én utvalgt i ukesvis, for så å treffes.

Man kjenner omtrent umiddelbart om det er kjemi der, du gjør dere begge en tjeneste.

Jeg treffer jo masse menn hver uke som jeg prater litt med uten at det betyr at jeg har ødelagt sjela mi på det. Og det er ikke folk jeg avtaler å møte via en app ...

Ja, har jo hendt at jeg har pratet med noen i ukesvis, hatt store forventninger og håp. Truffet og så finner man ut at dette var ikke slik jeg hadde forestilt. 

Mye bortkastet energi på noe som gikk i vasken. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har jo hendt at jeg har pratet med noen i ukesvis, hatt store forventninger og håp. Truffet og så finner man ut at dette var ikke slik jeg hadde forestilt. 

Mye bortkastet energi på noe som gikk i vasken. 

Synes du er smart, jeg. Mye mer effektivt og bedre for begge parter. Lykke til!

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da er du særdeles dårlig til å dømme personene før du møter dem, hvis 97% ikke faller i smak. Kanskje begynne der?

Anonymkode: f25c3...3f6

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt voldsomt kanskje? Er enig i at første date egentlig bare er for å teste kjemien, men jeg vil helst slippe å kansellere 7 dater fordi nr. 3 var såpass interessant at jeg vil bruke tiden på ham.

Jeg er ikke så ofte på datingsider, som regel åpner jeg profilen, sveiper en dag eller to, stenger profilen igjen når jeg har en del matcher og 3-4 samtaler gående. Avtaler kanskje å møte et par av dem, og om første date er bra så fortsetter jeg med den personen til jeg vet om det er noe der eller ikke.

Forbi date to holder jeg meg til én person. Jeg har prøvd  date flere om gangen, men det blir bare stress og jeg klarer ikke å fokusere på noen av dem. Om det skulle bli et forhold har jeg ikke lyst til at de første par mnd. av forholdet (selv om det ikke var et forhold ennå) datet jeg 2-3 andre også.

Jeg godtar at daten gjør det annerledes, men jeg flagger tidlig at jeg ikke dater/chatter med andre, og at de må si fra om de gjør det, for jeg gidder ikke bruke så mye tid og energi (jeg blir ganske raskt investert i en jeg liker) på dem om jeg når som helst kan bli dumpet for en annen. Det er alltid noen bedre der ute, men man kommer aldring mål (forutsatt at man faktisk ønsker et forhold) om man hele tiden skal fortsette å lete.

Anonymkode: b7f16...e70

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Effektivt det. Bare kjør på. Bare ikke gå til sengs med alle sammen. 😅 

Blir jo litt som speeddating det her, bare at du rekker å bli litt bedre kjent med hver mann. 👍🏼

Anonymkode: 7124d...59f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

dette dårlig gjort syns dere?

Ja, med tanke på alle de menneskene du skal date, er det jo dårlig gjort.
Det virker som at du dater kun for datingens skyld. 

Er du så frempå at du forteller alle du dater om alle dine avtaler om date?
F.eks. at du er på date og forteller at "i morgen skal jeg på date med en spennende fyr"?

Jeg hadde holdt meg langt unna deg.

Anonymkode: 17867...ba3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er jo et «Numbers game»

Anonymkode: 896f0...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Om du er kvinne som siler ut menn for forhold, så er det dårlig gjort, ja. Om det er bare for sex er det greit.

Anonymkode: 70943...e6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Om du er kvinne som siler ut menn for forhold, så er det dårlig gjort, ja. Om det er bare for sex er det greit.

Anonymkode: 70943...e6d

Hmm? Denne skjønte jeg ikke. Personen forsøker å finne en kjæreste, og syns det er lettere å møte dem tidlig. Altså en kopp kaffe og gåtur (se ovenfor). Intensjonen på første møte/date er jo for å se an kjemien. Er det ingen kjemi, er det ikke noe å mase med.

Når det er sagt, så syns jeg kanskje det høres ut som en hektisk periode hvor du egentlig ikke får tenkt gjennom. Hvis du bestemmer deg for date #2, så bør du bremse datingen med andre ned til den ene.

Anonymkode: 23fd5...cd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Litt voldsomt kanskje? Er enig i at første date egentlig bare er for å teste kjemien, men jeg vil helst slippe å kansellere 7 dater fordi nr. 3 var såpass interessant at jeg vil bruke tiden på ham.

Jeg er ikke så ofte på datingsider, som regel åpner jeg profilen, sveiper en dag eller to, stenger profilen igjen når jeg har en del matcher og 3-4 samtaler gående. Avtaler kanskje å møte et par av dem, og om første date er bra så fortsetter jeg med den personen til jeg vet om det er noe der eller ikke.

Forbi date to holder jeg meg til én person. Jeg har prøvd  date flere om gangen, men det blir bare stress og jeg klarer ikke å fokusere på noen av dem. Om det skulle bli et forhold har jeg ikke lyst til at de første par mnd. av forholdet (selv om det ikke var et forhold ennå) datet jeg 2-3 andre også.

Jeg godtar at daten gjør det annerledes, men jeg flagger tidlig at jeg ikke dater/chatter med andre, og at de må si fra om de gjør det, for jeg gidder ikke bruke så mye tid og energi (jeg blir ganske raskt investert i en jeg liker) på dem om jeg når som helst kan bli dumpet for en annen. Det er alltid noen bedre der ute, men man kommer aldring mål (forutsatt at man faktisk ønsker et forhold) om man hele tiden skal fortsette å lete.

Anonymkode: b7f16...e70

Det gjør du jo fra en veldig priviligert posisjon. Når du vet at du bare kan åpne appen en dag eller to for å skaffe et par nye dates med noen du er interessert i. For de aller fleste menn er ikke det tilfellet.

Prøv å sett deg i daten din sin posisjon. Hvor han har brukt måneder bare for å skaffe den ene daten med deg, og hvis det ikke blir noe suksess må han bruke flere måneder til for å skaffe en ny date. Også sier du til han at du dumper han hvis han ikke dropper alle dating sider til date nr to med deg. Med en slik strategi kan det jo ta flere tiår for han for å ha en suksess, hvis han ikke bare gir opp til slutt da...

Anonymkode: 440e1...fbc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det. Jeg må bare konsentrere meg om en av gangen, skal jeg klare og få følelser. 

Anonymkode: 0c4f0...13f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring synes jeg at flere første dates innenfor et så kort tidsrom er ganske så slitsomt… 

Anonymkode: 9e1f3...9be

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Når jeg datet, så hendte det at jeg satte opp flere kaffe/øl/vin-treff på samme kveld, og planla flere møter i dagene fremover. Men jeg synes det var slitsomt og ikke minst var det litt kjipt å måtte avslutte med noen du hadde god tone med fordi du hadde en avtale senere. (Selv om det har også hendt at jeg har hatt andre avtaler(kamerater eller middager med venner) også).

Jeg synes også det forsterket dette tinderkjøret, der du alltid ser etter noe bedre, og at du mistet fokuset på den du faktisk møtte. Og det var lett å blande informasjon frå de forskjellige damene jeg møtte, så jeg fikk mye mer ro når jeg fokuserte på en eller bare noen få, og enda mer ro da jeg forlot Tinder.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres slitsomt ut. Får bare håpe at du ikke glemmer deg og kaller dem med feil navn/blander navn osv. 

Jeg ville nok ikke likt det hvis jeg fikk vite om det, og hadde derfor droppet å date deg videre.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...