Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som tester mye, ser mange tester allerede fra 8-9 dpo. Er det egentlig vits? Er det ikke vanligst få positiv først 14 dpo? Hva er hastverket meg vite så fort? 

Anonymkode: ef69e...783

Skrevet

Jeg testet positivt 8-9 dpo, er i uke 36 nå😊

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen vits nei. Hadde jeg droppet tidlig testing hadde jeg sluppet å oppdage kjemiske graviditeter som ikke ble noe av. Men tester fremdeles tidlig 🙈 Selv om det er bedre å vente til ikm 

Anonymkode: 79ec5...308

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint begynne å teste 8-9dpo. Jeg har hatt to sykluser hvor jeg har fått positiv test 8-9dpo😊

Anonymkode: 51173...384

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ingen vits! 

Jeg gjør det fordi jeg har fertilitetsproblemer og er traumatisert av å ha mistet 7 ganger. Det gir meg en falsk følelse av kontroll. Fordi på en måte er det fint å se at jeg er i stand til å bli gravid. Og jeg kan diskutere det med lege. Men jeg tror nok det gir mer skade enn nytte. Så vil egentlig ikke anbefale noen å teste så tidlig. 

Anonymkode: 01a63...45c

AnonymBruker
Skrevet

Egget fester seg normalt dag 5-7. det tar deretter 2-3 dager før hurtigtester slår ut.

Hvorfor? Nei… hvorfor teste i det hele tatt. Du vet jo når du ligger der med babyen i armene 

Anonymkode: a15f0...f94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå på mitt femte svangerskap: 2 barn, 1 MA i uke 8, 1 uplanlagt graviditet på spiral (som endte i en spontanabort grunnet spiralen) og denne graviditeten. 

Nr 1 var ikke planlagt, og her var jeg nok 5 uker på vei før jeg fant ut av det. 
Nr 2 testet jeg positivt 9 dpo

Da jeg hadde MA tok jeg første test 11 dpo, positivt resultat 

Med spiralen antar jeg at jeg var 4-5 uker

Siste gang testet jeg positivt 8 dpo. 

For min del er erfaringen at jeg raskt kommer opp i et hcg-nivå som slår ut på tester, og hvorfor vente da når man kan få svar noen dager tidligere? Ja, det kan hende man får negativt resultat 10 dpo, og positivt 4 dager senere, men hvis man bruker billige tester er det ikke allverdens med kroner bortkastet heller. 

Anonymkode: 120c1...46e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...