AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Hei, min venninne har barn med en hvit, norsk mann som er rasistisk mot både henne og datteren deres. De har datteren 50/50. Hun har forlatt ham på grunn av dette. Han håner hudfargen, håret, kulturbakgrunnen hennes osv . Han trakasserer henne daglig og datteren lider selvfølgelig under dette, for faren skjuler det ikke heller. Jeg er redd for at barnet etterhvert vil bli skadet av dette. Dvs, hun er vel allerede skadet av det. Det må være helt forferdelig å ha en far som synes at hudfargen din og håret ditt er stygt og ekkelt og at moren din er enda eklere. Hva kan moren gjøre? Kan hun få noen hjelp fra barnevernet? Hun jobber som freelancer og arbeider derfor uregelmessig. Inntekten er i tillegg ustabil, hun er derfor redd for at 100% omsorg blir umulig. Det er heller ikke like lett å få ny jobb når du har et fremmedartet navn og utseende og snakker litt dårlig norsk. Kan hun risikere at barnevernet plasserer datteren i fosterhjem? Hun er redd og vet ikke hva hun skal gjøre. Hun har ikke bodd så mange år i Norge, har lite nettverk og kjenner ikke systemet. Datteren er bare 4 år gammel. Noen som jobber i barnevernet eller som er jurister som vet hvordan hun kan gå frem for å få hjelp? Kan hun feks få støtte i form av avlastning eller støtte til barnepass dersom hun får 100% omsorg? Hun har politianmeldt ham for psykisk vold tidligere, uten at det hjalp. Anonymkode: 38ff5...db9 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hei, min venninne har barn med en hvit, norsk mann som er rasistisk mot både henne og datteren deres. De har datteren 50/50. Hun har forlatt ham på grunn av dette. Han håner hudfargen, håret, kulturbakgrunnen hennes osv . Han trakasserer henne daglig og datteren lider selvfølgelig under dette, for faren skjuler det ikke heller. Jeg er redd for at barnet etterhvert vil bli skadet av dette. Dvs, hun er vel allerede skadet av det. Det må være helt forferdelig å ha en far som synes at hudfargen din og håret ditt er stygt og ekkelt og at moren din er enda eklere. Hva kan moren gjøre? Kan hun få noen hjelp fra barnevernet? Hun jobber som freelancer og arbeider derfor uregelmessig. Inntekten er i tillegg ustabil, hun er derfor redd for at 100% omsorg blir umulig. Det er heller ikke like lett å få ny jobb når du har et fremmedartet navn og utseende og snakker litt dårlig norsk. Kan hun risikere at barnevernet plasserer datteren i fosterhjem? Hun er redd og vet ikke hva hun skal gjøre. Hun har ikke bodd så mange år i Norge, har lite nettverk og kjenner ikke systemet. Datteren er bare 4 år gammel. Noen som jobber i barnevernet eller som er jurister som vet hvordan hun kan gå frem for å få hjelp? Kan hun feks få støtte i form av avlastning eller støtte til barnepass dersom hun får 100% omsorg? Hun har politianmeldt ham for psykisk vold tidligere, uten at det hjalp. Anonymkode: 38ff5...db9 Er noe av dette skriftlig så spar det. Jeg ville snakket med barnevernet selv for å få støtte og veiledning. Vansklig å få barnet 100 % men om far er skadelig for barnet kan det bli kraftig begrenset eller med tilsyn. Anonymkode: af01c...00b 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er noe av dette skriftlig så spar det. Jeg ville snakket med barnevernet selv for å få støtte og veiledning. Vansklig å få barnet 100 % men om far er skadelig for barnet kan det bli kraftig begrenset eller med tilsyn. Anonymkode: af01c...00b Hun har alt sammen skriftlig, men er redd for hva barnevernet kan gjøre. Eller om de i det hele tatt kan hjelpe henne. Anonymkode: 38ff5...db9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Hvorfor få barn med en som er rasist som mørkhudet?Kjenner ei som gjorde det samme, og etter bruddet gjør han alt for bruke barnet mot henne. Ble hun advart? Ja! Hørte hun? Nei! Ikke at det betyr det er greit, men hva forventer man? Realiteten er at rasisme og fordommer eksisterer og når du da har en hvit mann med fast inntekt mest sanysnnwlig etablert med bolig og godt nettverk som sikkert ikke viser denne dårlige siden til alle, så står man dårlig rustet. Rettferdig? Overhode ikke. Putta seg selv i situasjonen? 100% Anonymkode: 0fc12...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har alt sammen skriftlig, men er redd for hva barnevernet kan gjøre. Eller om de i det hele tatt kan hjelpe henne. Anonymkode: 38ff5...db9 Er ikke sikkert det er noe de kan hjelpe med, men de undersøker jo far også om hun forteller om situasjonen. Er veiledning de kan hjelpe med, kanskje avlastning men vanskelig å få. Er mulig å få time til uforplinktende prat for å få svar på om dette er noe man kan få hjelp med. En annen ting er jo få time på familievernkontoret alene for å få tips om hva man kan gjøre. Kan også få time der sammen. Anonymkode: af01c...00b
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor få barn med en som er rasist som mørkhudet?Kjenner ei som gjorde det samme, og etter bruddet gjør han alt for bruke barnet mot henne. Ble hun advart? Ja! Hørte hun? Nei! Ikke at det betyr det er greit, men hva forventer man? Realiteten er at rasisme og fordommer eksisterer og når du da har en hvit mann med fast inntekt mest sanysnnwlig etablert med bolig og godt nettverk som sikkert ikke viser denne dårlige siden til alle, så står man dårlig rustet. Rettferdig? Overhode ikke. Putta seg selv i situasjonen? 100% Anonymkode: 0fc12...9ad Han var selvfølgelig ikke sånn i begynnelsen. Det sier seg jo selv. Han var respektfull og skjønn mot henne, men etter at de fikk barn begynte forholdet å skrante, og det var da det begynte. Småbarnslivet er tøft og får frem det verste i oss. Denne mannen hennes viste seg dessverre å være en skikkelig drittsekk. Anonymkode: 38ff5...db9 3 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Hvorfor dra inn rasisme? Er det ikke ikke nok at han trakasserer og har en krenkende oppførsel? Anonymkode: 72ca9...b95
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke sikkert det er noe de kan hjelpe med, men de undersøker jo far også om hun forteller om situasjonen. Er veiledning de kan hjelpe med, kanskje avlastning men vanskelig å få. Er mulig å få time til uforplinktende prat for å få svar på om dette er noe man kan få hjelp med. En annen ting er jo få time på familievernkontoret alene for å få tips om hva man kan gjøre. Kan også få time der sammen. Anonymkode: af01c...00b Han nekter å gå til familievernkontoret. Men ja, hun kan selvfølgelig gå selv og få råd og støtte. Jeg skal foreslå det. Anonymkode: 38ff5...db9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor dra inn rasisme? Er det ikke ikke nok at han trakasserer og har en krenkende oppførsel? Anonymkode: 72ca9...b95 Poenget er at han får barnet til å skamme seg over sin egen kulturbakgrunn, hud- og hårfarge. Jeg kan egentlig knapt tenke meg noe verre enn dette. Den psykiske volden er så grov nettopp på grunn av dette at jeg syntes det var viktig å nevne. Anonymkode: 38ff5...db9 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget er at han får barnet til å skamme seg over sin egen kulturbakgrunn, hud- og hårfarge. Jeg kan egentlig knapt tenke meg noe verre enn dette. Den psykiske volden er så grov nettopp på grunn av dette at jeg syntes det var viktig å nevne. Anonymkode: 38ff5...db9 Poenget er jo også hvorvidt dette er nok til at barnevernet gir henne full omsorg. Og spørsmålet blir da hvordan hun skal løse dette, ettersom hun ikke har fast jobb. Hun befinner seg i en utrolig vanskelig situasjon. Anonymkode: 38ff5...db9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han nekter å gå til familievernkontoret. Men ja, hun kan selvfølgelig gå selv og få råd og støtte. Jeg skal foreslå det. Anonymkode: 38ff5...db9 Melder hun inn til barnevernet så starter de sak. Hun kan snakke med barnehagen eller helsestasjon for de kan kanskje hjelpe til å sende inn bekymringsmelding sammen med mor for da blir meldingen tatt enda mer seriøst. Hun har jo skriftlig så problemet kan ikke skjules av far. Anonymkode: af01c...00b
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Hadde hun ikke hatt en annen hudfarge så hadde hun trakassert henne med andre ting, vekt, høyde, matlaging, frimerkesamling. Slike menn bruker det de finner for å trykke kjerringa ned. Det hun kan gjøre er å sende en bekymringsmelding til barnevernet på far. Få advokat og gå for full omsorg selv. Barnet kan ikke være hos en forelder som er rasistisk mot mor for barnet er sin mors datter så er han rasistisk mot mor så er han og det mot sin datter. Men du prater om støtte til barnepass, barnet går vel i barnehage? Har man lav inntekt så blir jo betalingen deretter og. Anonymkode: 7a64b...737
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde hun ikke hatt en annen hudfarge så hadde hun trakassert henne med andre ting, vekt, høyde, matlaging, frimerkesamling. Slike menn bruker det de finner for å trykke kjerringa ned. Det hun kan gjøre er å sende en bekymringsmelding til barnevernet på far. Få advokat og gå for full omsorg selv. Barnet kan ikke være hos en forelder som er rasistisk mot mor for barnet er sin mors datter så er han rasistisk mot mor så er han og det mot sin datter. Men du prater om støtte til barnepass, barnet går vel i barnehage? Har man lav inntekt så blir jo betalingen deretter og. Anonymkode: 7a64b...737 Han er rasistisk mot barnet sitt også. Ikke bare mot mor. Hun kan takle det, men hun takler ikke at han er rasistisk mot barnet. Det er derfor jeg nevner dette med at han er hvit og mor er sort. Ja, barnet går i barnehage, men mor har uregelmessige arbeidstider og må ta de jobbene hun kan for å få endene til å møtes. Anonymkode: 38ff5...db9 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Hvorfor fikk hun barn med denne mannen? Anonymkode: 4e991...99c
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor fikk hun barn med denne mannen? Anonymkode: 4e991...99c Fordi han var skjønn og grei helt til barnet var noen år gammelt Anonymkode: 38ff5...db9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli Snakk med hun her: https://www.vanderweele.no/vare-ansatte Anonymkode: dac95...f25
AnonymBruker Skrevet 13. juli #17 Skrevet 13. juli Datteren så mer norsk ut da hun var liten, men nå som hun er blitt eldre ser hun mørkere ut og håret har også mørknet veldig. Hun ligner mer på sin mor nå, og det tåler tydeligvis ikke faren. Det er helt forferdelig for moren å være vitne til farens behandling av barnet, samtidig som hun ikke forstår hvordan hun skal klare 100% omsorg. Anonymkode: 38ff5...db9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakk med hun her: https://www.vanderweele.no/vare-ansatte Anonymkode: dac95...f25 Takk for tips. Jeg skal foreslå det. Anonymkode: 38ff5...db9
AnonymBruker Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Poenget er jo også hvorvidt dette er nok til at barnevernet gir henne full omsorg. Og spørsmålet blir da hvordan hun skal løse dette, ettersom hun ikke har fast jobb. Hun befinner seg i en utrolig vanskelig situasjon. Anonymkode: 38ff5...db9 Barnevernet gir ingen full omsorg, de har ikke hjemmel. Det er det retten som gjør. Hun trenger advokat. Anonymkode: 70737...779
AnonymBruker Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnevernet gir ingen full omsorg, de har ikke hjemmel. Det er det retten som gjør. Hun trenger advokat. Anonymkode: 70737...779 Hun har faktisk en advokat, men det koster mye penger og hun tjener bare såvidt over grensen for fri rettshjelp. Advokaten har vært til liten hjelp. Det blir liksom bare den samme runden om att og om att igjen der far lover å forbedre seg og så skjer det ikke en dritt. Anonymkode: 38ff5...db9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå