AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli La oss si at man får en skikkelig dårlig følelse av en pleier som tar vare på barnet ditt på sykehuset. Barnet er for ungt til å snakke. Du fester avlytting på sengen til barnet og på opptaket hører man at pleieren faktisk behandler barnet skikkelig ille. Man hører ikke hvorfor, men barnet begynner ofte å gråte når pleieren står ved sengen. Man hører på pusten barnet kjempe litt imot, lydene barnet lager ellers og lydene av sengetøyet. Man tolker det som at barnet blir holdt, klypt eller lignende. Så gråter barnet og pleieren forlater rommet og ler. Man hører også at måten hun snakker til barnet på ellers er skikkelig ille. Hvis man går til ledelsen med dette opptaket, hva skjer da? Anonymkode: f101d...912 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Hadde nok heller gått til politiet. Anonymkode: 09757...744 16 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli De sier vel bare at på sykehus må man tåle litt ubehag? De holdt fast min og tok blodprøve hos legen og jeg vil tro de må gjøre langt verre ting på sykehus. Du kommer ingen vei uten noe håndfast. Anonymkode: 89858...d01 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Gaia skrev (1 minutt siden): Lydopptak uten at en selv er til stede er straffbart. Så da blir jeg anmeldt? Det får ingen konsekvenser for pleieren? Anonymkode: f101d...912
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): La oss si at man får en skikkelig dårlig følelse av en pleier som tar vare på barnet ditt på sykehuset. Barnet er for ungt til å snakke. Du fester avlytting på sengen til barnet og på opptaket hører man at pleieren faktisk behandler barnet skikkelig ille. Man hører ikke hvorfor, men barnet begynner ofte å gråte når pleieren står ved sengen. Man hører på pusten barnet kjempe litt imot, lydene barnet lager ellers og lydene av sengetøyet. Man tolker det som at barnet blir holdt, klypt eller lignende. Så gråter barnet og pleieren forlater rommet og ler. Man hører også at måten hun snakker til barnet på ellers er skikkelig ille. Hvis man går til ledelsen med dette opptaket, hva skjer da? Anonymkode: f101d...912 Det jeg har markert i fet skrift er nesten det som bekymrer meg. Hvordan hører du at "pleieren behadler barnet skikkelig ille"? Anonymkode: 0a2c9...9e0 20
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da blir jeg anmeldt? Det får ingen konsekvenser for pleieren? Anonymkode: f101d...912 Opptaket er bare lyder, det høres ikke ut som det kan bevise verken det ene eller det andre. Anonymkode: dafa3...017 11
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Hvorfor er du ikke tilstede? Anonymkode: 4be96...635 20 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Hvorfor er ikke en forelder tilstede hele tiden når barnet er så ungt? Hatt "sykehusbarn" i 6 år, og ved innleggelser er jeg eller far med barnet 24/7. Anonymkode: c8009...c1b 23 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da blir jeg anmeldt? Det får ingen konsekvenser for pleieren? Anonymkode: f101d...912 Skal pleieren straffes for noe så må det bevises utover enhver tvil. Ditt ulovlige lydopptak og dine tolkninger av det som skjer er ikke nødvendigvis bevis for det du ønsker at det skal være. Anonymkode: 0a2c9...9e0 15 2
AprilLudgate Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da blir jeg anmeldt? Det får ingen konsekvenser for pleieren? Anonymkode: f101d...912 Sjekk saken hvor et voksent barn filmet hjemme hos dement mor ifbm hjemmesykepleie. Det ble nevnt at mor gav samtykke, men demente er ikke samtykkekompetente 🤷♀️ Men hvordan vet du av lydopptak hvilken pleier det er 🤷♀️ 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): La oss si at man får en skikkelig dårlig følelse av en pleier som tar vare på barnet ditt på sykehuset. Barnet er for ungt til å snakke. Du fester avlytting på sengen til barnet og på opptaket hører man at pleieren faktisk behandler barnet skikkelig ille. Man hører ikke hvorfor, men barnet begynner ofte å gråte når pleieren står ved sengen. Man hører på pusten barnet kjempe litt imot, lydene barnet lager ellers og lydene av sengetøyet. Man tolker det som at barnet blir holdt, klypt eller lignende. Så gråter barnet og pleieren forlater rommet og ler. Man hører også at måten hun snakker til barnet på ellers er skikkelig ille. Hvis man går til ledelsen med dette opptaket, hva skjer da? Anonymkode: f101d...912 Hvor gammelt er barnet, å forlate et barn som ikke kan snakke på et sykehus er svært traumatisk for barnet. Anonymkode: b9065...0fa 9 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er du ikke tilstede? Anonymkode: 4be96...635 Fordi at hvis dette er en psyko pleier som nyter å plage babyer (jeg tviler), så gjør hun jo ikke noe stygt mot barnet når foreldrene er tilstede! Anonymkode: 89858...d01 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva sier barnet? Anonymkode: 80546...ab1 Ts sier barnet er for liten til å snakke. Anonymkode: 89858...d01
AnonymBruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi at hvis dette er en psyko pleier som nyter å plage babyer (jeg tviler), så gjør hun jo ikke noe stygt mot barnet når foreldrene er tilstede! Anonymkode: 89858...d01 Hadde jeg hatt mistanke om at en pleier var ufin mot mitt ikke-verbale barn hadde jeg aldri latt det barnet være alene. Anonymkode: dafa3...017 23 14
monican94 Skrevet 13. juli #17 Skrevet 13. juli hvordan tolker du at hun gjør barnet ille? hva sies på opptaket? kan det være hun tar prøver e.l. Hvorfor er barnet der alene ? 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi at hvis dette er en psyko pleier som nyter å plage babyer (jeg tviler), så gjør hun jo ikke noe stygt mot barnet når foreldrene er tilstede! Anonymkode: 89858...d01 Så hvis foreldre er til stede, ingen plaging, og alle er fornøyde. Man forlater vel ikke barnet sitt med formål at andre skal plage det. Anonymkode: 51726...7a8 11 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde jeg hatt mistanke om at en pleier var ufin mot mitt ikke-verbale barn hadde jeg aldri latt det barnet være alene. Anonymkode: dafa3...017 Sant det. Visste ikke at man kan sitte der selv hele tiden mens de gjør undersøkelser. Har ikke hatt barn på sykehus. Anonymkode: 89858...d01
AnonymBruker Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi at hvis dette er en psyko pleier som nyter å plage babyer (jeg tviler), så gjør hun jo ikke noe stygt mot barnet når foreldrene er tilstede! Anonymkode: 89858...d01 Men om man mistenker at plaieren gjør noe stygt mot barnet så forlater man da ikke barnet med denne pleieren. Da er man rimelig blåst mellom ørene. Anonymkode: 0a2c9...9e0 7 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå