Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er småbarnsmor i begynnelsen av 30 årene, fulltidsjobb, 2 barn, mann hus og bil, hele sulamitten. Vi har det greit, statistisk sett. Kun 55% av huset er belånt, vi er i stand til å spare minst 1/3 av inntekten vår. Huset er i ok stand, barna er normalt fungerende, vi har ett ok forhold. Mannen gjør sin del av husarbeidet, tar sin del av ansvaret for barna, betaler sin del av regningene. Mannen er ikke voldelig, ikke noe vondt i ham, har normale holdninger og er flink med barna. Vi har like holdninger til oppdragelse og økonomi. 

Men jeg drømmer om å bli singel igjen, synes mannen er kjedelig og fantaserer om singellivet med 50/50 omsorg for barna. Forestiller meg den ene uka med full frihet og tid til å realisere meg selv. Jeg føler meg som en idiot når jeg sier det, men jeg begynte for en stund siden å tekste med en på nett som deler mine tanker. Føler at vi forstår hverandre mye mer enn det mannen og jeg gjør. Jeg var klok nok til å avslutte det før det gikk for langt, men jeg savner han enda… 

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med innlegget mitt eller livet mitt for å være ærlig. Hva vil jeg ha? Er det samlivsbrudd neste? Eller er jeg bare i en litt kjip livssituasjon og har bedre tider i vente? Kan noen dele erfaringer? 

Anonymkode: 731ce...acf

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

. Jeg føler meg som en idiot når jeg sier det, men jeg begynte for en stund siden å tekste med en på nett som deler mine tanker. Føler at vi forstår hverandre mye mer enn det mannen og jeg gjør. Jeg var klok nok til å avslutte det før det gikk for langt, men jeg savner han enda… 

Synes du skal si dette til mannen din lg la ham ta avgjørelsen.

Anonymkode: 33ba6...929

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere gjort for å holde litt liv i forholdet da? For så klart blir det kjedelig om man bare lar det skure og gå, man ender til slutt opp som «bare» foreldre, ikke kjærester. Litt tid alene er også nødvendig for mange. Bare det å ta en liten weekend med ei venninne er gull. Viktig å vanne eget gress før man ser over på andre siden av gjerdet, for det er ikke nødvendigvis bedre. 

Anonymkode: de3e6...6d3

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Har du hatt andre kjærester før? 
Jeg kjeder meg også med min eks-samboer. Derfor flyttet jeg ut, og nå er vi «bare» kjærester. Langt bedre sånn. Men vi har ingen barn. I og med at dere har et relativt harmonisk forhold, så har barna deres det kanskje best av at dere bor sammen, og ikke må veksle hjem? 

Anonymkode: 1180f...bec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med innlegget mitt eller livet mitt for å være ærlig. Hva vil jeg ha? Er det samlivsbrudd neste? Eller er jeg bare i en litt kjip livssituasjon og har bedre tider i vente? Kan noen dele erfaringer? 

Hva er det som binder deg sammen med mannen din? Det er vel ikke bare at han er ikke-voldelig og har oppmerksomhet på barna?

Hva deler dere av drømmer, hemmeligheter og ting bare dere vet om hverandre?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du og dere gjort for å opprettholde kjæresteforholdet deres, da?

Når ga du mannen din et oppriktig kompliment, flørtet med ham, fortalte ham hvor glad du er for at han stiller opp for familien? Når tok du initiativ til kjærestetid med ham?

Fortsetter du som nå, så ja, da har du selv tatt et bevisst, langt steg mot å bryte ut av forholdet. 

Jeg tror du vil angre på at du valgte å fokusere på en helt fremmed mann heller enn din egen mann, kjæreste og far til dine barn.

Anonymkode: e2cea...777

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva legger du i det å «realisere deg selv»?

• Liker 1
Skrevet

Neida. 
Du savner ikke ham som menneske - men flørten.

Men for å snu på spørsmålet:

Hva gjør du i hverdagen for å pleie forholdet/hverdagsflørten med partner? 

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du fantaserer ikke om singellivet. Du fantaserer om å realisere deg selv sammen med en annen.

Anonymkode: 38556...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Neida. 
Du savner ikke ham som menneske - men flørten.

Men for å snu på spørsmålet:

Hva gjør du i hverdagen for å pleie forholdet/hverdagsflørten med partner? 

Egentlig ingenting. Vi har ikke tid til hverandre, hele livet går med til å holde familien as i gang. Jobbene våre krever mye og så har vi to barn som er i barnehagealder. So you do the math…

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Egentlig ingenting. Vi har ikke tid til hverandre, hele livet går med til å holde familien as i gang. Jobbene våre krever mye og så har vi to barn som er i barnehagealder. So you do the math…

I can do the math ettersom jeg har vært sammen med samme fyr i 25 år. Med barn.

Så igjen:

1. Hva kan du gjøre med HVERDAGSFLØRTEN. Jeg snakket ikke om barnefri/ut på date osv.

2. Hvordan tenker du selvrealiseringen skal skje med 50/50 når du må jobbe inn alle minustimene fordi rekke å hente i bhg osv?

Har endel skilte venner som er småbarnsforeldre. De er like utslitt som før, og må bruke masse av tiden i barnefriukene på å ta igjen/forberede til samværsukene. Null selvrealisering og spennende singelliv i realiteten bortsett fra at de sender meg Tinderutvalget som ikke er helt supert det heller. 

Klarer dere virkelig ikke krysse av EN ting på denne lista?:

IMG_9410.thumb.png.769003c30009e7ad5d3e75e9c6f7c67b.png

Prøv denne begge to i noen måneder. 
Se hva som skjer 🤷‍♀️

Om mulighet for hjemmekontor avogtil:

Planlegg samtidig og ha sex i lunchpausen. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen? Har du hatt andre kjærester før? 
Jeg kjeder meg også med min eks-samboer. Derfor flyttet jeg ut, og nå er vi «bare» kjærester. Langt bedre sånn. Men vi har ingen barn. I og med at dere har et relativt harmonisk forhold, så har barna deres det kanskje best av at dere bor sammen, og ikke må veksle hjem? 

Vi har vært sammen i 8 år og gift i 6 år. Har hatt en før jeg traff han. Det var ett veldig destruktivt forhold. 

AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (45 minutter siden):

Hva legger du i det å «realisere deg selv»?

Det er kodeord for å ligge rundt vanligvis fordi mannen ble for kjedelig

Anonymkode: 082f2...03d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har vært sammen i 8 år og gift i 6 år. Har hatt en før jeg traff han. Det var ett veldig destruktivt forhold. 

Hvordan ønsker du å leve livet ditt på sikt? Som singel eller i forhold?
Jeg tenker, om du har lyst på singellivet, så hjelper det ikke å jobbe med forholdet. Men om du ønsker et parforhold, blot med noe mer spenst i, så kan det sikkert være smart å prøve og jobbe med det du har. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg reagerer på er å ønske 50/50 med barna for å realisere deg selv. Snakk om toppen av egoisme. 

Det er å løpe fra ansvaret man har, i tillegg potensielt ødelegge sine egne barn. 

Du har valg mannen din samt det å få barn. Det er det livet du har valgt, og da gjør man det beste ut av det. Man kan ikke rømme fra både man og barn bare fordi det er litt kjedelig. Da har du det alt for godt! 

Anonymkode: 54666...aae

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men da bytter man heller jobb enn å velge bort mann og barn 🙄

Anonymkode: 54666...aae

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så du skal ødelegge livet til to små barn fordi du vil realisere deg selv??? Fyfaen… 

Anonymkode: 93016...873

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

gresset er ikke grønnere osv...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

men han fortjener ei som vil være der med han, så bare å gå så han kan finne ei bra dame 🥰

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du liker tydeligvis spenningen destruktive forhold gir, og er på vei til å gi opp mannen og familien for nye destruktive relasjoner. 

Anonymkode: 798fc...c23

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...