AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #21 Skrevet 13. juli 2025 https://images.app.goo.gl/x1s5J Disse er skikkelig gode. Av milde oster ville jeg valgt comte og port salut. Husk syltetøy. Gjerne noe sterkt. Anonymkode: 46d2b...987
Gjest Haldrup Skrevet 13. juli 2025 #22 Skrevet 13. juli 2025 Hva med noe så deilig som "Fetaost creme" blir som en smøreost, genial på kjeks.... Oppskriften herunder er kanskje litt stor for deg, men det er forholdet som er viktig Du kan nedskalere etter behov... 1kg Fetaost, 500g Majones, 300g Friske krydderurter Evt. Dill, Esdragon og Gressløk, smak til med salt og pepper, evt. litt sitron.... Alt røres godt sammen på kjøkkenmaskin eller blender. Avkjøles 1 time før bruk, så setter den seg litt og blir mer fast. Denne fetaost kremen er i tillegg supergod i en bakt potet toppet med litt stekt bacon Lykke til
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #23 Skrevet 13. juli 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, tuller ikke. Finnes ikke bedre oster enn disse 2 Anonymkode: 3f370...6c3 Ok men da er du ikke typen til å delta i en tråd om ostefat. Ts ba om råd tim en anledning, ikke til matpakka til Ronny på sagbruket. Anonymkode: 76e90...842 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #24 Skrevet 13. juli 2025 Disse ostene kan legges på fat. Er mange som liker gode og vanlig oster. Anonymkode: 3f370...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #25 Skrevet 13. juli 2025 Ville søkt litt inspirasjon på Pinterest. Et ostefat inneholder ikke bare ost! Fersk fiken, bær, druer syltetøy, oliven, skinker. Så mye godt! Anonymkode: e390c...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #26 Skrevet 13. juli 2025 Ler meg skakk ihjel av alle oste ekspertene her 😂😂 tydeligvis ikke godt nok med brie, blåmuggost og merker fra castello, til et ostefat? 😂 Regner med at hvis man inviterer på grillings, så må det være kjøtt direkte fra slakteren hvis ikke blir det galt det også. Herregud 😂😂 Anonymkode: ef348...8ae 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #27 Skrevet 13. juli 2025 Alpeost og alpepølse på rugkjeks med chilisylte🙏🏻 Alt norsk 😎 Anonymkode: 64ca5...9ee
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #28 Skrevet 13. juli 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ler meg skakk ihjel av alle oste ekspertene her 😂😂 tydeligvis ikke godt nok med brie, blåmuggost og merker fra castello, til et ostefat? 😂 Regner med at hvis man inviterer på grillings, så må det være kjøtt direkte fra slakteren hvis ikke blir det galt det også. Herregud 😂😂 Anonymkode: ef348...8ae Var vel noen som foreslo to typer hvitost ... Men mistenker trolling akkurat der. Anonymkode: acd2f...1cd
Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2025 #29 Skrevet 13. juli 2025 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok men da er du ikke typen til å delta i en tråd om ostefat. Ts ba om råd tim en anledning, ikke til matpakka til Ronny på sagbruket. Anonymkode: 76e90...842 Til en anledning med flere forskjelige gjester.... Da er det jo greit med litt forskjelige oster, som passer til forskjelige folk (ikke bare din smak).... AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du heller skal gå for spekemat? Er utrolig kjipt med et ostefat med Tine kremost og noen skiver med Norvegia. Anonymkode: acd2f...1cd Elsker tine sin røde kremost med urte smak til ostefat! Jeg hadde blit skufet om den ikke var på ostefatet. Synes flere svar her var veldig bombastiske og "snobete". Det er helt greit å likke sære oster, men det må være likke greit å foretreke milde og "tryge". I tileg til tine kryder smøre ost, så liker jeg bri og brunost. Så liker jeg rits og havre kjeks også, og så kan du pynte med frukt og grønsaker små tomater og druer for eksempel. Endret 13. juli 2025 av Pippi Lotta 1
Londonjenta Skrevet 13. juli 2025 #30 Skrevet 13. juli 2025 Foreslår ridderost, chaumes, brie, cambozola, morbier og Dovre brie med pepper. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #31 Skrevet 13. juli 2025 Pippi Lotta skrev (11 minutter siden): Til en anledning med flere forskjelige gjester.... Da er det jo greit med litt forskjelige oster, som passer til forskjelige folk (ikke bare din smak).... Elsker tine sin røde kremost med urte smak til ostefat! Jeg hadde blit skufet om den ikke var på ostefatet. Synes flere svar her var veldig bombastiske og "snobete". Det er helt greit å likke sære oster, men det må være likke greit å foretreke milde og "tryge". I tileg til tine kryder smøre ost, så liker jeg bri og brunost. Så liker jeg rits og havre kjeks også, og så kan du pynte med frukt og grønsaker små tomater og druer for eksempel. Til oster vil jeg heller ha litt nøtter, honning og syltetøy. Ikke grønnsaker, kanskje noe frukt. Anonymkode: acd2f...1cd 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #32 Skrevet 13. juli 2025 Londonjenta skrev (5 minutter siden): Foreslår ridderost, chaumes, brie, cambozola, morbier og Dovre brie med pepper. Bra forslag innenfor TS' budsjett. Muligens cambozola ikke er billig nok. Kan erstattes med en annen. Anonymkode: acd2f...1cd 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #33 Skrevet 13. juli 2025 Londonjenta skrev (5 minutter siden): Foreslår ridderost, chaumes, brie, cambozola, morbier og Dovre brie med pepper. Dovre brie med pepper er så undervurdert 😎❤️ ofte lørdagskos på kveldene Anonymkode: ef348...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #35 Skrevet 13. juli 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ler meg skakk ihjel av alle oste ekspertene her 😂😂 tydeligvis ikke godt nok med brie, blåmuggost og merker fra castello, til et ostefat? 😂 Regner med at hvis man inviterer på grillings, så må det være kjøtt direkte fra slakteren hvis ikke blir det galt det også. Herregud 😂😂 Anonymkode: ef348...8ae Nei det er ikke nok med det til et ostefat hvis man omgås noenlunde oppegående folk. Hvis man stort sett omgås folk med livets harde skole er det sikkert greit. Anonymkode: 76e90...842 3
Londonjenta Skrevet 13. juli 2025 #36 Skrevet 13. juli 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dovre brie med pepper er så undervurdert 😎❤️ ofte lørdagskos på kveldene Anonymkode: ef348...8ae Ja, ble overrasket over hvor god den er. Nå er den på handlelisten hver uke her. 1
bitmog Skrevet 13. juli 2025 #37 Skrevet 13. juli 2025 Himmelen_91 skrev (2 minutter siden): Bytt ut den brien med brie de Paris, så er vi der. Fantastisk god og kremet. Ørlite ripsgele eller noe bringebær gele så 🤌
Stacy__ Skrevet 13. juli 2025 #38 Skrevet 13. juli 2025 Brie, Chèvre, machengo, blåmuggost gjerne castello, ridderost, port salut. Ha ritz, sætre sine rug kjeks og kaptein kjeks til. Du får kjøpt alt på Meny. Fint å pynte med druer, fiken, marmelade og honning. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2025 #39 Skrevet 13. juli 2025 Ett ostefat koster ts, dersom du ikke skal bruke penger så er potetgull og holiday dipp bedre alternativ. Ikke inviter dersom budsjettet er first price.. Manchego pleier å være selvskreven .. hadde blitt skuffa im jeg hadde fått servert ritz kjeks med kremost og norvegia. Anonymkode: 1c57d...c74 3 1
sofie777 Skrevet 13. juli 2025 #40 Skrevet 13. juli 2025 På Meny har de en (dyr) pakke med 4 oster. Du kan la deg inspirere av den. Er det noen som svirrer bak ostedisken når du er der, så gir de også veldig gjerne råd med utgangspunkt i antall pers og den prisen du vil betale. (Det er sikkert tilsvarende i andre butikker med ferskvaredisk)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå