AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Har en nabofamilie (bor i rekke, ganske tett) med endel barn, og nå i helgen har det tydeligvis vært en slags samling med halve slekta/ venner der med alle deres hundre barn. Det er skrik og mas og skrål fra barna hele dagen, høy musikk om dagen/ tidlig kveld som man hører selv om man lukker døra. utgangsdøren er oppe og barna løper inn og ut. De voksne spilte gitar etter kl 23 og barna leker ute på verandaen til klokka 24 om kvelden. Barneleker som plinger konstant. Hva burde man tåle? Må Man bare tåle det? Flytte går ikke for øyeblikket. Anonymkode: 37066...694 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Vel spørsmålet er om dette er selveier eller borettslag. Er det borettslag vil det sannsynligvis være noen regler i forhold til dette og et styre å klage til. Men er det selveier så lykke til. Jeg hadde ikke klaget på naboen over en fest en sommerhelg men viss dette skle ut til å bli normalen ville jeg sannsynligvis tatt en prat med de. Anonymkode: 4dccd...4f7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Hvor ofte skjer dette? En, to eller flere ganger? Jeg klarer fint å la andre kose seg en eller to ganger ekstra på sommeren. Men tredje gangen så sier jeg i fra hvis det er samme familie. Er det en gang TS noe det virker som så syns jeg du burde la det gå. Men det er nå min mening 👍 Anonymkode: 28870...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Nå i helgen, det er en gang, så hyggelig det høres ut med familiesamling. 🥰 Anonymkode: dc8ec...ec7 2
Mrs. Random Nick Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Etter klokka 23 kan du kreve ro. Jeg hadde først prøvd å snakke med dem selv. Hvis det ikke virker hadde jeg ringt politiet. Skal de ha fest bør du også kunne få beskjed i forkant. 1
Honey Dew Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Synes det er fint at ungene "herjer" om sommeren. Ingenting er så herlig som barnelatter. Jeg er nesten misunnelig på denne slekta jeg. For en herlig familie. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor ofte skjer dette? En, to eller flere ganger? Jeg klarer fint å la andre kose seg en eller to ganger ekstra på sommeren. Men tredje gangen så sier jeg i fra hvis det er samme familie. Er det en gang TS noe det virker som så syns jeg du burde la det gå. Men det er nå min mening 👍 Anonymkode: 28870...3e3 Jeg synes slike svar som at man bør kunne unne naboen å støye på kvelden en eller to ganger i måneden blir så flåsete. Da må man tillatte alle naboer det, og da blir det fort støy konstant. Standard er at det skal være ro mellom 23-07, og det bør være helt innafor å be naboer om å dempe seg hvis de støyer i dette tidsrommet, selv om det er den ene gangen. Er det et gjentakende problem, tar man det med styret. Det har man i de fleste sameier og, ikke kun i borettslag som noen lenger opp mente. Anonymkode: 9da3d...b62 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes slike svar som at man bør kunne unne naboen å støye på kvelden en eller to ganger i måneden blir så flåsete. Da må man tillatte alle naboer det, og da blir det fort støy konstant. Standard er at det skal være ro mellom 23-07, og det bør være helt innafor å be naboer om å dempe seg hvis de støyer i dette tidsrommet, selv om det er den ene gangen. Er det et gjentakende problem, tar man det med styret. Det har man i de fleste sameier og, ikke kun i borettslag som noen lenger opp mente. Anonymkode: 9da3d...b62 Korreksjon: i året skulle det stå, ikke måneden. Anonymkode: 9da3d...b62
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Honey Dew skrev (3 timer siden): Synes det er fint at ungene "herjer" om sommeren. Ingenting er så herlig som barnelatter. Jeg er nesten misunnelig på denne slekta jeg. For en herlig familie. Barn i dag hyler Anonymkode: b39c7...c10
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli Jeg bor i blokk, vegg i vegg med stua mi bor en famile. Norsk mann med thailandsk kone. De har en datter på ca 3,5 år. Barnet har jeg aldri sett på lekeplassen, virker som livet hennes er i leiligheten på 50 kvm. Hun løper og hopper fram og tilbake i leiligheten, mens hun roper og skriker. Når jeg har hjemmekontor hører jeg henne fra hun våkner til hun legger seg ca kl 2200. Jeg hadde heller tatt en skikkelig fest enn daglig dette. Anonymkode: b265e...d72 1
monican94 Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg synes slike svar som at man bør kunne unne naboen å støye på kvelden en eller to ganger i måneden blir så flåsete. Da må man tillatte alle naboer det, og da blir det fort støy konstant. Standard er at det skal være ro mellom 23-07, og det bør være helt innafor å be naboer om å dempe seg hvis de støyer i dette tidsrommet, selv om det er den ene gangen. Er det et gjentakende problem, tar man det med styret. Det har man i de fleste sameier og, ikke kun i borettslag som noen lenger opp mente. Anonymkode: 9da3d...b62 men sånn er det jo ikke så ingen vits å krisemaksimere.. at en nabo eller to har én kveld med ekstra kos må man tåle..ellers får man bo i enebolig langt unna folk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå