AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli I dag var hunden min og jeg ute og gikk. Vi gikk på et fortau, nærmest grøftekanten så han kunne snuse. Hadde rimelig kort band, men ikke sånn at han var helt inntil meg. Plutselig, uten at jeg hadde merket det, kommer det en jogger i rask fart. Han løper i grøfta og kommer da helt inntil hunden min. Hunden min hopper da mot ham - tror han skvatt litt, og ville nok kanskje leke. Må understreke at han ikke er aggressiv, og han prøvde ikke å bite eller noe sånt. Joggeren skvatt nok også litt, men løp bare videre. Jeg ropte unnskyld, og da vinket og smilte han litt. Det ble altså egentlig en ikke-sak, men den fikk meg til å tenke litt. Burde jeg gjort noe annerledes? Hvem hadde egentlig mest ansvar for situasjonen? Anonymkode: 61c3f...322
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Jeg syns ikke noen gjorde noe feil, og ingen trenger å ta mer ansvar for situasjonen enn den andre. Det skjedde jo ingenting. Anonymkode: 22636...944 2
evahanshans Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Dere var begge litt uoppmerksomme, men han tok det fint og du gjorde det du kunne. Begge håndterte det fint, vil jeg si. Hadde vært verre om han skjelte deg ut.
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Kom joggeren bakfra? I såfall synes jeg joggeren selv har mest ansvar, du har jo ikke øyne i nakken og kan ikke få med deg alt heller. Personlig synes jeg det er en uting når folk "insisterer" på å passere på samme siden som hunden, spesielt når hunden står med nesa i grøftekanten, men det skjer hele tiden og så blir de gjerne litt sure over at jeg ikke får flytta hunden fort nok, spesielt om hunden snuser på noe spennende. Det koster meg ingenting å gå utenom en hund som står i grøfta selv om det skulle være på "min" side. Greit om folk er litt smidige, tenker jeg da. Anonymkode: 0030e...49a 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Hans feil. Joggeren holder større fart, og han hadde ansvar for å passere deg på en forsvarlig måte. Hunder og barn kan være uforutsigbare, og skal man jogge/sykle forbi, så er det opp til den som passerer å ta hensyn til det og derfor passere med litt mer avstand enn når man passerer en enslig voksen eller to. Man har selvfølgelig et ansvar for å ikke sveive frem og tilbake på fortauet så det blir vanskelig for andre å passere, men det gjorde du ikke. Du gikk i vanlig tempo og ved grøftekanten. Det var idiotisk av joggeren å jogge tett inntil en hund istedenfor å jogge forbi hvor det var god plass til å passere. Anonymkode: 6eac2...4dc 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Joggeren som er problemet. Møter på slike idioter hele tiden, og jeg har en redd hund som vil bite hvis han blir skremt. Anonymkode: 573af...2cc 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joggeren var på bærtur. Anonymkode: 79372...92d Tror du det? Er det ikke fryktelig vanskelig å plukke bær samtidig som man jogger? Jeg tror han bare var på joggetur jeg altså. Anonymkode: be280...0f9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå