Gå til innhold

Dating som voksen. Hva kvinner vs menn er gode/ikke så gode på.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Litt tabloid overskrift, beklager. Jeg er kvinne midt i livet og har datet i noen år av og på nå. Mine erfaringer er (og dette gjelder ikke alle selvsagt):
    ⁃    menn gir likes (det koster dem lite)
    ⁃    Etter match og "hei" er det damene som holder samtalen i gang, det er vanskelig for menn. Få som er proaktive. De klarer ikke å holde fokus og jobbe over tid før gir opp eller forsvinner.
    ⁃    Når man likevel kommer så langt og møtes, er det lett for menn å si at de vil møtes igjen. For oss er det ikke så lett, vi velger ut fra flere kriterier og tenker mer langsiktig. 
    ⁃    Når man velger å se hverandre og "dater" hverandre, er det vanskelig for menn å holde relasjonen i gang og legge inn en innsats.
Og sånn går det, om og om igjen. Han melder sin interesse, men klarer ikke å jobbe for å få til en relasjon. Hun orker ikke å gjøre hele jobben lenger. 

Var dette for svart- hvit? Eller kjenner dere dette igjen?

Endret av Minianni
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er oppførsel til menn som ikke er interessert. Du bør nok vurdere om du går etter feil type menn. I alle fall bør du innse tidligere at de ikke er interessert. Hvis du må gjøre all jobben så er de ikke interessert. En like fra en mann betyr ingen ting. De fleste menn gir like til nesten alle damer, og sorterer først når de får match eller hun tar kontakt. Kun reell handling sier noe om interessen fra en mann.

Anonymkode: 039db...a99

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags "jobb" er det du mener en mann skal legge ned for en relasjon?

Virker veldig som at du lever i en fantasiverden konstruert av diverse medier her.

Anonymkode: 9a483...29f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette, TS. Et konkret eksempel er han jeg dater nå. Skikkelig fin fyr på så mange områder, men føler at engasjementet når det gjelder "oss" mangler litt. Det er stort sett jeg som insjer til å ringes/treffes/legge planer. Vi har truffet hverandre i ca 5 mnd og det er ikke i tankene hans engang at vi to kunne funnet på noe i løpet av sommerferien. Har snakket med han om dette to ganger, og han beklager at han er dårlig på sånt og at han skal gjøre en innsats fremover. Og det gjør han! Men jeg tror liksom at endel ting bare ikke er i tankene hans. Treffe hverandres venner, gjøre andre ting enn å være hjemme hos hverandre, ferier osv. Samtidig er han positiv til alt jeg foreslår. Virker bare som om engasjementet blir brukt på jobb/hobby og det ikke er så mye "drive" igjen til annet. Selv om han kanskje tenker at han innerst inne vil. Men hva gjør man da? Føler meg heldig som har truffet en så bra mann som han på mange måter er. Men vet ikke om jeg er forberedt på å dra hele lasset alene, føle at jeg presser han inn i noe han kanskje ikke ville valgt selv.

Anonymkode: aacfd...665

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner meg igjen i dette, TS. Et konkret eksempel er han jeg dater nå. Skikkelig fin fyr på så mange områder, men føler at engasjementet når det gjelder "oss" mangler litt. Det er stort sett jeg som insjer til å ringes/treffes/legge planer. Vi har truffet hverandre i ca 5 mnd og det er ikke i tankene hans engang at vi to kunne funnet på noe i løpet av sommerferien. Har snakket med han om dette to ganger, og han beklager at han er dårlig på sånt og at han skal gjøre en innsats fremover. Og det gjør han! Men jeg tror liksom at endel ting bare ikke er i tankene hans. Treffe hverandres venner, gjøre andre ting enn å være hjemme hos hverandre, ferier osv. Samtidig er han positiv til alt jeg foreslår. Virker bare som om engasjementet blir brukt på jobb/hobby og det ikke er så mye "drive" igjen til annet. Selv om han kanskje tenker at han innerst inne vil. Men hva gjør man da? Føler meg heldig som har truffet en så bra mann som han på mange måter er. Men vet ikke om jeg er forberedt på å dra hele lasset alene, føle at jeg presser han inn i noe han kanskje ikke ville valgt selv.

Anonymkode: aacfd...665

Det der høres ut som klassisk mann. Som min mann. Han er med på alt jeg foreslår, men har null initiativ til å finne på noe som helst annet enn båttur/fisketur eller hva med en tur over til Sweden for å kjøpe kjøtt, snus og godis? Elsker han og forguder han, men han er bra traust og er blottet for fantasi. 

(Dessuten skal jeg være så ærlig å si at jeg egentlig syns det er greit, for hadde han hatt fantasi og initiativ hadde det garantert blitt mange turer til ulike krigsminner, bilmuseum og bilferie langs Autobahn.)

• Liker 1
Skrevet

opplever det ikke sånn nei, det er oppførselen til både menn og kvinner som ikke er interessert

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...