AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Mannen har overtatt farsgården, så for 3 mnd siden bytter vi hus med svigers. Vi flyttet begge husene på en dag. Siden det var lite midlertid oppbevaringsmulighet i nye huset, og vinfikk hjelp til pakking for å blir ferdig, ble mange esker satt i stua. Tenåringen sitt rom ble pusset opp før flytting, slik at det skulle være et harmonisk sted i søt kaoset. I ferien er planen.å pusse opp en stue, og da må den tømmes-og det er da en forventning om at tenåringen (13 år).deltar. Her blir det sur stemning kanskje fort, og far og datter snakker iallefall ikke samme språk..tenåringen gjør ting "fordi pappa har sagt jeg må hjelpe til, jeg kan ikke slappe av", eller "hvorfor flyttet vi alt inn i stua når alt må ut igjen."(noe som er et godt poeng). Hva er tips for.å få en hyggelig stemning i denne perioden?. Anonymkode: f7838...bb8
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli La tenåringen slippe...? Anonymkode: 648c2...f91 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli La tenåringen surmule, men ikke la henne slippe unna. Hun har godt av å hjelpe til litt, da lærer henne seg litt også. Anonymkode: 28a75...4b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Tenåringer er ego av natur. Å forvente at tenåringen hjelper til uten krangel og misnøye er litt utopi spesielt viss dere kun har forventet uten å ha hatt en tydelig avklaring rundt flyttingen i forkant. Anonymkode: 20d29...e34
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Ved oppussing av stue hadde jeg ønsket at 13-åringen holdt seg langt unna stua. Anonymkode: 24f3c...2c2
Fru Uperfekt Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mannen har overtatt farsgården, så for 3 mnd siden bytter vi hus med svigers. Vi flyttet begge husene på en dag. Siden det var lite midlertid oppbevaringsmulighet i nye huset, og vinfikk hjelp til pakking for å blir ferdig, ble mange esker satt i stua. Tenåringen sitt rom ble pusset opp før flytting, slik at det skulle være et harmonisk sted i søt kaoset. I ferien er planen.å pusse opp en stue, og da må den tømmes-og det er da en forventning om at tenåringen (13 år).deltar. Her blir det sur stemning kanskje fort, og far og datter snakker iallefall ikke samme språk..tenåringen gjør ting "fordi pappa har sagt jeg må hjelpe til, jeg kan ikke slappe av", eller "hvorfor flyttet vi alt inn i stua når alt må ut igjen."(noe som er et godt poeng). Hva er tips for.å få en hyggelig stemning i denne perioden?. Anonymkode: f7838...bb8 Dere voksne må være voksne ikke press jentungen
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): La tenåringen surmule, men ikke la henne slippe unna. Hun har godt av å hjelpe til litt, da lærer henne seg litt også. Anonymkode: 28a75...4b5 De har godt av å hjelpe til og lære, i hverdagen. Å bruke ferien på å pakke ut av flyttekasser i stua med mor og far og attpåtil være blid er litt for mye å forvente av en tenåring. Anonymkode: 648c2...f91
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har godt av å hjelpe til og lære, i hverdagen. Å bruke ferien på å pakke ut av flyttekasser i stua med mor og far og attpåtil være blid er litt for mye å forvente av en tenåring. Anonymkode: 648c2...f91 Vi har akkurat kommet hjem fra 3 dagers tur til London, så hun har da fått ferie. Tenker det er greit å hjelpe hverandre i en familie, men får vel heller bare godta surmuling så lenge tenåringen hjelper til. Har sittet på rommet sitt siste timen, etter 45 min hjelp med esker. Anonymkode: f7838...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå