AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Du som er voksen og har bodd for deg selv i mange år, sier du fortsatt hjem, til det huset foreldre dime bor ? Anonymkode: dacf2...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Sier til og med at jeg skal "hjem" til en feriebolig de. har eid en del år. Jeg er i 40-årene. Samt at vi skal "hjem til mannen" i sommer. De som kjenner meg godt vet jo hva jeg mener med "hjem til Tromsø", eller "hjem til Italia". Ellers blir det "hjem til sommerhytta til svigers", eller "hjem til foreldrene mine". Anonymkode: ea2ee...cbe 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Nei, men jeg sier hjem til foreldrene mine, som er et sted jeg aldri har bodd. Anonymkode: f567b...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Ja. Hjem til stedet her jeg bor nå, hjem til huset mitt, hjem til mamma, hjem til pappa. Har mange hjem. Anonymkode: c9cb1...1cf 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Det gjorde jeg i mange år, frem til jeg flyttet i nabohuset deres. Anonymkode: 18d19...595 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Ja, det sa jeg vel helt til barndomshjemmet ble solgt da jeg var over 40. Men det var avhengig av kontekst. Hvis jeg snakket med mine foreldre eller søsken, kunne jeg si at «jeg tar en tur hjem i påska», men skulle jeg fortelle det til venner f eks, ville jeg si at «jeg skal til Sted i påska», evt «hjem til foreldrene mine». Anonymkode: 2c2cc...e78 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Barndomshjemmet er "heim", dær jeg bor er hjem😅 Anonymkode: 91035...af7 3 1
Kålrota Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli Foreldrene mine lever ikke og barndomshjemmet er solgt for lenge siden. Kalte det ikke hjem etter at jeg flyttet som 19-åring. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Nei, jeg har ikke noe barndomshjem. Jeg sier at jeg skal besøke mamma, eventuelt pappa. Jeg føler meg litt mer "hjemme" hos mamma. Hos pappa er jeg 100% gjest. Anonymkode: 5ee9b...106
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli Jeg bor i barndomshjemmet jeg ❤️ Mine foreldre er døde så syns det høres rart ut når mine søsken sier de skal "hjem"når de kommer hit. Det er jo MITT hjem nå. Anonymkode: fea2a...d81 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Vi har et uttrykk i min omgangskrets: vi sier at vi skal "hjem-hjem" 😅 Anonymkode: ee1bd...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli Sier "hjem til stedsnavn". Anonymkode: 0747e...3f3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli Pleier å si "hjem til mamma/pappa" men siden foreldrene mine fortsatt bor i huset jeg vokste opp i, glemmer jeg meg bort av og til og sier til venner jeg chatter med online jeg har kommet "hjem." Anonymkode: ca08f...c9c
AnonymBruker Skrevet 13. juli #17 Skrevet 13. juli Mannen sier kun hjem når han prater om hjem til barndomshjem, huset vårt sier han ska ditt jeg bor. Han savner stedet han vokste opp, og med tiden så ska vi overta huset. Kan og si selv jeg ska hjem, når jeg ska til svigers hjembygda er vel det jeg sier. Jeg sier ikke hjem når jeg drar ditt jeg vokste opp. Barndomshjem solgte jeg etter bodd der i noen år. Far min lever ikke. Mor mi bor på eldresenter. Så drar jeg ditt sier jeg at jeg ska til barndomsbyn Anonymkode: e0416...414 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli Nei, det har jeg aldri gjort. Ikke en gang når jeg gikk på fhs, sa jeg at jeg skulle hjem hvis jeg skulle til mine foreldre/barndomshjemmet mitt. Når jeg hadde flyttet så visste jeg at jeg aldri skulle bo der mer. Anonymkode: cfe87...2b3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har et uttrykk i min omgangskrets: vi sier at vi skal "hjem-hjem" 😅 Anonymkode: ee1bd...ef3 Ja, det er ganske vanlig å si også. Anonymkode: 2c2cc...e78
Lorieen Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli Nei. Reiser aldri dit, og om jeg hadde gjort så hadde jeg reist til *stedsnavn*.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå