AnonymBruker Skrevet 13. juli #21 Skrevet 13. juli Jeg også er ekstremt sulten dagen jeg trener styrke, trener jeg tidlig på dagen må jeg spise hver tredje time. Trener jeg på ettermiddagen eller kvelden våkner jeg på natten med ulvehunger - slik jeg hadde da jeg var gravid 😂 . Dagene etter treninger jeg VARM. Og sånn går det i sirkel… 😂 Anonymkode: a452d...17d
Daisy-love Skrevet 13. juli #22 Skrevet 13. juli emilie123 skrev (2 minutter siden): Det stemmer. Jeg har fått beskjed av ernæringsfysiolog på sykehus at 60g havregryn er en passe mengde. Ja det er ofte det en får anbefalt. Ser TS her har noen utfordringer som hun må ta hensyn til da.
AnonymBruker Skrevet 13. juli #23 Skrevet 13. juli Daisy-love skrev (10 minutter siden): Jeg spiller samme mengde selv, så ikke noe problem her 😊 Jeg reagerte mer på den som kommenterte det var veldig lite. Anbefalingen er ofte mer, rundt 60g, men en må spise som passer med kroppen også 😊 Enig i at det blir en ganske ok porsjon når det får svelle i væske en stund 😊 Legger det i væske ofte over natten sammen med frø/ kjerner og da blir det mer+ økologisk peanøttsmør, kanel og mye bær. Tilføyer også laktosefri cottage cheese hvis jeg har det og det er faktisk ganske godt på havregrøt Ts Anonymkode: 90668...551 1 1
emilie123 Skrevet 13. juli #24 Skrevet 13. juli Daisy-love skrev (21 minutter siden): Ja det er ofte det en får anbefalt. Ser TS her har noen utfordringer som hun må ta hensyn til da. Ja, så det etter jeg skrev 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #25 Skrevet 13. juli For å gå ned i vekt, må du jo nettopp ligge i underskudd på kalorier. Kan du ikke fylle opp magen med grønnsaker som brokkoli, spisskål, blomkål f.eks.? Bruk krydder, litt smør, parmesan, soyasaus eller hvitløkssmør etc. Dette holder min vekt stabilt nede og er alltid mett Anonymkode: 6c181...466 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #26 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): For å gå ned i vekt, må du jo nettopp ligge i underskudd på kalorier. Kan du ikke fylle opp magen med grønnsaker som brokkoli, spisskål, blomkål f.eks.? Bruk krydder, litt smør, parmesan, soyasaus eller hvitløkssmør etc. Dette holder min vekt stabilt nede og er alltid mett Anonymkode: 6c181...466 Ikke så mye protein i grønnsaker når jeg trener for å øke muskelmassen Ts Anonymkode: 90668...551
AnonymBruker Skrevet 14. juli #27 Skrevet 14. juli Daisy-love skrev (15 timer siden): Jeg spiller samme mengde selv, så ikke noe problem her 😊 Jeg reagerte mer på den som kommenterte det var veldig lite. Anbefalingen er ofte mer, rundt 60g, men en må spise som passer med kroppen også 😊 Enig i at det blir en ganske ok porsjon når det får svelle i væske en stund 😊 Min kommentar var at det var lite mtp trening, og at det kanskje var derfor TS var sulten. Anonymkode: 68460...350
AnonymBruker Skrevet 14. juli #28 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Spiste du ikke grovt brød eller havregryn i det hele tatt? Jeg må ha mat jeg kan tygge slik som grovt bröd, og hadde ikke klart å spise middagsmat til alle måltider. Ts Anonymkode: 90668...551 Nei, jeg spiser ikke brød eller korn i noen form. Har IBS. Spiser kun middag til et måltid - middag. Som sagt, du har kun vært uten godteri o.l i 2 uker, så jeg ville latt det gå et par mnd og se om det alene gir utslag. Spis nok fett fra sunne kilder, og få i deg nok kalorier. Det kan også være lurt å kontakte en fysioterapeut etc for å få treningsveiledning i forhold til hva som er mest effektiv trening for deg. Anonymkode: 68460...350
AnonymBruker Skrevet 14. juli #29 Skrevet 14. juli Legg inn alt du spiser i ChatGPT og han beregnes kcal og proteiner. Legg også inn vekt, kilo, aktivitetsnivå etc, så regner den ut hvor du bør ligge i forhold til målet ditt. Anonymkode: 12417...d40 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #30 Skrevet 14. juli Skal du ned i vekt må du nødvendigvis regne med å gå litt sulten. Kroppen vil hele tiden prøve å opprettholde vekten. Anonymkode: 64e42...244 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #31 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke så mye protein i grønnsaker når jeg trener for å øke muskelmassen Ts Anonymkode: 90668...551 Nei men du kan spise MENGDER med grønnsaker for å forhindre sulten, de metter bra. Anonymkode: a452d...17d 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli #32 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg spiser ikke brød eller korn i noen form. Har IBS. Spiser kun middag til et måltid - middag. Som sagt, du har kun vært uten godteri o.l i 2 uker, så jeg ville latt det gå et par mnd og se om det alene gir utslag. Spis nok fett fra sunne kilder, og få i deg nok kalorier. Det kan også være lurt å kontakte en fysioterapeut etc for å få treningsveiledning i forhold til hva som er mest effektiv trening for deg. Anonymkode: 68460...350 Jeg har mange skader, så jeg har øvelser fra fysioterapeut for rehabilitering. Ts Anonymkode: 90668...551
AnonymBruker Skrevet 14. juli #33 Skrevet 14. juli Styrketrening øker appetitten for mange. Det er en grunn til at de fleste damene i styrkerommet egentlig er litt lubne. Og at folk her inne skriker høyt om at når man trener mye styrke skal man se helt bort fra bmi (gjelder egentlig omtrent ingen damer). I tillegg blir man ofte veldig opptatt av kosthold og nok proteiner når man trener styrke. Det fører ofte til at man som dame spiser for mye. (Tenk proteinshake, mengder med egg, proteinbarer, avokado, havregryn, spise før trening/spise etter trening osv osv) Anonymkode: 575c0...c38 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #34 Skrevet 20. juli Spis sterkere mat eller noe chillom det kan dempe sultfølelsen Anonymkode: 7e107...737
AnonymBruker Skrevet 20. juli #35 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 14.7.2025 den 12.59): Nei men du kan spise MENGDER med grønnsaker for å forhindre sulten, de metter bra. Anonymkode: a452d...17d Det er en sannhet med modifikasjoner, i alle fall for mange av oss. Ja, grønnsaker kan gi mye volum i magen og forholdsvis lite energi, men sult handler ikke bare om å fylle opp magesekken. Sult kommer også av at vi faktisk trenger energi og næring. Ellers kunne vi like gjerne spist papp med smakstilsetning. Dette er ikke ment som et forsøk på å presentere den Ene Ultimate Løsningen På Hvordan Alle Skal Spise, men generelt er det nok en bedre ide å spise mest mulig næringsrikt heller enn færrest mulig kalorier. Ingenting vil gjøre deg så mett som næringsrik mat. Anonymkode: 0d61b...d0f
AnonymBruker Skrevet 20. juli #36 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 16.55): Merker jeg trenger mer mat på dager med styrketrening og blir fort sulten igjen. Ønsker å gå ned 2-3 kg for å få bort litt sideflesk og samtidig beholde muskelmasse. Er 174 cm høy og veier rundt 65kg. I dag har jeg spist: havregrøt (5sp havregryn/1sp chiafrø/ gresskarkjerner og knuste linfrø i) Kokt på vann med 2sp peanøttsmør, bær og kanel. Mellommåltid etter trening:1 banan og Yt proteinpudding (17 g protein) Middag:1 laksefilet + nesten 200 g kokt torsk( fra i går) litt bacon og grønnsaker(potet, gulrøtter, purre) Jeg ble mett av middagen jeg spiste for snart tre timer siden, samtidig som blodsukkeret mitt svinger litt nå kjenner jeg, og jeg har lyst på alt mulig fra is til potetgull. Har kun surdeigsbrød av spelt, avocado og hvitost av mat i huset, så det blir det til kveldsmat. Har jeg spist for lite protein og fett siden jeg ikke blir mett lenge av gangen? Anonymkode: 90668...551 Ser ut som du spiser veldig lite proteiner, prøv å spise 150+ gram proteiner. Anonymkode: 237aa...e5a
AnonymBruker Skrevet 21. juli #37 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 12.21): Ser ut som du spiser veldig lite proteiner, prøv å spise 150+ gram proteiner. Anonymkode: 237aa...e5a Har du forslag til måltider med så mye proteiner? Ts Anonymkode: 90668...551
AnonymBruker Skrevet 22. juli #38 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 16.55): Merker jeg trenger mer mat på dager med styrketrening og blir fort sulten igjen. Ønsker å gå ned 2-3 kg for å få bort litt sideflesk og samtidig beholde muskelmasse. Er 174 cm høy og veier rundt 65kg. I dag har jeg spist: havregrøt (5sp havregryn/1sp chiafrø/ gresskarkjerner og knuste linfrø i) Kokt på vann med 2sp peanøttsmør, bær og kanel. Mellommåltid etter trening:1 banan og Yt proteinpudding (17 g protein) Middag:1 laksefilet + nesten 200 g kokt torsk( fra i går) litt bacon og grønnsaker(potet, gulrøtter, purre) Jeg ble mett av middagen jeg spiste for snart tre timer siden, samtidig som blodsukkeret mitt svinger litt nå kjenner jeg, og jeg har lyst på alt mulig fra is til potetgull. Har kun surdeigsbrød av spelt, avocado og hvitost av mat i huset, så det blir det til kveldsmat. Har jeg spist for lite protein og fett siden jeg ikke blir mett lenge av gangen? Anonymkode: 90668...551 Hvorfor skal du egentlig ned i vekt? Du er jo tynn allerede, hvis du skal bygge muskler ville jeg heller strammet opp, ikke vektnedgang. Anonymkode: eb0cf...390 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #39 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 11.58): Det er en sannhet med modifikasjoner, i alle fall for mange av oss. Ja, grønnsaker kan gi mye volum i magen og forholdsvis lite energi, men sult handler ikke bare om å fylle opp magesekken. Sult kommer også av at vi faktisk trenger energi og næring. Ellers kunne vi like gjerne spist papp med smakstilsetning. Dette er ikke ment som et forsøk på å presentere den Ene Ultimate Løsningen På Hvordan Alle Skal Spise, men generelt er det nok en bedre ide å spise mest mulig næringsrikt heller enn færrest mulig kalorier. Ingenting vil gjøre deg så mett som næringsrik mat. Anonymkode: 0d61b...d0f Det folk flest spiser i dag er jo papp med smakstilsetninger på industriell ultraprossesert mat, kalles det. sultfølelsen er faktisk mest volum. Magen er tom. Man blir mett av masse. Ja, å få i seg næringstoffer er viktig, men det får man jo av mengder grønnsaker og frukt. Det er klart du blir mer mett av 400 gram kålrot, vs tilsvarende mengde kalorier i favorittsjokoladen. At du fremdeles er fysen/hol på sjokolade etter å ha spist 140 gram kalorier i kålroten, har ingenting med reell sult å gjøre. Såklart blir du mett av næringsrik mat. Ikke overbevis meg at 20 gram sjokolade metter like mye som 400 gram kålrot. (Og da mener jeg altså reell sult, ikke fysen/hol) Anonymkode: a452d...17d
AnonymBruker Skrevet 22. juli #40 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): sultfølelsen er faktisk mest volum. Magen er tom. Man blir mett av masse. Ja, å få i seg næringstoffer er viktig, men det får man jo av mengder grønnsaker og frukt. Anonymkode: a452d...17d Men du blir fort sulten igjen når du spiser lite protein og fett. Det som metter lengst og best er kjøtt, fisk og egg. Anonymkode: 0d61b...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå