Gå til innhold

Hvordan steker dere italiensks pizza hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvilken temperatur og ovnsfunksjon du bruker når du steker italiensk pizza? 

Anonymkode: 3261e...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Steker helst i pizzaovnen. Hvis vi steker innendørs i vanlig ovn så setter jeg pizzastein i kald ovn og så varmer jeg ovnen i 1 time på maks temp og steker så pizza på øverste hylle med over/undervarme til den er ferdig

Anonymkode: 20c65...a22

AnonymBruker
Skrevet

varmluft på 250 evt full guffe. Pass på tiden! kan ta meget kort tid avh. tykkelse på pizza+fyll.

Anonymkode: b318e...ead

• Liker 1
Gjest Sur sitron
Skrevet

Jeg bruker pizzastein på grillen ellers steker den i vanlig ovn. Best på grillen, da. 

Skrevet (endret)

Pizzastein i stekeovnen (midten) som får stå til varming i ca 1 time (pizzastein er undervurdert). Har en kombinert grill og varmluftsfunksjon på stekeovnen, setter den på 300 °C og følger nøye med under steking. Fungerer utmerket til tynn italiensk pizza. Får sprø bunn, stekt topping og de karakteristiske brune stekemerkene på kanten av pizzaen. 

Har vudrert pizzaovn for å få den enda bedre, men har ikke samvittighet til å bruke pengene på det siden ovnen gir et godt nok resultat.. 

Skal ha slik pizza til middag i dag, kommer sikkert til å smake nydelig selv om det egentlig er for varmt til å kjøre stekeovnen i 1,5 time 🤣

Endret av Evot_i_skogen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker over- og undervarme på 300 grader

Anonymkode: fc939...ef9

• Liker 1
Skrevet

Pizzastein som varmes en time, over og undervarme 300 grader

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...