Gå til innhold

Gutten min snur seg på magen i sengen..

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelx
Skrevet

Gutten min på 8 mnd har den siste tiden begynt å snu seg over på magen i sengen/i søvne. Jeg legger han alltid på ryggen, men nå har han blitt så stor at han kan snu seg selv, og ofte ender det med at han sover på magen når jeg tar en titt på han.. som oftest pleier jeg å snu han over på ryggen igjen når jeg oppdager dette. Skal jeg fortsette med det, eller er det greit å sove på magen nå? Er veldig usikker i forhold til dette, og lurer på om noen har råd til meg.

Føler jeg plager han litt når jeg snur han hele tiden, han liker tydeligvis å sove på magen, så kommer jeg og snur han.. det forstyrrer nok litt i søvnen hans også, selv om han ikke våkner.

Jeg kan jo ikke kontrollere hvordan han sover på natten uansett - etter vi har lagt oss tenker jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han klarer å snu seg selv så er det ikke noe problem.Som du sier han snur seg tilbake selv om du legger han på ryggen.Ta det med ro du.Sønnen min på snart 10 mnd elsker å sove på magen,går fint det:)

Skrevet

Ene jenta vår sov på siden frem til hun var tre-fire mnd., deretter klarte hun å tippe seg over på magen og sov søtt :) Må innrømme at jeg hadde litt klump i magen når hun sov på magen, men det var eneste mulighet for å få henne til å roe seg. Ellers våknet hun av at bena og armene gikk av seg selv og ikke hadde lyst til å sove :)

Gjest Kålungen
Skrevet

jeg spurte helsesøster om dette da sønnen min begynte å snu seg over på magen når han sov.

Hun sa at så lenge han klarte å snu seg selv, var det ikke noe problem.

Og man kan jo ikke sitte ved senga natten igjennom for å snu ungen heller.

Gjest marthepia
Skrevet

Jenta vår som er snart 8 måneder snur seg også over på magen.

Jeg legger henne bestandig på ryggen, men når jeg kommer opp er hun kommet over på magen. Jeg snur henne om jeg da.. Hun våkner ikke av det og plages ikke av at jeg forstyrrer henne. Det er bare det at jeg føler meg tryggere når hun sover på ryggen. Hvorfor vet jeg ikke :sjenert::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...