Gå til innhold

Dere som er gift/samboer og har barn. Er dere mer glad i deres foreldre og søsken eller part er og barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er dere mest glad i og hvem prioriterer dere om dere må velge? 

Anonymkode: 539c5...960

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker alle, men må jeg velge så blir det barna mine. Forøvrig et merkelig spørsmål... 

Anonymkode: aec1c...d1e

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Alle vil være mest glad i egne barn, dette er biologi.

Endret av fru Alving
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine selvfølgelig.

Har et godt forhold både til mannen min, foreldrene mine og min søster. Men mannen står høyere enn dem, men lavere enn barna. 

Anonymkode: ea184...585

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Et litt merkelig spørsmål.

Men mine barn kommer først. Alltid.

Mann

Anonymkode: 75f1d...e4e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna selvsagt 

Anonymkode: b74ff...9ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utover barna da? Foreldre og søsken eller partner? Samboer mener det er naturlig at han ikke setter meg og baby like høyt som familie og at det kommer etter hvert. Han velger mamman sin over baby.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn. Ingen over, ingen ved siden av. Om det reddet barnet mitt sitt liv, ville jeg ofret mitt.

Det ville jeg ikke gjort for noen partner.

Anonymkode: 6b842...c4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De jeg har valgt selv går foran de jeg ikke hadde et ord med i laget om.

Anonymkode: 79495...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barn. Ingen over, ingen ved siden av. Om det reddet barnet mitt sitt liv, ville jeg ofret mitt.

Det ville jeg ikke gjort for noen partner.

Anonymkode: 6b842...c4a

Jeg kunne nok satset livet mitt for å redde partneren min om det handlet om feks brann, drukning eller ras. Da hadde jeg gjort alt i min makt for å redde mannen min, selv om det kanskje kostet meg livet. Samme med hans barn.

Men jeg hadde ofret livet mitt uten å blunke for barn og barnebarn. 

Anonymkode: f27b8...dd2

• Liker 1
Skrevet

Barn først. Alltid. 

Så min mor og mine brødre. 

Min eksmann nedi der et sted, etter brødrene. (Kanskje derfor det gikk som det gikk...) Men blodsfamilie først. 

Han forsøkte seg en gang på å få meg til å velge mellom en av brødrene mine og ham. Ikke lurt. Men ultimatum taper i og for seg alltid uansett. 

Skrevet

De fleste svarer barna. I en absolutt situasjon der man må ta et valg, vil mange velge partner. Ganske naturlig. En slik situasjon ville være i forbindelse med krig, miljøkatastrofe og andre helt ekstreme situasjoner. Mange vil da velge den som kan bidra til at man overlever.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen barn. Fantastiske foreldre. Min nærmeste familie, og viktigste person i mitt liv, er min mann. 

Anonymkode: 3b4ea...1f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Partner og barn over mine egne søsken og foreldre. Mannen min er min familie og selv om jeg er glad i mine foreldre og søsken så er det mannen jeg vil leve med videre og skape minner med. 

Anonymkode: 61a51...8d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mann og ungene. Så min mor også min søster. Jeg velger den familien vi har laget først. 

Anonymkode: a1d65...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle som har egne barn vil vel velge dem først. Ellers er det noe galt med deg. 

Anonymkode: dc320...d26

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Partner, barn, annen familie. I den rekkefølgen. 

Anonymkode: 8aa0b...8b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Utover barna da? Foreldre og søsken eller partner? Samboer mener det er naturlig at han ikke setter meg og baby like høyt som familie og at det kommer etter hvert. Han velger mamman sin over baby.

Når kommer det, mener han? Når barnet er lite? Stort? Når mammaen hans tar kvelden? Hadde faktisk vurdert om det var på tide revurdere hele forholdet om min mann hadde sagt noe slik da vi fikk førstemann 🚩😱

Forbered deg på at dette går til helvete, lag en skilsmissekonto og finn ut av hvordan du klarer deg best om du plutselig står alene. Spør han hva du holder på med kan du jo godt svare at du forbereder deg i tilfelle han hellere vil flytte tilbake til sin mor 👶👩‍🍼🍼

Anonymkode: 54010...5d2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Driver du og utfordrer han på dette? Han føler det han føler. Gjennom mitt lange samliv gikk jeg jo fra å sette foreldrene høyest, til at min mann var min nærmeste familie. Men det skjedde gradvis, etter tid. Samme vet jeg er tilfelle med han. Men at det skjedde samtidig? Neppe.

Tilsvarende med barn. Man tenker jo at de fleste foreldre føler denne enorme tilknytningen umiddelbart, og ville hevet seg foran et tog for dem når som helst. Virkeligheten er ikke like sort-hvitt. Noen trenger tid. Det gjelder også mødre. 

Bare la det være et ikke-tema. Kjærligheten kommer etterhvert. Som han sier. 

Anonymkode: 3b4ea...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Barn, foreldre, søsken, partner. 

Usikker på rekkefølgen av foreldre/søsken, men jeg ville valgt de fremfor mannen min (men kunne gjerne ofret meg for han, men ikke ofret søster/bror). Glad i mannen min, men blodsbånd går først. På den annen side så er jo han far til barna mine og de vil jo ikke vokse opp uten han, så mulig andre plassen er vanskelig og delt. Men førsteplassen er uten tvil barna. 

Anonymkode: b2b74...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...