AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Jeg landet drømmejobben for et års tid siden. Liker arbeidsoppgavene, men er helt satt ut av hvor høyt arbeidspress det er i bransjen (da snakker jeg at jeg aldri går tom for oppgaver, kan ikke legge fra meg jobben da det alltid er noe som henger over skuldrene mine, korte tidsfrister, blir målstyrt, skal være effektiv, for mye ansvar på hver enkelt ansatt). Det er et konstant kjør. 20% er sykemeldt og hele stabben er byttet ut på under ett år, da alle har sluttet. Jeg tror ikke jeg klarer dette i lengden. Bør jeg rett og slett gi opp drømmejobben for å ikke bli ødelagt av høyt arbeidspress? Anonymkode: ffc12...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Ja, det høres ikke bærekraftig ut basert på beskrivelsen. Ja blir derfor svaret på spørsmålet. Det tror jeg kanskje du selv også vet. Anonymkode: d8cf6...015
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 20% er sykemeldt og hele stabben er byttet ut på under ett år, da alle har sluttet. At sykefraværet øker og folk slutter er kanskje en indikasjon på at din lederstil ikke fungerer helt? Høy turnover og høyt sykefravær gjenspeiler et ledelsesproblem. Anonymkode: 9eec0...d83 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At sykefraværet øker og folk slutter er kanskje en indikasjon på at din lederstil ikke fungerer helt? Høy turnover og høyt sykefravær gjenspeiler et ledelsesproblem. Anonymkode: 9eec0...d83 Les HI en gang til, du har lest noe som ikke står der. Ja, ledelsen her er et problem. Nei, det er ikke relevant for tråden. Anonymkode: d8cf6...015
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At sykefraværet øker og folk slutter er kanskje en indikasjon på at din lederstil ikke fungerer helt? Høy turnover og høyt sykefravær gjenspeiler et ledelsesproblem. Anonymkode: 9eec0...d83 Jeg er ikke leder, men ansatt der. Absolutt, men tror mye også kommer av at det er for mye jobb på hver enkelt ansatt (de orker ikke mer) Anonymkode: ffc12...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les HI en gang til, du har lest noe som ikke står der. Ja, ledelsen her er et problem. Nei, det er ikke relevant for tråden. Anonymkode: d8cf6...015 Les innlegget selv, du. Det er tydelig at TS er mellomleder og mellomleder er for de fleste den lederen man forholder seg til på daglig basis. Begynte som leder for ett år siden og etter det har de fleste sluttet eller sykmeldt seg. Sett det mange ganger før. Anonymkode: 9eec0...d83
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Og lønnen tilsvarer ikke mengde arbeid heller Anonymkode: ffc12...6a7
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke leder, men ansatt der. Absolutt, men tror mye også kommer av at det er for mye jobb på hver enkelt ansatt (de orker ikke mer) Anonymkode: ffc12...6a7 Du er ikke leder, ok. Da bør du komme deg videre. Anonymkode: 9eec0...d83
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Hva skjer hvis du setter grenser for deg selv? Sier nei til flere oppgaver når du er på kapasitet, ber om lengre frister, går hjem i vanlig tid? Svaret mitt avhenger av reaksjonen du får. Jeg har selv erfaring med å jobbe et sted der mange løp rundt som hodeløse høns, jaget seg selv opp, overdrev arbeidspresset. Jeg jobbet raskt, men ikke overtid. Leverte god nok kvalitet, men aldri mer enn det. Ble forfremmet og stortrivdes. Så det er ikke nødvendigvis riktig å si opp. Anonymkode: e2c79...d96 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Les innlegget selv, du. Det er tydelig at TS er mellomleder og mellomleder er for de fleste den lederen man forholder seg til på daglig basis. Begynte som leder for ett år siden og etter det har de fleste sluttet eller sykmeldt seg. Sett det mange ganger før. Anonymkode: 9eec0...d83 Her finner du på ting, ingenting i HI som tilsier dette. Anonymkode: 01f50...d61 2
Knirke Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli Det er ikke drømmejobben hvis den sliter deg ut. Mer er det ikke å si. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Her finner du på ting, ingenting i HI som tilsier dette. Anonymkode: 01f50...d61 Nuhvel. Anonymkode: 9eec0...d83
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli Jobber et sted er folk holder ut i max 1-3 år. Da blir de enten sykmeldte eller slutter/sparkes. For et lite hyggelig arbeidsmarked vi har fått. Og det gjelder ikke bare vanlig slaver, ledere også. Nå er flere byttet ut med nye og de kan ingenting om faget. Anonymkode: 63eae...483
AnonymBruker Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 14.22): Jeg landet drømmejobben for et års tid siden. Liker arbeidsoppgavene, men er helt satt ut av hvor høyt arbeidspress det er i bransjen (da snakker jeg at jeg aldri går tom for oppgaver, kan ikke legge fra meg jobben da det alltid er noe som henger over skuldrene mine, korte tidsfrister, blir målstyrt, skal være effektiv, for mye ansvar på hver enkelt ansatt). Det er et konstant kjør. 20% er sykemeldt og hele stabben er byttet ut på under ett år, da alle har sluttet. Jeg tror ikke jeg klarer dette i lengden. Bør jeg rett og slett gi opp drømmejobben for å ikke bli ødelagt av høyt arbeidspress? Anonymkode: ffc12...6a7 Men du jobber jo sannsynligvis i en 100% stilling? Som arbeidsgiver lønner deg for…? Skal du ikke da jobbe den tiden du er på jobb? Eller forventer du å få sitte å drikke kaffe og slarve med kolleger i flere timer av arbeidsdagen? Eller forventer du å sitte og «sulle» ved pulten din og scrolle på nett? Når man er på jobb så er man jo på jobb og skal jobbe for lønna. Så lenge du får lunsjpause og lov til å gå på do (innen rimelighetens grenser) så ser jeg ikke problemet. Nå tenker jeg litt på et sted jeg var i studiepraksis for mange år siden. Arbeidsdagen startet kl 08. Ofte var det kaffe til 9, ofte til nærmere 9.30. Så gikk folk på kontorene sine og jobbet frem til lunsj. Lunsjtid var 11.30, men sjelden noen satte seg etter 11.20. Lunsjen var offisielt ferdig 12.00, men som oftest varte den til nærmere 12.30. Så var det jobb fram til «2-kaffen» som gjerne varte til 14.45-15.00, før det var tilbake på kontoret for å avslutte arbeidsdagen til kl 15.30. Ofte satt de og ventet på pauserommet fra 15.20. Hver dag klaget de på at de hadde så mye å gjøre at de ikke hadde tid til alt.. Anonymkode: ca69d...285
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli Da ville jeg gått ned i stillingsprosent eller funnet en annen jobb. Anonymkode: ff01d...c76
AnonymBruker Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 14.30): Les innlegget selv, du. Det er tydelig at TS er mellomleder og mellomleder er for de fleste den lederen man forholder seg til på daglig basis. Begynte som leder for ett år siden og etter det har de fleste sluttet eller sykmeldt seg. Sett det mange ganger før. Anonymkode: 9eec0...d83 Jeg har lest at TS ikke er leder, men jeg har kanskje blitt forvirret og misforstått. Anonymkode: d8cf6...015
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lest at TS ikke er leder, men jeg har kanskje blitt forvirret og misforstått. Anonymkode: d8cf6...015 Jeg har kanskje blitt forvirret og dermed misforstått. Jeg skal ikke påstå at jeg er misforstått her inne. Det kan bli skumt. Anonymkode: d8cf6...015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå