AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Jeg er 33 år og tobarnsmor. Fødsler og barn har tatt på og jeg har latt meg selv forfalle. Skikkelig 🙈 Jeg går i joggebukse og utvaska oversized t-skjorter hjemme. Ute har jeg to antrekk, det er kjole og tights eller tights og oversized tunika. Sannheten er at jeg ikke tør å kjøpe klær fordi alt er stygt på meg, med en bmi på 27 og høyde på 162 cm er det jammen ikke lett å se bra ut. Jeg driver å går ned i vekt nå, men det er ikke lett og tar sin tid. Minsten er bare 9 måneder og hun er enda mye våken om nettene. Ikke at dette er en unnskyldning , men absolutt en medvirkende faktor til lite trening og overskudd. Har dere klestips til meg? Hva bør jeg ha på meg? Jeg har typisk pæreform og er ikke veldig høy 162 cm. Så må tøyet være behagelig å gå i, og ikke minst være litt flatterende. Har dere gode tips til gode jobbantrekk ? Jeg er også litt opptatt av gode materialer, ikke polyester og akryl. Gjerne ren bomull og gode klær i litt kvalitet. Håper på tips !!! Anonymkode: 9cb74...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Beste tipset er å starte med videoene (og gjerne boka!) til Ellie-Jean Royden, aka Body and Style. Hun har et fantastisk system som vil gi deg de verktøyene du trenger for å se ut som ditt beste jeg. 🥰 Hun kombinerer tre konsepter: 1. Farger (hvilke farger kler du) 2. Linjer (hvilke snitt, linjer og stoffer kler du) 3. Stil (hva er dine personlige preferanser utifra smak og personlighet) Det blir tusen ganger enklere å få en bra garderobe når du ikke trenger kaste bort tusenvis av kroner og timer på å kjøpe klær du ender opp med å mislike. ❤️ Anonymkode: 3f715...66d 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Sjekk ut Allison Bornstein også. Mange gode tips om å finne sin egen stil og kle seg i ting man faktisk liker og som passer til livet ditt. Én formel passer ikke for alle, dessverre. Anbefaler også å bruke litt tid på google, instagram, pinterest osv. og se på bilder av antrekk og klær du liker. Prøv så å finne ut HVA som gjør at du liker dem - er det snittet? Fargene? Sammensetningen? Siden du er småbarnsmor som går mye i joggebukse tenker jeg i hvert fall at «komfort» og «praktisk» er to ord du kan merke deg. Da er det dumt å gå til innkjøp av glitrende kjoler, miniskjørt og høye hæler. Hva med i første omgang å bytte ut joggebuka med chinos i bomull? Og t-skjorta med en litt ledig, klassisk skjorte? Så kan du prøve deg fram, legge til smykker, kanskje et halstørkle osv. Anbefaler kjoler med a-fasong, det kler de aller fleste figurer. Unngå kjedene med fast fashion og mye polyester, men let evt. på nett hvis du ikke bor et sted med litt finere butikker. Anonymkode: defe0...1f0 3 1
Chaddylac Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er 33 år og tobarnsmor. Fødsler og barn har tatt på og jeg har latt meg selv forfalle. Skikkelig 🙈 Jeg går i joggebukse og utvaska oversized t-skjorter hjemme. Ute har jeg to antrekk, det er kjole og tights eller tights og oversized tunika. Sannheten er at jeg ikke tør å kjøpe klær fordi alt er stygt på meg, med en bmi på 27 og høyde på 162 cm er det jammen ikke lett å se bra ut. Jeg driver å går ned i vekt nå, men det er ikke lett og tar sin tid. Minsten er bare 9 måneder og hun er enda mye våken om nettene. Ikke at dette er en unnskyldning , men absolutt en medvirkende faktor til lite trening og overskudd. Har dere klestips til meg? Hva bør jeg ha på meg? Jeg har typisk pæreform og er ikke veldig høy 162 cm. Så må tøyet være behagelig å gå i, og ikke minst være litt flatterende. Har dere gode tips til gode jobbantrekk ? Jeg er også litt opptatt av gode materialer, ikke polyester og akryl. Gjerne ren bomull og gode klær i litt kvalitet. Håper på tips !!! Anonymkode: 9cb74...4bb Litt i samme situasjon som deg. Er 33 og trebarnsfar. Jobbet med å kjøre lastebil tidligere og det var til tider en ganske fysisk jobb, og jeg klarte å regulere vekta til å holde seg stabil, så ble jeg langtidssykemeldt på grunn av utbrenthet, og da gikk jeg opp i vekt igjen. Er 183 og har en BMI på 29, og driver selv på med å gå ned i vekt. Nå er det ikke i hovedsak kun bmi jeg tar utgangspunkt i, men heller finner en vekt jeg er komfortabel med. Jeg sover også ganske dårlig om nettene, men det er ikke på grunn av ungene. Så blir veldig lite trening her og har begynt og aktivt legge om til et sunt kosthold, samtidig som at jeg bruker en app for å holde oversikt over kaloriinntaket, frem til at jeg får litt mer overskudd til å kombinere det med trening. Når det kommer til klær, så gikk jeg mye i joggebukse og store t-skjorter og gensere også. Men i vinter så gikk jeg aktivt inn for å kun gå med olabukse og skjorte og følte på en liten boost av selvtilliten og nå i sommer så har jeg tillatt meg å skifte til t-skjorte og shorts igjen for å få litt farge på kroppen også. 😅 Men har du evt. vurdert å prøve nye klesstiler som du kanskje ikke har prøvd tidligere, og kjenne litt på det er noe du kan føle deg litt mer komfortabel i? Og du skriver at alt av klær sitter stygt på deg? Er det da kanskje en mulighet å ha med seg en god venn for å gi et mer objektivt syn på det? Kanskje den "nye" deg "krever" en ny type klesstil enn hva man har hatt tidligere? 🤷♂️ Eller så har du vel ganske mye tips man kan få online, slik som de andre her har kommet med over her. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Bytt ut joggebuksen med en treningstights? Anonymkode: 3c89a...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bytt ut joggebuksen med en treningstights? Anonymkode: 3c89a...6bc Det gjør jeg når jeg trener. Men føler ikke at jeg kan gå i treningstøy utenom treningssenteret. Vil egentlig ha litt tips til typiske jobbantrekk Anonymkode: 9cb74...4bb
Chaddylac Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det gjør jeg når jeg trener. Men føler ikke at jeg kan gå i treningstøy utenom treningssenteret. Vil egentlig ha litt tips til typiske jobbantrekk Anonymkode: 9cb74...4bb Det spørs vel kanskje litt hva man jobber med? Nå har jeg stort sett kun erfaring med tyngre fysisk arbeid hvor vi fikk arbeidstøy utlevert av arbeidsgiver,.
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Vi er på samme høyde 🙂 Slenger ut noen forslag til antrekk: (ps er ikke sponset eller noe av vakre vene, var bare litt lat i varmen. Men du finner altså også klærne på Part two sin egen side) Sommer: Ratani T-Shirt Bright White - Vakre Vene Soffe Pants Kalamata - Vakre Vene (begge finnes i flere farger). Buksene er akkurat passe lange for oss på ca 160! Og er i deilig lin! Skjortekjole, typ denne: Meghan linskjortekjole Oil Green | MATCH nettbutikk (lin <3) Høst: Soffys Pants Tawny Port - Vakre Vene Bomullsbukser, finnes i masse farger og er akkurat passe bukselengde for 160 cm-mennesker Finstrikket genser, typ denne (denne er fra Lindex): Blazer, typ denne: (denne er fra Kappahl) Anonymkode: 194af...97e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Var jeg som skrev over (blazer, skjortekjole osv) Glemte jo å nevne en god gammel klassiker: denimskjorten Samt skjorter av denne typen: (linmiks, fra Part two) (enten lukket, som på bildet, eller å ha åpen med en topp inni. Smak og behag) Anonymkode: 194af...97e
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Jeans med stretch er nesten like comfy som joggebukser. Ikke bry deg om overvekt. Med pærefasong kan du enkelt fremheve figuren din og fortsatt se bra ut. Og føler du for å bruke utbrent mamma uniform i to-tre år til så gjør det. Småbarnsfasen er krevende!! Anonymkode: cef2f...66a 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli Jeg har forelsket meg i disse buksene. Er 160 og har 10-15 kg for mye, men føler meg bra i disse + en skjorte over en singlet. Skikkelig behagelige og gode i stoffet. https://www.stories.com/en-no/product/wide-press-crease-trousers-navy-1090941016/ Anonymkode: ffa86...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi er på samme høyde 🙂 Slenger ut noen forslag til antrekk: (ps er ikke sponset eller noe av vakre vene, var bare litt lat i varmen. Men du finner altså også klærne på Part two sin egen side) Sommer: Ratani T-Shirt Bright White - Vakre Vene Soffe Pants Kalamata - Vakre Vene (begge finnes i flere farger). Buksene er akkurat passe lange for oss på ca 160! Og er i deilig lin! Skjortekjole, typ denne: Meghan linskjortekjole Oil Green | MATCH nettbutikk (lin <3) Høst: Soffys Pants Tawny Port - Vakre Vene Bomullsbukser, finnes i masse farger og er akkurat passe bukselengde for 160 cm-mennesker Finstrikket genser, typ denne (denne er fra Lindex): Blazer, typ denne: (denne er fra Kappahl) Anonymkode: 194af...97e Takk for tips!!❤️❤️ Anonymkode: 9cb74...4bb
AnonymBruker Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har forelsket meg i disse buksene. Er 160 og har 10-15 kg for mye, men føler meg bra i disse + en skjorte over en singlet. Skikkelig behagelige og gode i stoffet. https://www.stories.com/en-no/product/wide-press-crease-trousers-navy-1090941016/ Anonymkode: ffa86...6c5 Takk 🤩 Anonymkode: 9cb74...4bb
Diamant20 Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli Legger inn tips om boxy t-skjorte fra selected. Har vært veldig fornøyde med mine! Litt romslige i størrelsen, så sist jeg bestilte gikk jeg ned en str, for å ha de litt mer «pene» og klassiske😊
AnonymBruker Skrevet 15. juli #15 Skrevet 15. juli Jeg svarte tidligere i tråden, men glemte jo disse: 🙂 Shenas Pants Desert Taupe - Vakre Vene (Som du ser, er det også to andre farger å velge mellom: mørk blå og "kalamata") 100% lin ❤️ Og disse: Salg på Lindex nå, viskose og lin. Finnes også i sort og "light dusty green". Passe i lengden for oss på 162 (modellen er 175, står det). Jeg lever i disse på sommeren (Lindex har solgt i andre farger tidligere år). Anonymkode: 194af...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå