AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Etter mange års samliv og 1 barn sammen har jeg valgt å gå fra mannen pga meget høyt alkoholforbruk. Etter siste krangel i fylla klarte jeg ikke lenger å sette mine bein i det huset, tok med sønnen og flyttet på dagen, dette er ikke et hjem jeg ønsker å ha et barn i. Jeg har meget lav inntekt (minstesats uføretrygd), og holder nå på å sette meg inn i regelverket som omhandler enslig forsørger. Jeg har ikke råd til å leie noe sted før jeg får det økonomiske på plass så vi bor nå hos en god veninne. Slik jeg forstår har jeg ikke mulighet til å søke på noe før meklingsmøte, dette er satt til slutten av august da familievernkontoret selvfølgelig også har ferie. Barnefar ønsker ingen kommunikasjon med meg, svarer ikke på meldinger om samarbeid med felles barn, men sender mld til barnet om at han ønsker besøk. Dersom jeg melder adresseendring nå, og barnefar ikke skriver under på flytting av barnet, vil det straffe seg på noen måte? Evt, kan jeg melde adresseendring for meg selv nå, og senere for sønnen etter å ha fått avklart en samværsavtale på familievernkontoret? Beklager dårlige formuleringer, tankene mine er litt kaotiske nå. Anonymkode: 2c4bd...4ca
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Du kan melde flytting for deg selv, men flyttemelding på barnet vil ikke bli godkjent uten fars signatur. Så meld for deg selv nå, og snakk med far om dette på mekling, om han vil signere flyttemelding for barnet. Ang stønader til enslig forsørger, er det avhengig av mange ting, så råder deg til å snakke direkte med NAV om hva du har muligheter og rettigheter til i din situasjon. Lykke til med det nye kapittelet i livet ditt 😊❤️ Anonymkode: a05b3...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå