Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboe vår bor 50meter unna oss,  og har et sinnsykt bassanlegg. Han spiller gjerne med vinduet åpent hele dagen. Vi hører det godt inn i vårt hjem, spesielt soverommet. Sånn at det dunker i vegger. Man må få gjøre sin man vil i eget hjem sier de fleste, noen dette berører oss i vårt hjem og. Utendørs hører vi musikken hans hele tiden så er lite trivelig å sitte ute, hadde vært godt å kunne få fred inne. Søndager og hele uka ellers er det sånn.

Er det innafor å si i fra om bassen? Det er den som bærer mest. 

Anonymkode: e9e80...69b

AnonymBruker
Skrevet

Si ifra kan du gjerne, men han kan også velge å gi faen. 

Anonymkode: 2d4f7...530

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Si ifra kan du gjerne, men han kan også velge å gi faen. 

Ja, det er jo klart. Men da er det jo bare for å være jævlig da. Evt kan jeg jo høre med de som leier ut til han, men hadde jo håpet jeg slapp det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Si fra.

Han har nok bassen stilt inn unødvendig høyt. Han kan helt sikkert skru den ned litt uten at det blir hørbar forskjell hos han men enorm forskjell for dere.

Anonymkode: 3229b...f2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Si fra.

Han har nok bassen stilt inn unødvendig høyt. Han kan helt sikkert skru den ned litt uten at det blir hørbar forskjell hos han men enorm forskjell for dere.

Anonymkode: 3229b...f2c

Det er sånn russebuss styrke, for å beskrive det. Skal gå å spørre pent en dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Naboe vår bor 50meter unna oss,  og har et sinnsykt bassanlegg. Han spiller gjerne med vinduet åpent hele dagen. Vi hører det godt inn i vårt hjem, spesielt soverommet. Sånn at det dunker i vegger. Man må få gjøre sin man vil i eget hjem sier de fleste, noen dette berører oss i vårt hjem og. Utendørs hører vi musikken hans hele tiden så er lite trivelig å sitte ute, hadde vært godt å kunne få fred inne. Søndager og hele uka ellers er det sånn.

Helt innenfor å si ifra!

Jeg var som naboen i mange år, men da med et par hundre meter til nærmeste hus. Ante ikke at lyden bar så langt, så da den som bor i det huset kom og lurte på om jeg kunne spille musikken med vinduene lukket, så ble jeg overrasket. Men selvfølgelig tok jeg hensyn til det, og lukket vinduene mens jeg dro på etter det.

Helt innenfor å si ifra/spørre, men å forvente er noe annet - men det er ikke hva du spør om heller.

Anonymkode: 1c374...aaf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som naboen også. Det er absolutt ikke normalt støynivå, og han driter i de fleste.

Anonymkode: f8d2c...bcd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er jo klart. Men da er det jo bare for å være jævlig da. Evt kan jeg jo høre med de som leier ut til han, men hadde jo håpet jeg slapp det.

Tror faktisk jeg hadde gjort det i stedet for å ta det med ham.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror faktisk jeg hadde gjort det i stedet for å ta det med ham.

Herre, det er ikke nødvendig å gå helt over styr bare fordi man er konfliktsky.

Ta det med vedkommende i første omgang, vi er mennesker, tross alt.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med nabo. Det der er helt uakseptabelt annet enn i helg.

Anonymkode: 61691...f71

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herre, det er ikke nødvendig å gå helt over styr bare fordi man er konfliktsky.

Ta det med vedkommende i første omgang, vi er mennesker, tross alt.

Har svært liten tro på at det vil hjelpe å gå til ham. Mer saklig å ta det med huseier.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har svært liten tro på at det vil hjelpe å gå til ham. Mer saklig å ta det med huseier.

Nei, det er ikke mer saklig.

Aner ikke hva du baserer din tro på, men normale mennesker går til kilden i første omgang. Man merker fort om det er håpløst eller ikke, men gi nå det menneskelige en sjanse først. Vi er sosiale vesner, dette klarer du!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke mer saklig.

Aner ikke hva du baserer din tro på, men normale mennesker går til kilden i første omgang. Man merker fort om det er håpløst eller ikke, men gi nå det menneskelige en sjanse først. Vi er sosiale vesner, dette klarer du!

Hvis naboen allerede pumper bassen så høyt, dagen lang, hva tror du sjansen er for at han vil ta hensyn?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis naboen allerede pumper bassen så høyt, dagen lang, hva tror du sjansen er for at han vil ta hensyn?

Stor, han vet kanskje ikke at han plager noen.

Herregud, det er bare snakk om å ta en prat bestående av et par setninger. Det går fint!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette. Snakker av erfaring. Er man så hensynsløs i utgangspunktet, er det lite håp om at noe går inn. 

Anonymkode: f8056...619

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søndagen kan du anmelde, de andre dagene se på kommunens regler

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet, hvis det er så drøyt.

Anonymkode: dd89b...674

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Søndagen kan du anmelde, de andre dagene se på kommunens regler

Anmelde er siste løsning. Ser at generelt skal man ikke støye hensynsløst uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Stor, han vet kanskje ikke at han plager noen.

Herregud, det er bare snakk om å ta en prat bestående av et par setninger. Det går fint!

Tror det er langt bedre om huseier tar kontakt med leietageren. For alle parter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går an å ba han skru ned litt på volumet, men mer på bassen. Da kan han spille musikk uten at det drønner i huset deres også. Er ikke alle som er klar over hvor godt bassen bærer. 

Anonymkode: 9253a...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...