Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hvordan jeg skal starte, men trenger å lufte noen tanker og kanskje få noen ærlige råd.

Jeg er sammen med ei som er 15år eldre enn meg. Hun er 40 og jeg 25. Hun er nå gravid i tredje måned. Det siste året har vi nesten aldri hatt sex, bortsett fra akkurat rundt eggløsning da hun ble gravid. Da hadde vi plutselig ganske mye. Men ellers har det vært nesten ingenting, og nå etter at hun ble gravid har det vært helt stopp. Jeg begynner å føle meg ganske desperat, både fysisk og mentalt. Jeg savner nærhet, og det føles som om vi bare er «praktiske partnere» nå.

I tillegg så vil hun nesten aldri være med familien min. Vi bor i Oslo, og begge familiene bor her også. Men vi er nesten bare med hennes familie. Hun har sagt at hun egentlig ikke har så lyst til det, men føler at hun må. Likevel blir det bare mer og mer av dem, og aldri mine.

Min familie har feriehus i Tromsø, da vi er derfra og familien hennes har feriehus i Bergen, da de er derifra. De siste årene har vi bare reist til Bergen. Hun sier det er for langt til Nord-Norge, at man må fly (vi har alltid kjørt bil til Bergen), og at vi må dele hus og bad med foreldrene mine. Jeg har foreslått hotell og andre løsninger, men det blir alltid nei.

Og så kommer alt det praktiske: Jeg vasker klær, rydder, lager mat (enten alene eller sammen med henne). Det er sjelden hun gjør noe av dette på eget initiativ. Jeg føler jeg gir veldig mye, men får lite tilbake.

Jeg prøver å være forståelsesfull, spesielt nå som hun er gravid, men jeg kjenner at jeg begynner å bli skikkelig sliten og usikker. Jeg føler meg ikke prioritert, og det føles ikke helt som et partnerskap lenger.

Er det jeg som forventer for mye? Har prøvd å ta en ordentlig prat med henne, men det hjelper ikke. 

Hadde satt veldig pris på andres tanker.

Anonymkode: 533d9...ff8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du er blitt brukt som sæddonor, og nå hvor hun har fått det hun ville, så må du regne med å komme sist på listen av prioriteringer. 

Anonymkode: c4fe0...3eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her har du gått rett i fella. 

Anonymkode: 3dd02...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Du forventer ikke for mye.

Her har vi det ganske likt som deg mtp svigers, men jeg sier til min bedre halvdel når vi er ute på reiser at vi godt kan legge til rette for at h*n kan få en dag alene med sin familie, og at jeg da finner på noe annet. Men vedkommende vil det ikke. Fordi de har ingen god relasjon de heller.

Hun bør kunne møte deg halvveis. Du bør vurdere om du fremdeles vil være med henne.

Anonymkode: f2694...3e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...