Gå til innhold

Barnefar vil ikke ha barna hos seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og barnas pappa gikk fra hverandre etter mange år for tre år siden.. samarbeidet har vært bra. Vi bestemte oss for å prøve igjen tidligere i år, men dessverre gikk det ikke. Han har valgt å være hjemmeværende, og er en "tivoli"-pappa. For et par uker siden måtte jeg be ham om å flytte fordi jeg så at det ikke kom til å endre seg, selvom han sa det skulle - det tviler jeg på etter tre år.. 

Men - han tar ikke opp telefonen når barna ringer han. Eldste har egen telefon, så hun vil gjerne FaceTime pappaen sin. Han har også sagt nei til å ha barna hos seg. Han vil gjerne komme å være hos oss for å ha barna, men vil ikke ha dem alene hos seg. 

Dette er jo utrolig tragisk for barnas del. Jeg får inntrykk av at han vil ha enten alle av oss eller ingen. Han vil ha meg tilbake, men jeg har ikke plass til denne situasjonen. 

Hva kan jeg egentlig gjøre ? Jeg forteller barna at pappa har mye å gjøre om dagen, selvom jeg vet at han sitter bare hjemme. Mulig han er deprimert eller fikk nedtur, forståelig nok, men burde han ikke si ifra? 

Kanskje han bare trenger tid.. trenger litt råd uten at jeg helt vet hva jeg spør om 

Anonymkode: 9d2c9...1cf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han straffer deg fordi du jaget han på dør. 

Anonymkode: 60fd8...9ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

dvs han flyttet inn hos deg da dere bestemte dere for å prøve igjen? Og så ba du ham for noen uker siden å flytte ut? Bor han trangt nå da kanskje, slik at han rett og slett ikke har plass? 

Anonymkode: d482c...4f2

AnonymBruker
Skrevet

Han som taper noe fantastisk med sine barn. Man kan liksom ikke tvinge dem. Da blir det ikke bra. Synd. Men er ikke så mye du får gjort med det. 

Anonymkode: 4d230...585

AnonymBruker
Skrevet

Har du skrevet om dette tidligere? At han flyttet tilbake til dere, men at du angret bare etter få uker? At det nærmest var som å få et ekstra barn i huset?

Anonymkode: 0f8c9...7e7

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at han har valgt å være hjemmeværende? Da regner jeg med at han ikke har noe trygd eller annen inntekt heller?

Kanskje det er noe av grunnen til at han ikke vil ha barna hos seg? At han rett og slett ikke har råd?

Anonymkode: f4ceb...351

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skriver at han har valgt å være hjemmeværende? Da regner jeg med at han ikke har noe trygd eller annen inntekt heller?

Kanskje det er noe av grunnen til at han ikke vil ha barna hos seg? At han rett og slett ikke har råd?

Anonymkode: f4ceb...351

Han har aap, men tror helt ærlig det bare er bs mtp hvordan han har vært.. han har helt ok med penger, alt er som før.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

dvs han flyttet inn hos deg da dere bestemte dere for å prøve igjen? Og så ba du ham for noen uker siden å flytte ut? Bor han trangt nå da kanskje, slik at han rett og slett ikke har plass? 

Anonymkode: d482c...4f2

Han flyttet tilbake der han bodde og der eldste vokste opp, så samme sted. Har snakket med ham i mellomtiden og han synes det hele er vanskelig så han klarer ikke se barna. Synes det er ganske ego..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du skrevet om dette tidligere? At han flyttet tilbake til dere, men at du angret bare etter få uker? At det nærmest var som å få et ekstra barn i huset?

Anonymkode: 0f8c9...7e7

Ja . Det kan godt være.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han som taper noe fantastisk med sine barn. Man kan liksom ikke tvinge dem. Da blir det ikke bra. Synd. Men er ikke så mye du får gjort med det. 

Anonymkode: 4d230...585

Han gjør det. Og det er jo barna som lider av dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...