Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var nylig på en større luksusresort i Kreta hvor det var satt opp håndklær på de fleste solsenger om morgenen, uten at nesten noen gjester var der.

Jeg har vært på en del luksushoteller før, vanligvis mindre (bl.a. W-kjeden) På de fleste får du utdelt håndkle av badevaktene når du kommer til bassengområdet, av og til dekker de opp for deg på solsengen din.

Etter noen timer her viste det seg at noen andre gjester som hadde satt opp sine egne håndklær og trodde de kunne «okkupere» solsenger. De kom tydeligvis med et charterselskap og mente det var «helt normalt»?? Er det vanlig? Må si jeg sjeldent har bodd på så store hotell, mange folk der som tydeligvis hadde bestilt dette gjennom TUI og tilsvarende.. Noen få andre nordmenn der også..

Hotellet på sin side var rimelig lei disse charterfolka og innrømmet at de ofte ga bedre rom og gratis oppgraderinger (av rom og måltidsplan) til dem som booket direkte på hotellet. Så til og med folk stå i lange køer fra busslaster flere ganger i uken. For en start på ferien 😂

Endte med at jeg ble liggende da vedkommende ikke hadde bevis på at hen eide solsengen. Fant etter hvert ut at vi også hadde håndklær på rommet, ganske kjipe hotell når du selv må ta med håndkle, bytte inn etc.. 

Er dette normalt på større resort i utlandet?  Bør man heller velge mindre resort som ikke har avtale med charterselskap?

Anonymkode: b42f2...8d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan umulig ha reist så mye eller fulgt med i media om du aldri har fått med deg "håndkle-mafian". Det er drøssevis av artikler i avisene, år etter år. 

https://dinside.dagbladet.no/reise/raser-blir-sa-forbanna/83302899 fra i år

https://www.kk.no/reise/na-blir-det-slutt-pa-dette/81490209 for to år siden

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/setter-familiemaskoten-inn-i-kampen-mot-solsengmafiaen/10722444/ 2019

Allerede i 2017 https://www.canariajournalen.no/Nyheter/Frustrerte-turister-Reiseselskap-gaar-til-krig-mot-haandklemafiaen-paa-turisthoteller

Anonymkode: e9a72...abc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker det fra barndommen. Mamma var grytidlig ute og sikret senger. 

Men har ikke bodd på slike steder på mange år. Som du sier - du får handklær når du kommer til bassenget. Og er det senger med kun handklær så går personalet rundt og plukker de bort. Størrelsen på resort har ikke noe å si - det handler om hvordan de driver. Og prisnivå. 

Anonymkode: 22152...5e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp på et all inclusive hotell på Kypros, og der var det umulig å få solsenger etter kl. 07.30. Så da måtte vi gjøre som alle andre da, stå opp kl. 05 for å legge ut håndkle. Synes det er en uting, men hva skal man liksom gjøre når hotellet selv ikke har noen ordning på det? 

Anonymkode: 46fff...bed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den uvitenheten som fremgår av HI tilsier at dette er en trolletråd. Hvis ikke har TS bodd under en stein

Anonymkode: 8988a...2c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig har jeg jo hørt om dette, men dette var et virkelig fint og dyrt hotell som jeg hadde funnet ved å søke på hoteller i området. Har ikke reist charter på mange år og mener det ikke var slik da..

har hørt om «håndklemafiaen» men kunne ikke falle meg inn at dette ble gjort slike steder.. eller at det var såååå utbredt..

Hva med en boikott av denne mafiaen da? Alle er enig at det er teit. Alle gjør det likevel. Er vi så redd for å ta over en seng som er ulovlig okkupert på denne måten? Og hva skal mafiaen gjøre? Stå der og sutre? Hvem er det egentlig som skjemmer seg ut da? De finner jo sikkert selv en okkupert seng.. så kan alle sove godt og være uthvilt til neste morgen.. skal jo være ferie?

greit nok å være borte 30-60 min ifm en solpause, men da kan man jo ta med seg sakene sine? Hva om folk hadde gjort lignende på Farris bad? Er det greit fordi det er på Kreta??

TS

Anonymkode: b42f2...8d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser ofte på charter og de siste ti årene har jeg ikke opplevd dette problemet lengre. Jeg trodde virkelig alle hotell nå hadde fått med seg at dette er dypt uønsket og at de har innført regler for å motvirke det. Alle stedene jeg har bodd de siste ti årene (og det begynner å bli en del hotell, drar aldri tilbake til samme hotell) har egne håndklær med hotellets logo. Håndklær hvor det ikke ligger folk får et lite skilt på seg, etter en time eller to blir de fjernet. Da er det ledige solsenger hele dagen lang. Så utrolig merkelig at hotellet ditt ikke har et slikt system!

Anonymkode: 9d36b...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...