NakenPanda Skrevet 14. juli #21 Skrevet 14. juli (endret) Denne ideen er veldig lett å la seg overbevise at det finnes en mengde menn som driver å gjør masse kvinner gravide fordi de vil være som Elon eller at de er så rike at kvinner bare faller som fluer rundt dem. Fakta er at selv om dette nok kan skje er det mest vanlige dette; Flerkullsfedre har ofte lavere utdanning og inntekt enn gjennomsnittet. De har i snitt mindre stabil tilknytning til arbeidslivet. En studie fra Sverige (som har lignende demografi som Norge) fant at menn med lav inntekt hadde høyere sannsynlighet for å bli flerkullsfedre – delvis grunnet ustabile samliv og høy samlivsoppløsningsrate. Det er lite relasjon mot minoriteter men det er høyere flerkullsfedre i grupper som utsettes for sosial marginalisering. 5–10 % av menn over 45 år har barn med mer enn én kvinne. over 20% av menn forblir barnløse så noen av oss må dekke behovet! Endret 14. juli av NakenPanda 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #22 Skrevet 14. juli Brunello skrev (2 timer siden): Du kommer ikke unna at gjennomsnittsalder for førstegangsfedre nærmer seg 32 år. Og det er de uten utdannelse som trekker den ned. Mulig leger får barn i studietiden, men inklusiv opptak av noen fag og turnus er vel gjennomsnittsalder for ferdig utdannet lege snart 30 år. Hvis man må bruke 5-6 år på å ta opp fag fra VGS for å komme inn på medisinstudiet, så har man strengt talt ingenting der å gjøre. Min søster og svoger var begge ferdig utdannede leger når de var 26 og fikk deretter sitt første barn (min søster var dermed gravid i turnus), mens min bestevenninne som også er lege, fikk førstemann når hun og legeektemannen var 27. Jeg skjønner at disse nok er noe yngre enn snittet ifht yrkesdebut som lege samt barn. Men dersom man ikke er ferdigutdannet som lege før man tipper 30, så vil hvert fall ikke jeg vurderes av den legen..... Anonymkode: abe32...760
Brunello Skrevet 14. juli #23 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man må bruke 5-6 år på å ta opp fag fra VGS for å komme inn på medisinstudiet, så har man strengt talt ingenting der å gjøre. Min søster og svoger var begge ferdig utdannede leger når de var 26 og fikk deretter sitt første barn (min søster var dermed gravid i turnus), mens min bestevenninne som også er lege, fikk førstemann når hun og legeektemannen var 27. Jeg skjønner at disse nok er noe yngre enn snittet ifht yrkesdebut som lege samt barn. Men dersom man ikke er ferdigutdannet som lege før man tipper 30, så vil hvert fall ikke jeg vurderes av den legen..... Anonymkode: abe32...760 Jeg la på 1,5 år turnus. I tillegg har mange vært i forsvaret og/eller tatt et rolig år eller tatt opp fag. Da tikker man raskt opp mot 30. og de fleste vil også lande jobbsituasjonen før de får barn. At noen er flinke på skolen tilsier ikke at de blir gode leger automatisk. For de fleste som tar opp fag dreier det seg å gå fra fem til seks, så ikke så bekymringsfullt om legen har måttet ta opp fag. 1
Nowayback Skrevet 14. juli #24 Skrevet 14. juli Fotballspillere er gjerne under 25 når de får sitt første barn. Det rare er at jeg har inntrykk av at de som får barn tidlig ellers, er de med lav utdanning. 2
Brunello Skrevet 14. juli #25 Skrevet 14. juli Nowayback skrev (3 minutter siden): Fotballspillere er gjerne under 25 når de får sitt første barn. Det rare er at jeg har inntrykk av at de som får barn tidlig ellers, er de med lav utdanning. For fotballspillere har så god utdanning? 3
Gjest Nådeløs Skrevet 14. juli #26 Skrevet 14. juli Hvem bryr seg.. Om 100 år er ikke mennesker i forhold lenger uansett, tatt utviklingen i betraktning. Men det blir litt annerledes enn i gamle dager, mennene får fortsatt ikke bestemme over kvinner.
fru Alving Skrevet 14. juli #27 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er riktig som ts skriver. https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog-en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjareste-bare-hun-senker-kravene/s/12-95-3423681858 Sitat: " Til tross for at det riktig nok er rundt 41.000 flere menn enn kvinner i vårt langstrakte land, så går ikke dette helt opp. Vi vet jo alle hvordan barn lages, så hvorfor er det så mange flere ufrivillig barnløse menn enn kvinner? Svaret er enkelt, om noe vanskelig å svelge: De mest populære mennene får gjerne barn i flere kull, med ulike kvinner, mens de minst populære mennene får verken kjæreste eller barn. " https://www.klikk.no/foreldre/disse-mennene-er-mest-attraktive-2339183 Sitat: " - Forklaringen er jo at stadig flere menn får barn med mer enn én kvinne. De aller fleste nøyer seg med to kull, men det er noen som har flere kull. At det blir stadig flere flerkullsfedre, betyr at en del kvinner som kunne ha valgt en barnløs mann til partner, heller velger en mann som har barn fra før av. "En pent brukt mann" med gode ressurser kan ofte fremstå som et mer interessant valg enn en "ubrukt mann" med dårligere utdanning og inntekt, sier Kari Skrede. I artikkelen "Foreldreskap i forandring - færre menn bli fedre" omtaler hun denne nye trenden med økt resirkulering av "pent brukte" menn. Undersøkelser viser nemlig at det er slik at menn, både førstekulls- og flerkullsfedre, med god inntekt og utdanning, har større sannsynlighet til å bli far enn en jevnaldrende mann uten de samme ressursene." Anonymkode: 8d601...e29 Så handler det og om å være der man treffer aktuelle partnere. Hvis du er en mann med spennende jobb bosatt i en by så treffer du på flere aktuelle partnere enn om du er bonde bosatt i hjembygda som er truet av fraflytting. Nå setter jeg det på spissen. Noe av grunnen til at flere menn får mange kull med barn er at det rett og slett er en mindre investering for en mann å få barn rent fysisk 2 1
fru Alving Skrevet 14. juli #28 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvis man må bruke 5-6 år på å ta opp fag fra VGS for å komme inn på medisinstudiet, så har man strengt talt ingenting der å gjøre. Min søster og svoger var begge ferdig utdannede leger når de var 26 og fikk deretter sitt første barn (min søster var dermed gravid i turnus), mens min bestevenninne som også er lege, fikk førstemann når hun og legeektemannen var 27. Jeg skjønner at disse nok er noe yngre enn snittet ifht yrkesdebut som lege samt barn. Men dersom man ikke er ferdigutdannet som lege før man tipper 30, så vil hvert fall ikke jeg vurderes av den legen..... Anonymkode: abe32...760 Leger får ofte mange barn. Sansynligvis fordi de er sikret jobb med god lønn og fordi de som blir leger gjerne har en stor arbeidskapasitet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #29 Skrevet 14. juli Majer skrev (På 13.7.2025 den 12.16): Jeg ser det i nyhetene, har snakket med bekjente i andre landsdeler osv og finne fellesnevneren. Menn som kjøper leilighet i 20-årene, og finner seg dame mens de er i midten eller slutten av 20-årene har ofte to barn når de er i starten av 30-årene. Ofte blir det også slutt, og da får de et nytt kull når de er 36-45 år. Det minner skummelt mye om gamle dager da menn med makt fikk barn med tjenestepiker, resepsjonister osv. Hvorfor lar vi historien fortsette? Du mener slik ALLE gjør det om dagen? 😂 Hva har det med feminismen å gjøre? Annet enn at man ikke er bundet til en partner livet ut om man ikke ønsker. Anonymkode: 11143...e98
AnonymBruker Skrevet 14. juli #30 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man må bruke 5-6 år på å ta opp fag fra VGS for å komme inn på medisinstudiet, så har man strengt talt ingenting der å gjøre. Min søster og svoger var begge ferdig utdannede leger når de var 26 og fikk deretter sitt første barn (min søster var dermed gravid i turnus), mens min bestevenninne som også er lege, fikk førstemann når hun og legeektemannen var 27. Jeg skjønner at disse nok er noe yngre enn snittet ifht yrkesdebut som lege samt barn. Men dersom man ikke er ferdigutdannet som lege før man tipper 30, så vil hvert fall ikke jeg vurderes av den legen..... Anonymkode: abe32...760 Nå er det ikke alle som går rett på legestudiet, så hvor gammel personen var spiller vel liten trille. Ville heller vært skeptisk til en lege som var så ivrig på avl at de startet i studietiden. Jeg mener, hvor mange vikarer vil ikke det bli? Anonymkode: 11143...e98
AnonymBruker Skrevet 14. juli #31 Skrevet 14. juli Første kullet får de når de er altfor unge og naive, gjerne med en kvinne med personlighetsforstyrrelser og gode manipulative evner. Stakkaren gjør alt han kan for å please før han skjønner at han må rømme skuta. så får han mer selvrespekt og egenomsorg, skjønner at han har verdi og finner seg en bedre partner. Så begynner andre kull. Anonymkode: 783ea...639
AnonymBruker Skrevet 14. juli #32 Skrevet 14. juli Nådeløs skrev (15 minutter siden): Hvem bryr seg.. Om 100 år er ikke mennesker i forhold lenger uansett, tatt utviklingen i betraktning. Men det blir litt annerledes enn i gamle dager, mennene får fortsatt ikke bestemme over kvinner. Tatt utviklingen i betraktning, så har vi nå noen få, stjålne år med likestilling i enkelte, vestlige land. Hvis du ser på hvilke miljøer som produserer flest barn, så vil kvinneundertrykkende, fattige familier med kriminell ungdom være i massivt flertall også i Norge om få tiår. Anonymkode: abe32...760
AnonymBruker Skrevet 14. juli #33 Skrevet 14. juli Det stemmer ikke at menn med høy inntekt får barn tidligere. Uavhengig av hva svogerforskningen din tilsier. Anonymkode: 529ca...10b
Nowayback Skrevet 14. juli #34 Skrevet 14. juli Brunello skrev (35 minutter siden): For fotballspillere har så god utdanning? Men de tjener gode penger og er derfor suksessfulle. En liten forskjell fra de andre med lav utdanning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå