Gå til innhold

Diskusjon: du har satt på middag og må bare på do/hente post eller ut med søpla, slår du av platene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du skriver dette, uten å skrive hva din mening er, som åpenbart også er fasit?

KG-folk as!! 🤣

Anonymkode: 1e72c...4b2

Selvsagt ikke noe fasit 😂 men hvis du lurte 🤓 jeg lar alt stå på, med mindre jeg skal veldig langt vekk fra huset.

Anonymkode: 43443...8ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anbefaler komfyrvakt.

Føler ikke jeg trenger det for jeg står ved grytene eller slår de av bare.  Jeg er dårlig til beins så søpla passer uansett dårlig å ta i farta. Men takk uansett🙂

AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er bare helt 100% ubrukelige. Jeg går fint ifra om jeg er hjemme, skal jeg kjøre avgårde blir det jo en annen sak.

Anonymkode: f4e58...c76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint gå på do eller gå ut med søpla, men skrur da ned varmen.

Å gå ned etter posten gjør jeg ikke mens jeg lager mat uansett.

Hadde jeg hatt vanlig koketopp kunne jeg fint gjort det, men har gass så det blir litt dumt å gå fra åpen flamme.

Anonymkode: 0ed21...3e3

Skrevet

Nei

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her står de på, skrur kansje varmen litt ned

Ska en stå på kjøkkenet hele dagen når lapskaus, supper osv som ska stå på i flere timer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Selvsagt ikke noe fasit 😂 men hvis du lurte 🤓 jeg lar alt stå på, med mindre jeg skal veldig langt vekk fra huset.

Måten du skrev innlegget før på oser at du har fasiten. Og jeg er enig i den løsningen 🤣

AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (23 minutter siden):

Føler ikke jeg trenger det for jeg står ved grytene eller slår de av bare.  Jeg er dårlig til beins så søpla passer uansett dårlig å ta i farta. Men takk uansett🙂

Hehe, det blir mer informasjon enn hva som var da jeg siterte. I det siterte virket det nesten som et hinder/problem/grunn for å ikke gå fra komfyr.

Med en komfyrvakt så forsvinner den grunnen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Måten du skrev innlegget før på oser at du har fasiten. Og jeg er enig i den løsningen 🤣

🤣🤣 Er bare komisk å se folk som blir irriterte når ts stiller et spørsmål for å få til diskusjon, og andre mener dette ikke trengs en diskusjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

🤣🤣 Er bare komisk å se folk som blir irriterte når ts stiller et spørsmål for å få til diskusjon, og andre mener dette ikke trengs en diskusjon.

Hehe, du er inne på noe der, men jeg ler meg ikke akkurat ihjel :D

Bare nysgjerrig, egentlig. Når noen påstår at dette ikke er vits å diskutere, så er det jo artig å vite hva dem mener er rett og!

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (45 minutter siden):

Holder jeg på med matlaging, er det fokuset mitt, jeg slår ikke ned varnen for å gjøre andre ting med mindre det skjer noe akutt. Jeg kan fint forlate kjøkkenet mens noe står og koker for seg selv, men ikke i dusjen eller ut av huset. 

Hva med bolognesen som skal putre i fire timer? 

Anonymkode: f82bb...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva jeg lager. Hvis det er noe som svis lett, redd for det koker over, går fort å lage osv så skrur jeg av/ned. Men hvis ting skal langtidskoke så har jeg både henta ungene i bhg og vært p handlet mens det har stått lavt på. 

Anonymkode: 24afb...eb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null problemer med å sette på en kjele med poteter og så gå og drite. 

Eller gå med søpla, jeg bruker fort tre minutter tur/retur søpla, men det er jeg ikke bekymret for å gjøre. 

Dør jeg på veien, så har jeg komfyrvakt. Som jeg vet virker ;)  Been there, done that. Ikke dødd, men møtte naboen og ble stående litt lenge. 

Anonymkode: 965f7...3b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrur ned varmen om jeg skal rett ut og inn igjen eller på do. Dusje har jeg vel aldri gjort med Noe oppå ovnen men definitivt med Ting inni som skal stekes mer enn 20 min. 
Når ting kokes/omelett stekes løper jeg gjerne ned to etasjer for å Hente tøy eller går inn i stua og er med ungen.

Anonymkode: 1a3a3...1b8

AnonymBruker
Skrevet

Skrur aldri av. Jeg glemmer jo ikke at de står på?!

Anonymkode: f6c9f...090

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med bolognesen som skal putre i fire timer? 

Anonymkode: f82bb...2bb

Nei du, Toroposer kan du fint koke opp og stå ved komfyren mens det skjer. Såpass mye å tape har du ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skrur aldri av. Jeg glemmer jo ikke at de står på?!

Hvis jeg glemmer at de står på, så kommer det til å pipe på et aller annet nivå. Enten fordi jeg fjerner pannen/kjelen, eller fordi det blir mer røyk.

Det dreier seg ikke om fancy teknologi, men ganske standard opplegg i 2025, selv fra IKEA.

AnonymBruker
Skrevet

Bestemora mi drar fra kjeler som putrer, hopper i bilen og drar på besøk til folk. Har opplevd å ha henne hos meg et par timer før hun sier "Nei, nå må jeg hjem å ta kjelen av komfyren!".

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg glemmer at de står på, så kommer det til å pipe på et aller annet nivå. Enten fordi jeg fjerner pannen/kjelen, eller fordi det blir mer røyk.

Det dreier seg ikke om fancy teknologi, men ganske standard opplegg i 2025, selv fra IKEA.

Og reagerer jeg ikke på pipingen, så skru strømmen seg av.

AnonymBruker
Skrevet

Bestemora mi drar fra kjeler som putrer, hopper i bilen og drar på besøk til folk. Har opplevd å ha henne hos meg et par timer før hun sier "Nei, nå må jeg hjem å ta kjelen av komfyren!".

Hun vokste nok også opp uten setebelter i bilen, og lever fint likevel.

Just sayin'

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...