Gå til innhold

Diskusjon: du har satt på middag og må bare på do/hente post eller ut med søpla, slår du av platene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal ut av huset eller i en annen etasje så slår jeg av platene. Toalettet og inngangen til huset er i første etasje der jeg bor, mens kjøkkenet er i andre så da blir det til at jeg i de scenarioene slår av platene

Anonymkode: 4d41c...1d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skremmende, hvordan gikk det? Jrg har selv hatt hekseskudd, lå på badet en hel før jeg klarte å reise meg, hadde jeg fått det foran mat på komfyren hadde jeg nok blitt redd

Anonymkode: 62881...a7a

Det gikk bra, fikk lirket meg opp etter en times tid. Men kjelen var tørr… dog ikke noe brann eller røyk eller noe, bare veldig varm kjele og poteter som kunne kastes. Har heldigvis fått meg mer moderne kjøkken etter det så ville ikke skjedd i dag.

Anonymkode: 5d796...155

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo svime av om du står å nistirrer ned i kjelen og.

Anonymkode: 943f3...ca9

• Liker 4
Skrevet

Skrur i det minste ned. Og jeg er kjempestreng med ungdommene, de MÅ være på kjøkkenet når de lager mat. Alle "skal bare" betyr av med plate/toastjern etc. Min lillebror fikk svartsvidd mat og full utrykning fra brannvesenet da han var ungdom fordi han gikk fra mat på plata, skulle bare hente noe, ble distrahert av PCen, tok på seg headsettet og gamet og hørte da ikke røykvarsleren....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at jeg plutselig må på do mens jeg lager mat.. klarer å planlegge og holde meg lenge nok til at dette ikke er et scenario jeg havner i.. 

Anonymkode: e9889...534

AnonymBruker
Skrevet

Post, boss og dusjing må fint vente mens jeg lager mat! Må jeg på do så skrur jeg platene litt ned.

Anonymkode: e2175...9ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri opplevd at jeg plutselig må på do mens jeg lager mat.. klarer å planlegge og holde meg lenge nok til at dette ikke er et scenario jeg havner i.. 

En dag vet du, en dag 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg lette etter denne kommentaren. Antok den var her et sted 🙄

Anonymkode: 293b8...a61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrur av plater dersom jeg må bæsje. Postkassen tar jeg aldri midt i matlaging. 

Anonymkode: 9a4bb...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Hah, jeg drar på fjelltur mens platen står på. Har til og med dratt på kortvakt på jobb en gang. Det er til retter som gjerne skal koke mange timer. Da står den på laaaav varme og putrer med lokk på. 

Kjenner ovnen godt, og hadde ikke gjprt det på en fremmeds ovn.

Anonymkode: 5cee9...474

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skrur av hvis jeg ikke er der og kan se og passe stekepanner og gryter. Dette gjør jeg pga noe jeg opplevde en gang. Jeg har induksjonskomfyr, og en gang jeg hadde lagt noen wok grønnsaker i stekepannen, gikk jeg ut av rommet i 3-4 minutter fordi grønnsakene var jo frosne, og skulle ikke snus på med en gang. Da jeg kom tilbake tre-fire minutter etterpå, var grønnsakene svartsvidde og det kom røyk fra stekepannen. Noe hadde gått galt. Jeg vet at jeg ikke var borte mer enn de minuttene, fordi jeg tok tiden og passet på å ikke være ute av kjøkkenet for lenge. Men likevel, på de få minuttene, var det tilløp til brann i den stekepannen. Det røyk skikkelig av den og grønnsakene var svarte. Helt merkelig.

Etter dette går jeg aldri i fra kjøkkenet med noen kokeplater påslått. Må i så fall bare være noen sekunder, for å hente mobilen i rommet ved siden av f.eks.

• Nyttig 1
Skrevet

Kan godt ha en gryte på lav varme og forlate huset i en halvtime jeg da.. kjenner jo platetoppen og grytene mine såpass😅 samme med stekeovn, den kan jeg forlate i 2-4 timer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
blåbærpai skrev (19 minutter siden):

Kan godt ha en gryte på lav varme og forlate huset i en halvtime jeg da.. kjenner jo platetoppen og grytene mine såpass😅 samme med stekeovn, den kan jeg forlate i 2-4 timer. 

Samme her. Har også litt overivrig komfyrvakt, så er vel større risiko for at maten ikke blir ferdig enn at det blir brann 😛

Anonymkode: 640ea...71c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Holder jeg på med matlaging, er det fokuset mitt, jeg slår ikke ned varnen for å gjøre andre ting med mindre det skjer noe akutt. Jeg kan fint forlate kjøkkenet mens noe står og koker for seg selv, men ikke i dusjen eller ut av huset. 

Skrevet

Jeg er en mellomting, jeg demper plata, men skrur ikke av.

Skrevet

Kjapp dotur på 2 min ja. Det er nær komfyr. Søpla nei. Heisen kan stoppe. Ikke så innstilt på å stå fast i heis parallellt med at leiligheten min brenner ned. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min venninne og jeg blir ikke enige, hun sier det er helt uforsvarlig å gå fra noe på komfyren, så om hun feks steker kjøtt og har satt på poteter, og må feks bæsje så slår hun av varmen i tilfelle det tar langt tid eller hun svimer av på do. Postkassen hennes står 5 meter fra husveggen og hun slår av platene da også i tilfelle hun faller om ute eller blir påkjørt osv. 

Jeg er litt enig i at jeg ville ikke latt alt stå på mens jeg kjørte 2 min til butikken feks, men å slå av middag i tilfelle jeg kan svime av på dass eller på tunet er jo litt overdrevet

Hva tenker andre? 

Haha, nei, jeg går lett fra komfyren i noen minutter. Jeg har jo vett nok til å vite hva som kommer til å skje med det som står der, og er noe på vei til å koke opp går jeg selvfølgelig ikke bort i minutter.

Ovnen har også sikkerhetsfunksjoner som gjør den omtrent idiotsikker, med ekstern komfyrvakt i tillegg. Ikke at jeg trenger dem, det går fint an å gå fra en komfyr om man bruker litt fornuft.

Anonymkode: 1e72c...4b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha folk som kommenterer på Norges største DISKUSJONSFORUM, om at dette ikke er noe å diskutere, KG altså 😂

Anonymkode: 43443...8ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Kjapp dotur på 2 min ja. Det er nær komfyr. Søpla nei. Heisen kan stoppe. Ikke så innstilt på å stå fast i heis parallellt med at leiligheten min brenner ned. 

Anbefaler komfyrvakt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha folk som kommenterer på Norges største DISKUSJONSFORUM, om at dette ikke er noe å diskutere, KG altså 😂

Anonymkode: 43443...8ac

Så du skriver dette, uten å skrive hva din mening er, som åpenbart også er fasit?

KG-folk as!! 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...