AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Min venninne og jeg blir ikke enige, hun sier det er helt uforsvarlig å gå fra noe på komfyren, så om hun feks steker kjøtt og har satt på poteter, og må feks bæsje så slår hun av varmen i tilfelle det tar langt tid eller hun svimer av på do. Postkassen hennes står 5 meter fra husveggen og hun slår av platene da også i tilfelle hun faller om ute eller blir påkjørt osv. Jeg er litt enig i at jeg ville ikke latt alt stå på mens jeg kjørte 2 min til butikken feks, men å slå av middag i tilfelle jeg kan svime av på dass eller på tunet er jo litt overdrevet Hva tenker andre? Anonymkode: 62881...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Hvem i helsike bryr seg om hva andre gjør med plater. Bare si ok og gå videre! Anonymkode: f3d3e...a48 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem i helsike bryr seg om hva andre gjør med plater. Bare si ok og gå videre! Anonymkode: f3d3e...a48 Haha! Var bare interessert i å høre andre meninger og 😂 Anonymkode: 62881...a7a 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha! Var bare interessert i å høre andre meninger og 😂 Anonymkode: 62881...a7a Folk er forskjellige. Lær deg å akseptere det. Anonymkode: 3e1d0...552 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Jeg går på do, tar en dusj og henter post uten å slå av plater. Når det er sagt så har jeg flere ganger opplevd at potetene jeg har satt på kok blir svartsvidd om jeg står for lenge i dusjen og hadde for lite vann i kjelen. Så det kan jo være risky.. Anonymkode: c2e56...fd7 2 1
tussi84 Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min venninne og jeg blir ikke enige, hun sier det er helt uforsvarlig å gå fra noe på komfyren, så om hun feks steker kjøtt og har satt på poteter, og må feks bæsje så slår hun av varmen i tilfelle det tar langt tid eller hun svimer av på do. Postkassen hennes står 5 meter fra husveggen og hun slår av platene da også i tilfelle hun faller om ute eller blir påkjørt osv. Jeg er litt enig i at jeg ville ikke latt alt stå på mens jeg kjørte 2 min til butikken feks, men å slå av middag i tilfelle jeg kan svime av på dass eller på tunet er jo litt overdrevet Hva tenker andre? Anonymkode: 62881...a7a Slår ikke av platene nei, med mindre jeg vet noe kan koke over eller blir brent i løper av tida. Oftest holder det med å sette platene på svakere varme og. 4 2
atropos Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Jeg skrur ned temperaturen ofte, men ikke av. Satser på at komfyrvakta gjør jobben sin hvis helvete bryter løs😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk er forskjellige. Lær deg å akseptere det. Anonymkode: 3e1d0...552 Handler ikke om å akseptere, men tullete agurk diskusjoner i varmen og jeg lurer på hva kvinneguiden sier, ha litt humor på det med meg 😀 Anonymkode: 62881...a7a 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Skjønner ikke agget her. Kvinneguiden er til å diskutere. Om dere ikke har noe spesielt å tilføye om saken kan dere jo la være å svare Anonymkode: c2e56...fd7 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Handler ikke om å akseptere, men tullete agurk diskusjoner i varmen og jeg lurer på hva kvinneguiden sier, ha litt humor på det med meg 😀 Anonymkode: 62881...a7a Okok, jeg skal svare. Jeg holder meg på kjøkkenet så lenge platene er på. Jeg er altfor distré til å tørre å gå for å gjøre noe annet, etter et par episoder hvor jeg har latt eggene nesten tørrkoke fordi jeg ble opptatt med noe annet. Anonymkode: 3e1d0...552 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okok, jeg skal svare. Jeg holder meg på kjøkkenet så lenge platene er på. Jeg er altfor distré til å tørre å gå for å gjøre noe annet, etter et par episoder hvor jeg har latt eggene nesten tørrkoke fordi jeg ble opptatt med noe annet. Anonymkode: 3e1d0...552 Er nok mer lik deg jeg, er redd jeg blir litt opptatt med noe annet eller glemmer tid så vipps går det gærent, så hvis jeg skal gjøre noe er det rett ut og rett inn Anonymkode: 62881...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Ikke hvis jeg er inne eller rett utenfor veggene. Men har jeg noe som lett kan koke over eller bli svidd, skille seg etc, sette jeg ned varmen. Har komfyrvakt som jeg regner med gjør jobben hvis noe akutt skulle skje. Det er helt ulogisk at hun er bekymret for en medisinsk akutt situasjon på do. Det kan like gjerne skje rett foran komfyren… jeg har selv hatt prolaps i ryggen, fått et «helseskudd» mens jeg kokte poteter å ligget og sett på at kjelen tørrkokte mens kroppen lå på gulvet og ikke lystret signaler. Og mobilen lå for langt unna. Det var ikke gøy… Anonymkode: 5d796...155
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er nok mer lik deg jeg, er redd jeg blir litt opptatt med noe annet eller glemmer tid så vipps går det gærent, så hvis jeg skal gjøre noe er det rett ut og rett inn Anonymkode: 62881...a7a Japp, skjønner deg godt. Har ennå ikke satt fyr på huset da Anonymkode: 3e1d0...552
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Om det ikke er noe å gjøre aktivt på kjøkkenet, så er jeg ikke på kjøkkenet. Det vil vel si at mesteparten av tiden en kokeplate står på har hjemme, så er jeg ikke på kjøkkenet. 1) har alltid på timere, lett å glemme seg, og tiden går fort. Er en vane å si "ok google, timer 5 minutter" i det jeg går ut av kjøkkenet. 2) har komfyrvakt, kokesensor (som skrur ned temperatur til putring når gryta koker), alarmsystem med kjøkkenvakt, og vanlige brannalarmer 3) har brannteppe hengende bak en skapdør. Anonymkode: f82bb...2bb
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli Skal jeg ut med søppel eller hente post, så gjør jeg ikke noe spesielt. Om jeg skal bæsje, da skrur jeg ofte ned temperaturen, da jeg aldri vet hvor lang tid det plutselig kan ta 😆 ellers setter jeg ofte uansett på timer fordi jeg ofte blir distrahert og begynner på noe annet. Så etter å ha ødelagt et par kjeler fordi jeg ikke har fulgt med, så setter jeg alltid på timer nå Anonymkode: 9cd0a...efc
AnonymBruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli Skrur ned,men ikke helt av. Anonymkode: 9e952...274
Illuminatum Skrevet 13. juli #17 Skrevet 13. juli Ikke noe problem. Om det koker over eller tørrkoker slår jo plata seg av
AnonymBruker Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli Skrur ikke av hvis jeg skal noe såpass enkelt og raskt, nei. Skal sies at jeg neppe hadde gått ut av huset underveis i matlaging om det ikke skjedde noe helt spesielt, men hvis jeg måtte ut i et minutt hadde jeg latt ting på kjøkkenet stå. Skjønner ikke helt det argumentet med at hun kan falle om mens hun gjør noe annet. Hvis jeg faller om inne på kjøkkenet skrur jeg neppe av platene i fallet da heller, liksom. Kanskje den som fant meg på kjøkkenet ville skrudd av platene, og den som fant meg utenfor huset ikke ville gjort det, men det er syltynt som argument. Komfyren skrur seg nå av til slutt, og hun nevnte jo risikoen for å svime av på do også. Det er en kost/nytte her. Kostnaden er en ørliten risiko og nytten er stor nok til at jeg tar den risikoen. Anonymkode: c89a1...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke hvis jeg er inne eller rett utenfor veggene. Men har jeg noe som lett kan koke over eller bli svidd, skille seg etc, sette jeg ned varmen. Har komfyrvakt som jeg regner med gjør jobben hvis noe akutt skulle skje. Det er helt ulogisk at hun er bekymret for en medisinsk akutt situasjon på do. Det kan like gjerne skje rett foran komfyren… jeg har selv hatt prolaps i ryggen, fått et «helseskudd» mens jeg kokte poteter å ligget og sett på at kjelen tørrkokte mens kroppen lå på gulvet og ikke lystret signaler. Og mobilen lå for langt unna. Det var ikke gøy… Anonymkode: 5d796...155 Skremmende, hvordan gikk det? Jrg har selv hatt hekseskudd, lå på badet en hel før jeg klarte å reise meg, hadde jeg fått det foran mat på komfyren hadde jeg nok blitt redd Anonymkode: 62881...a7a
Nysgjerrigpetrine Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli Jeg skrur av. Det er unger i huset, jeg kan bli distrahert og jeg er litt distré til tider. Plutselig ringer det på døren, og det tar lengre tid enn planlagt. Hva andre gjør får de bestemme selv, men jeg anbefaler komfyrvakt for de som liker å gå ifra uten å skru av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå