AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Jeg takler varme skikkelig dårlig. Folk drar på stranda, de går turer i finværet eller sitter og soler seg på verandaen. Alt jeg klarer, er å ligge stille inne med vifte. Jeg blir kvalm, får hodepine og blir fort overopphetet. Kan sitte ute litt og litt hvis jeg har mulighet til å gå inn og avkjøle meg, men det resulterer i enda verre hodepine. Prøver å drikke masse, elektrolytter og det hele, men jeg blir helt ubrukelig når det er varmt. Er det noen som har tips? Føler at alle rundt meg nyter sommeren til det fulle, mens jeg sitter inne og er livredd for å spy. Anonymkode: 573bd...c1c 2 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Det verste jeg kan gjøre i norsk sommervarme er å sitte inne. Norske hus er ikke laget for varme slik det er lengre sør. Så mitt beste tips er å komme deg ut. Nå sitter jeg på skyggesiden, og det er en nydelig bris. Var ute og gikk tidlig i dag, og så legger vi middagen til 20-tiden - utendørs. Om det ikke hjelper ville jeg investert i varmepumpe. Vi har den på i stua, og det er nydelig å kunne gå inn i 22 grader innimellom. Anonymkode: fc806...e16 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Setter meg i vaskekjelleren. Eneste som hjelper akkurat nå. Har man ikke tilgang på råkjeller må man kanskje ta kalde dusjer. Anonymkode: 018fe...da6 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Slapp av...det går fort over😂 Mitt råd: Smør dere med solkrem, ta med en parasoll og sett dere på stranda. Anonymkode: 88d55...99e 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Vifte igjen skyggefulle steder! Orker ikke sitte i solsteiken når det er mer enn 20 grader. Anonymkode: 41faa...e75
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Jeg har flere vifter inne, drikker mye kaldt vann, sitter mye i skyggen ute, og tar gjerne en kald dusj om det blir for ille. Anonymkode: b1434...118
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli For å prøve å holde det kjølig inne: åpne vinduer på natta så man får luftgjennomstrømning og får byttet den varme lufta med ny, kjøligere luft. Før sola kommer så burde du dra for alt av persienner og gardiner, og prøv å åpne dører og oppholde deg så lite som mulig i rommene. For å kjøle deg selv ned: jeg pleier å ta på våte sokker og våt bomullslue på natta, det hjelper å holde meg kjølig, evt noen våte kluter på panne og bryst (jeg blir sjeldent syk typ forkjølelse, men hvis du blir det så kan det være at det ikke er så bra for deg). Pass på hva slags klær du går med, polyester blir veldig varmt og puster ofte lite i varmen. Du drikker jo vann og elektrolytter så det er bra! Jeg prøver også å spise mat som har mye vanninnhold som vannmelon og agurk, men pass på at du også får i deg noe med mye næringsstoffer også da. Å ikke spise nok mat kan jo være en grunn til at man får hodepine og jeg vet hvertfall selv at jeg får dårlig matlyst av varme🤷♀️ Kan være greit å ha noe kaldt vann å ha føttene i, og å ta kalde dusjer. Har hørt at hvis man putter noe kaldt (pose med isbiter feks) foran vifta så blåser den kald luft ut i rommet. Har ikke prøvd det selv men føler det gir mening så kanskje prøv det? Oppsøk steder som har aircondition (jeg tilbragte omtrent hele sommeren 2019 på biblioteket fordi der var det internett noe jeg ikke hadde råd til hjemme, og det var AC som var deilig når jeg bodde i en leilighet i 3. etasje midt i solsteika uten AC). Vanlige råd for kvalme er vel å drikke cola eller noe med ingefær. Hvis kvalmen er veldig ille så ville jeg kanskje oppsøkt lege for å høre om du kan få noe for det. Anonymkode: 43be8...3ff 3 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Samme her. Stranda utgår pga mangel på skygge. Parasoll hjelper lite synes jeg,sola skinner jo rett på den. Det går å sitte under et tre, men så er det å komme seg dit da... Var ute i går, men paracetforbruket går i taket og har sovet maks en time så orker ikke i dag. Sitter på badet, det er det kjøigste rommet. Anonymkode: 6f0da...121 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Jeg har på meg en våt t-skjorte. Vet ikke om det er noe for deg, men kan prøves. Anonymkode: 6f0da...121 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli Tusen takk for svar og mange gode tips, folkens! Har kjeller, så sitter der med vifte på. Alt av vindu er åpne. Ser tips om å komme meg ut i skyggen, så kan selvsagt prøve det. Nå har mannen min dratt på skogstur og jeg måtte pent takke nei, for å sove i telt i dette her, er uaktuelt😅 Ts Anonymkode: 573bd...c1c 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Pass på at elektrolyttene du drikker faktisk inneholder nok. Lag smoothies med frosne bær/isbiter, og spis salater/kaldmat og lite krydret/sterk mat. Ha bord eller gulvvifte. Anonymkode: 614b4...064
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pass på at elektrolyttene du drikker faktisk inneholder nok. Lag smoothies med frosne bær/isbiter, og spis salater/kaldmat og lite krydret/sterk mat. Ha bord eller gulvvifte. Anonymkode: 614b4...064 Det har jeg ikke tenkt på, å spise mat som ikke er så krydret. Jeg spiser en del krydret/sterk mat generelt. Skal prøve å roe ned på det de verste dagene fremover nå😅 Ts Anonymkode: 573bd...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar og mange gode tips, folkens! Har kjeller, så sitter der med vifte på. Alt av vindu er åpne. Ser tips om å komme meg ut i skyggen, så kan selvsagt prøve det. Nå har mannen min dratt på skogstur og jeg måtte pent takke nei, for å sove i telt i dette her, er uaktuelt😅 Ts Anonymkode: 573bd...c1c Jeg kan love at du får det bedre i skyggen. Ikke under parasoll, men skyggesiden av huset. Tror mange ikke tenker på det en gang, da det er en plass man vanligvis aldri har utemøbler i dette landet. Men vi bar solstoler og bord rundt huset, og nyter nå både måltider og avslapping her. Anonymkode: fc806...e16 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli Flyt til Svalbard, Island, Grønnland.... Anonymkode: 879b9...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Flyt til Svalbard, Island, Grønnland.... Anonymkode: 879b9...3d2 Kjempetips👌 Ts Anonymkode: 573bd...c1c
AnonymBruker Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli Drikk Farris blandet med eplejuice. Super rehydreringsdrikk 👌🏼 Anonymkode: 0e21e...e50 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det har jeg ikke tenkt på, å spise mat som ikke er så krydret. Jeg spiser en del krydret/sterk mat generelt. Skal prøve å roe ned på det de verste dagene fremover nå😅 Ts Anonymkode: 573bd...c1c Hvilke elektrolytter tar du? Jeg holdt på å koke opp i går, nesten 30 grader inne og ingen gjennomtrekk. Lagde stor smoothie med mye frosne bær/isbiter, litt ekstra salt, og det var magi Anonymkode: 614b4...064 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg takler varme skikkelig dårlig. Folk drar på stranda, de går turer i finværet eller sitter og soler seg på verandaen. Alt jeg klarer, er å ligge stille inne med vifte. Jeg blir kvalm, får hodepine og blir fort overopphetet. Kan sitte ute litt og litt hvis jeg har mulighet til å gå inn og avkjøle meg, men det resulterer i enda verre hodepine. Prøver å drikke masse, elektrolytter og det hele, men jeg blir helt ubrukelig når det er varmt. Er det noen som har tips? Føler at alle rundt meg nyter sommeren til det fulle, mens jeg sitter inne og er livredd for å spy. Anonymkode: 573bd...c1c Føler med deg, tåler varme dårlig selv. Bruker Resorb fra apoteket for elektrolytter Den med appelsinsmak er best. Har en sprayflaske med rent vann som jeg sprayer meg med i ansikt, overkropp og ben. Har vifte på soverom og stue. Tar iskald dusj før leggetid. Legger meg med vått hår, synes det kjøler hodet gjennom natten. Blir det for varmt i sengen bruker jeg hundens avkjølingsmatte under lakenet 🤷♂️ Anonymkode: 268c5...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå