Gå til innhold

Far endelig lettet over at sønn er myndig

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har mannen diagnoser som tilsier at han må bo hjemme ennå?

Anonymkode: ee55c...906

Hva er det for et idiotisk spørsmål 

Anonymkode: 0d1f1...947

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men TS skriver i sitt innlegg at hun ikke har samvittighet til å dure på med mye egentid. Når barnet er 20 høres det veldig rart ut. 

Anonymkode: bb58e...20e

Men det endrer ikke det viktige her, som er faren som ikke bryr seg om sin sønn. Eller mener du at sønnen fortjener å avvises av sin far fordi mor ikke er bra nok?

Anonymkode: c4074...49d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste 20 åringer tilbringer lite tid med familien. De jobber, studerer og er med venner eller pleier sin egen tid. De fleste 20 åringer er ikke lenger med familie på ferie. 

Far syns nok han har gjort plikta si og at det er hans tur nå. Jeg kan i og for seg skjønne det og du bør også begynne å prioritere deg seg litt. Slipp sønnen fri.

Anonymkode: d7c1d...178

Det er vel ikke noe som tilsier at sønnen må være med far på ferie. Men derfra til «null kontakt for nå er du voksen» er et langt sprang, synes du ikke?

AnonymBruker
Skrevet
Stacy__ skrev (15 minutter siden):

Mange av svarene i tråden er typisk «nå skal vi ta TS» - svar. Klassisk KG fenomen der man skal ta ts samme hva det gjelder. 

Enig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg kan ikke si at jeg bruker mye tid på barna nei. Dem er travelt opptatt med jobb og venner. Hobbyer. Ser kanskje hun på 23 to ganger i mnd. jeg så ikke mye til mine foreldre når jeg ble voksen jeg heller. Jeg nyta det å bli voksen. Jobbet mye. Reiste. Venner. Ja. Hadde ikke mye tid til mine foreldre. Jeg vet hvordan det er å være ung og kan gjøre akkurat det man vil. Og jeg har super forhold til mine foreldre. Når barna mine ble voksne så finner jeg på mye med mine foreldre.

Også står det ingenting om at sønnen synes dette er trist. Står at moren som synes det. 

Anonymkode: 6941e...78a

Du beskriver et normalt godt forhold til egne foreldre og barn. Hvorfor tror du at ts sin sønn kanskje ikke bryr seg om at han har en kjærlighetsløs far, når du selv har kjærlige relasjoner rundt deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje du høster det du sår? 
Barna har lært å ikke bry seg . 
Kanskje du synes det er fint nå, men seinere blir det tyngre 

Anonymkode: 08976...a9e

Ikke meg du svarte, men utfra egen erfaring fra da jeg var ung, og med mine voksne barn, så er det vanlig med litt mindre kontakt noen år. De er opptatte med jobb, studier og venner. Så ser man gjerne mer til dem etter noen år, når de etablerer seg med partnere og får barn. Helt normalt i min verden 🙂. Mine barn studerte 200 mil hjemmefra, så møttes bare fysisk i ferier. Hadde god kontakt på tlf og chat, og absolutt et godt forhold 🙂

Anonymkode: 5f4e5...d95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du svarte, men utfra egen erfaring fra da jeg var ung, og med mine voksne barn, så er det vanlig med litt mindre kontakt noen år. De er opptatte med jobb, studier og venner. Så ser man gjerne mer til dem etter noen år, når de etablerer seg med partnere og får barn. Helt normalt i min verden 🙂. Mine barn studerte 200 mil hjemmefra, så møttes bare fysisk i ferier. Hadde god kontakt på tlf og chat, og absolutt et godt forhold 🙂

Totalt uinteressant, her snakker vi om en som bor hjemme 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men legger du merke til at TS skriver null og niks om hva den voksne sønnen føler vedr dette? Hun skriver kun om seg selv og sine følelser..... Kanskje sønnen ikke bryr seg?

Hvor sannsynlig tenker du det er, sånn i prosent? 

AnonymBruker
Skrevet

Totalt uinteressant, her snakker vi om en som bor hjemme 

Hvorfor bor han hjemme da? Står forresten ingenting i HI om at sønnen bor hjemme, så da er det vanskelig å gjette det. Jeg er vant til at folk flytter ut når de er 18 - 19, etter vgs. Er vel bare i store byer de bor hjemme til de er langt oppi 20-årene.

Hvis du er TS, så er det fint om du merker svarene dine med TS 🙂. Er mye lettere å følge med her da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor sannsynlig tenker du det er, sånn i prosent? 

Ikke usannsynlig pga lite kontakt med far fra sønnen var tre år. Og med fars holdninger (beskrevet i HI), så er det ikke sikkert at far og sønn har en god relasjon.

HI er svært mangelfull her. TS er bare opptatt av sine følelser. 

AnonymBruker
Skrevet

Så trist! Faren har aldri prioritert sønnen sin, barnet sitt, og nå har de ikke kontakt, men får prioriterer å dra på ferie med sine voksne stebarn i stedet for.. 💔

Kanskje han hadde hatt godt av å få noen å snakke med? Psykolog? Må være tøft for en ung voksen å bli "dumpet" av sin egen far...

Anonymkode: 22406...58d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte heller ikke hva du mente/ hvorfor han bor hjemme ennå. Men du far tar for lite initiativ til å treffe han? Samvær når han er 20 😂. Jeg er også vant til at de er kjempeopptatt i den alderen. De reiser selv med venner osv. Husker jeg ringte mye. Så lander man litt og det blir heller mye stikke innom. 

Anonymkode: db37f...615

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så trist! Faren har aldri prioritert sønnen sin, barnet sitt, og nå har de ikke kontakt, men får prioriterer å dra på ferie med sine voksne stebarn i stedet for.. 💔

Kanskje han hadde hatt godt av å få noen å snakke med? Psykolog? Må være tøft for en ung voksen å bli "dumpet" av sin egen far...

Hallo, han er ikke noen baby, men en voksen mann. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hallo, han er ikke noen baby, men en voksen mann. 

Voksne menn kan også ha følelser og føle seg glemt og sviktet av en annen voksen, halloooo

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men legger du merke til at TS skriver null og niks om hva den voksne sønnen føler vedr dette? Hun skriver kun om seg selv og sine følelser..... Kanskje sønnen ikke bryr seg?

Jeg tror ikke det er vanskelig å sette seg inn i hvordan den sønnen har det i forhold til sin far.  
Jeg tenker at mor skriver her på KG litt på vegne av sin sønn og hans situasjon. 
Det er vel ikke vanskelig å forstå hvordan en mor har det når barnet blir neglisjert av sin far? Må du ha sønnens historie for å tro på at kanskje ikke er fornøyd? 
Tror du mor hadde skrevet inn her om alt var rosenrødt ? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er vanskelig å sette seg inn i hvordan den sønnen har det i forhold til sin far.  
Jeg tenker at mor skriver her på KG litt på vegne av sin sønn og hans situasjon. 
Det er vel ikke vanskelig å forstå hvordan en mor har det når barnet blir neglisjert av sin far? Må du ha sønnens historie for å tro på at kanskje ikke er fornøyd? 
Tror du mor hadde skrevet inn her om alt var rosenrødt ? 

Vet ikke. Liker egentlig ikke å gjette. Sønnen har hatt lite kontakt med far siden han var 3 år, og far virker ikke akkurat engasjert. Da er det ganske vanlig at det voksne barnet har avskrevet far, og er i full gang med sitt eget voksenliv. Men vi får håpe TS dukker opp og utdyper 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Men vil 20-åringen bli med far på ferie da? Leste i en annen tråd her om en som ikke fikk med seg 15-17åringer på ferie, og da var svarene deretter at de måtte få være ungdom og vanlig at de ikke ville feriere med foreldre. 

Erfaring fra meg selv så ble jeg nærmere foreldrene mine da jeg var i midten av 20-årene, før det hadde jeg en periode jeg heller ville være alene eller med venner. Tenker at en 20-åring som har blitt sendt på samvær i barn/ungdomstiden og en far som har kranglet med en ex i like mange år, kanskje tar en pause før de finner en god relasjon igjen. 

Anonymkode: aa01b...257

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke. Liker egentlig ikke å gjette. Sønnen har hatt lite kontakt med far siden han var 3 år, og far virker ikke akkurat engasjert. Da er det ganske vanlig at det voksne barnet har avskrevet far, og er i full gang med sitt eget voksenliv. Men vi får håpe TS dukker opp og utdyper 🙂

Jeg vet hva det vil si å ha en far som i over 30 år har konsentrert seg om sin samboers familie , og ikke har hatt tid til sin egen store barneflokk. 
Det er bare å ta seg en tur på besøk og høre på hvor han skryter av samboers familie og negative omtaler om mine søsken.  
Selv om en ikke har hatt tett kontakt med sin far så har en alltid et behov for en farsfigur og følelsen av å være verd noe 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor reiser ikke du på tur alene?

Altså, det er trist at far ikke ønsker kontakt med barnet sitt men du burde jo også hatt all mulighet til egentid med ett barn på 20. Du burde jo også kjenne på den store friheten endelig? 

Anonymkode: 1eb08...231

Dette. Og kanskje slippe litt tak i 20-åringen samtidig…. Mulig 20 åring føler seg kvalt av en mor som ikke kan gjøre noe alene.

Anonymkode: c60cb...d1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...