AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Jeg er 50. Jeg mistet menstruasjonen min på dagen for 400 dager siden. Rett etter at jeg hadde hatt en 6 dagers kraftig mens, som var et resultat av akupunktur. Har brukt akupunktur et par ganger før, og resultatene kom i form av kraftig mens. Akupunktøren sa at kroppen min var veldig spent og nummen. Menstruasjonssyklusen min ble ødelagt da covid kom, pga enormt stress. Mitt problem er at jeg kjenner tidvis at det er noe tilstede, som om menstruasjonen kunne ha vært om jeg ikke var spent, nummen og stresset. Det var ingen avtagende menstruasjon, men bare bråstopp med en gang. Jeg skulle så gjerne ha hatt en litt mer gradvis 😞 Kan det skje ved bruk av akupunktur eller finnes det andre måter? Anonymkode: 4603e...e1c
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Hvorfor i alle dager vil du ha menstruasjonen tilbake? Nyt at du er kvitt den! Jeg hadde feiret. Anonymkode: 90757...515 12
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli prøv artemisia-kapsler. Vet ikke hva de heter på norsk. De hjelper meg ihvertfall når mensen går i stå Anonymkode: 98bac...b11 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Menstruasjonen kan ta bråstopp, det er ikke uvanlig det. Du er jo i alderen hvor den kan forsvinne. Anonymkode: 187f7...727 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Jeg tenker du må lese litt mer om hva mensen egentlig er. Det er ikke bare sånn at man begynner å blø, om kroppen føler seg riktig osv. Mens er jo at livsmorslimhinnen skilles ut. Om den ikke er bygget opp, noe som skjer over to uker, er det heller ingenting å skille ut. Hvis østrogennivåene dine er for lave bygges ikke livmorslimhinnen opp og det er ingenting å få mens av. Mye stress kan føre til ubalanse og lavere hormonnivåer, men det siste du bør stresse over er jo å skulle få tilbake mensen. Anonymkode: f98bc...e66 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 50. Jeg mistet menstruasjonen min på dagen for 400 dager siden. Rett etter at jeg hadde hatt en 6 dagers kraftig mens, som var et resultat av akupunktur. Har brukt akupunktur et par ganger før, og resultatene kom i form av kraftig mens. Akupunktøren sa at kroppen min var veldig spent og nummen. Menstruasjonssyklusen min ble ødelagt da covid kom, pga enormt stress. Mitt problem er at jeg kjenner tidvis at det er noe tilstede, som om menstruasjonen kunne ha vært om jeg ikke var spent, nummen og stresset. Det var ingen avtagende menstruasjon, men bare bråstopp med en gang. Jeg skulle så gjerne ha hatt en litt mer gradvis 😞 Kan det skje ved bruk av akupunktur eller finnes det andre måter? Anonymkode: 4603e...e1c Vet ikke om du skulle forsøkt bioidentisk hormon tilskudd. Tilføre kroppen naturlige hormoner. Stress kan påvirke syklus og hormoner bl.a. progesteron blir tappet. Har du vært hos gyn og sjekket om du har fungerende eggstokker og egg igjen? Jeg er i perimenopause og litt ustabil syklus og kjenner kroppen jobber og strever for å opprettholde den, mye symptomer rundt tiden mensen skulle ha kommet. Anonymkode: 7acee...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Skjønner ikke at du ønsker tilbake. Du skriver du er 50. Mitt ønske er å bli kvitt hele greiene og er 43 Anonymkode: 7627e...0c0 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Hadde du vært 35 så skulle jeg forstått det, men du er 50 og i den alderen hvor det er helt vanlig at det kan bli bråstopp. Har du vært hos gynekolog for å sjekke om du har egg igjen/fått bekreftet overgangsalder? Høres helt fantastisk ut å være helt kvitt mens. Jeg er 49, blør fortsatt regelmessig, og gleder meg til det er slutt på tampong og bind. Anonymkode: 2736f...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Hvorfor i alle dager ønsker du den tilbake? Anonymkode: 84aad...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke at du ønsker tilbake. Du skriver du er 50. Mitt ønske er å bli kvitt hele greiene og er 43 Anonymkode: 7627e...0c0 Jeg å er dritt lei mensen. Har hatt mensen i 34 år no. Gleder meg til at den forsvinner for godt. Anonymkode: 5f252...2fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå