AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Jeg og mannen har vært sammen i 20 år, og har nå barn som er tenåringer. Vi fikk barn tidlig så vi er under 40. De klarer seg jo mye selv nå, og vi har fått mye mer fritid. Men det er med en liten bismak. Når barna var små så var vi så opptatt med de, fritidsaktiviteter og vennebesøk. Det hendte det vi delte oss opp å gjorde forskjellige ting med hver av de av praktiske grunner, men det var nå bare noe vi følte var bra for de. Men i det siste så ser jeg hvor ulike vi er.. spesielt nå i sommer hvor vi skal legge planer, og barna også har egne planer med venner og besteforeldre. mannen liker tur i fjellet, sove i telt og dra på camping. Mens jeg liker meg best hjemme, men kunne tenkt meg dratt på spa-hotell eller et strandhotell f.eks. Han sitter på finn og ser på båt, mens jeg misliker vann så mye at jeg såvidt kan svømme (satt på spissen, jeg kan svømme hehe). Han kunne tenkt seg å kjøpe gammelt småbruk når barna flytter ut, mens jeg kunne tenkt meg å bygge nytt hus. jeg får litt panikk. Kan man leve sammen men ha så forskjellige interesser? Jeg føler vi har levd litt i et vakum der vi har tilpasset oss barna, men nå kommer vårt virkelige jeg fram.. Anonymkode: d508e...dae
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Ikke få panikk Jeg tenker at dere kan gi hverandre rom til ulike interesser, samtidig som dere passer på å ha tid sammen. Kanskje han kan ta en femdagers fjelltur med et av barna, en kompis eller alene, mens du drar på spa med en venninne? Synes det virker helt bak mål å bygge nytt hus når barna har flytta ut, hvorfor det? Kjempemye jobb og svær investering… Småbruk virker også dyrt, men mulig dere bor et sted med lave huspriser? Uansett, i mine ører høres du ut som en litt kjedelig og lite eventyrlysten type. Bygge hus og være hjemme, etter at hele voksenlivet ditt har bestått av barn? Har du ikke lyst til å utforske verden, oppleve noe nytt? Du kan reise til ukjente steder, møte helt nye mennesker, lære deg noe nytt, finne ut hvem du er når du er bare deg. Verden er full av mennesker, tanker og idéer, kultur og historie, konflikter og kjærlighet. LEV! Anonymkode: 5be7d...6f9
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ikke få panikk Jeg tenker at dere kan gi hverandre rom til ulike interesser, samtidig som dere passer på å ha tid sammen. Kanskje han kan ta en femdagers fjelltur med et av barna, en kompis eller alene, mens du drar på spa med en venninne? Synes det virker helt bak mål å bygge nytt hus når barna har flytta ut, hvorfor det? Kjempemye jobb og svær investering… Småbruk virker også dyrt, men mulig dere bor et sted med lave huspriser? Uansett, i mine ører høres du ut som en litt kjedelig og lite eventyrlysten type. Bygge hus og være hjemme, etter at hele voksenlivet ditt har bestått av barn? Har du ikke lyst til å utforske verden, oppleve noe nytt? Du kan reise til ukjente steder, møte helt nye mennesker, lære deg noe nytt, finne ut hvem du er når du er bare deg. Verden er full av mennesker, tanker og idéer, kultur og historie, konflikter og kjærlighet. LEV! Anonymkode: 5be7d...6f9 Det med hus ble kanskje litt uklart. Vi har stor enebolig nå, det jeg mente var at jeg vil bygge noe mindre, gjerne på en flate, men moderne vi kan ha til vi blir eldre. men du sier noe der, kanskje har jeg blitt kjedelig. Jeg har jo vært mamma hele voksenlivet egentlig. Har egentlig ikke rukket å bli særlig eventyrlysten. Men samtidig så er det ikke noe jeg har savnet heller da. Anonymkode: d508e...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå