Ænema Skrevet 13. juli #21 Skrevet 13. juli Nei. Jeg er født og oppvokst i Oslo og flyttet i 2004 ikke søren om jeg hadde giddet betale for å dra dit. Men Sørlandet skulle jeg gjerne dratt til. Evt Stavern Sandefjord ol. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #22 Skrevet 13. juli Ænema skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg er født og oppvokst i Oslo og flyttet i 2004 ikke søren om jeg hadde giddet betale for å dra dit. Men Sørlandet skulle jeg gjerne dratt til. Evt Stavern Sandefjord ol. Stavern og Sandefjord ligger da på Østlandet? Kysten er typisk feriemål på Østlandet, det er mindre vanlig å feriere i innlandet med mindre man har familie der, og hadde TS ment Oslo hadde hun nok sagt det. Jeg syns ikke 10 000 er for mye for en hel uke. Man har ikke garanti for fint vær noe sted i Norge, men man kan kose seg uansett. Anonymkode: bd58c...b12 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #23 Skrevet 13. juli Jeg bruker ca 25000 for meg og to ungdommer en drøy uke i Oslo. Det inkluderer reise, bo, ting vi har lyst til å gjøre, spise ute, takeaway, shopping etc. Anonymkode: 80781...732 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #24 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis du vil ha fint vær er Sørlandet mer bankers. Grimstad har flest soldager i året. Anonymkode: 2fdf3...7d8 Stemmer ikke. Østlandet har bedre sommervær enn Sørlandet. Det er langt kaldere, mer vind og regn i Kristiansand og Grimstad. Bare å se klimastatistikken det. Anonymkode: c7b6e...655 3
AprilLudgate Skrevet 13. juli #25 Skrevet 13. juli (endret) Ville antatt det kostet mer i Oslo, og mer på type spahotell osv. Personlig hadde jeg ikke brukt 10k på Østlandet generelt nei. Med mindre du tenker på å leie hytte ved sjøen, men prisene er vel høyere for det. Endret 13. juli av AprilLudgate 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #26 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 3.06): Hva er Østlandet? Jeg bor i Akershus og har vokst opp i Oslo, Vestfold og Østfold og bodde i Oslo som ung voksen før jeg flyttet hit jeg bor nå, rett utenfor Oslo. Østlandet er for meg et helt fremmed begrep. Jeg sier aldri at jeg er fra Østlandet, liksom. Østlandet forbinder jeg med Toten eller Hamar eller Finnskogen eller noe, i alle fall noe som er langt fra kysten. Jeg blander vel med Innlandet. Det er bare når jeg er i Stavanger eller Bergen i forbindelse med jobb at jeg møter på begrepet Østlandet, det er ingen identitet vi som bor her har. Men uansett. Vil du til Kongsvinger, Risør eller Fredrikstad? 10.000 er vel ikke mye. Hvis du reiser fra Karasjok f.eks blir vel reisen ganske dyr. Hotellprisene er sinnssvake for tiden, og det er ikke spesielt billig å spise ute heller. Anonymkode: c2fbc...339 Østlandet er Innlandet,Oslo og alt nedover østsida av Norge helt til det går over i Sørlandet. Anonymkode: 728cc...181 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli #28 Skrevet 14. juli Jeg bruker 10 000 for å dra til Vestlandet. Skal gå på isbre, sykle Rallarvegen osv. Hadde glatt brukt 10 000 for å reise til Oslo hvis jeg hadde bodd et annet sted i landet. 👍🏼 Anonymkode: 77359...e50 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #29 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 3.06): Hva er Østlandet? Jeg bor i Akershus og har vokst opp i Oslo, Vestfold og Østfold og bodde i Oslo som ung voksen før jeg flyttet hit jeg bor nå, rett utenfor Oslo. Østlandet er for meg et helt fremmed begrep. Jeg sier aldri at jeg er fra Østlandet, liksom. Østlandet forbinder jeg med Toten eller Hamar eller Finnskogen eller noe, i alle fall noe som er langt fra kysten. Jeg blander vel med Innlandet. Det er bare når jeg er i Stavanger eller Bergen i forbindelse med jobb at jeg møter på begrepet Østlandet, det er ingen identitet vi som bor her har. Men uansett. Vil du til Kongsvinger, Risør eller Fredrikstad? 10.000 er vel ikke mye. Hvis du reiser fra Karasjok f.eks blir vel reisen ganske dyr. Hotellprisene er sinnssvake for tiden, og det er ikke spesielt billig å spise ute heller. Anonymkode: c2fbc...339 Vi fra Østlandet vet vel at vi ikke er fra Innlandet?? Har aldri hørt om noen som ikke har hørt om det? Det kommer jo helt ann på hva man er ute etter. Selv skal jeg på ferie en måned med d et dobbelte, men jeg reiser til billige steder. Anonymkode: 430c4...3dc 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli #30 Skrevet 14. juli Nå bor jeg selv på østlandet, dvs Vestfold, men kan uten videre anbefale bruk av bruk av penger på en ferie her på sommerstid. Om du ikke bor i Oslo eller er der regelmessig så er det en nesten selvskreven kandidat med haugevis av tilbud! Om sommer og sol lokker så er Vestfold og Østfold tingen. Ja, og selvfølgelig videre nedover, men her er jo østlandet temaet. Vi har masse strender og svaberg og fin natur. Småbyene og tettstedene ligger tett nedover. På vinteren derimot... men det er jo ikke temaet nå. Anonymkode: 02399...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #31 Skrevet 15. juli Helt generelt: jeg ville lett brukt 10 000 på en ukes ferie på et sted/steder jeg ville besøke, så framt jeg hadde råd til det. Hvor dette stedet er avhenger fra person til person, så om du vil bruke pengene dine på Østlandet er det ditt valg 😊 Anonymkode: 4865b...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #32 Skrevet 15. juli Jeg skal bruke omtrent det på en liten Østlands ferie. Skal kjøre bil og bo noen netter på hotell, besøke galleri, utstillinger og venner. Ville heller tenkt over hva jeg ville, og se etter steder som har det, og så sett på hva som fungerer med budsjettet. Anonymkode: 9020a...cef 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #33 Skrevet 15. juli Østlandet utgjør drøyt halve Norges befolkning og bortimot en tredjedel av Norges areal, med priser som varierer enormt fra de dyreste til de rimeligste områdene, så det er jo et stort spørsmål. Jeg synes uansett ikke at 10 000 kr. for en uke på ferie i Norge, inkludert både reise og bolig og mat, er mye. Om reisemålet er verdt pengene er det derimot vanskelig å svare på uten å vite hverken hva TS vil eller hvor på Østlandet TS vurderer å dra. Anonymkode: f0a1d...f2a 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #34 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå bor jeg selv på østlandet, dvs Vestfold, men kan uten videre anbefale bruk av bruk av penger på en ferie her på sommerstid. Om du ikke bor i Oslo eller er der regelmessig så er det en nesten selvskreven kandidat med haugevis av tilbud! Om sommer og sol lokker så er Vestfold og Østfold tingen. Ja, og selvfølgelig videre nedover, men her er jo østlandet temaet. Vi har masse strender og svaberg og fin natur. Småbyene og tettstedene ligger tett nedover. På vinteren derimot... men det er jo ikke temaet nå. Anonymkode: 02399...ff3 Oslo har også øyer, svaberg og strender. Bare nevner det, ettersom mange som har vært her på ferie blir så opptatt av shoppinggatene at de ikke oppdager at Oslo har mye annet å by på som sommerby! Det er ikke meningen å være fordumsfull mot deg som stilte spørsmålet, det var litt tilfeldig at jeg siterte akkurat deg. Men jeg er opprinnelig ikke fra Oslo, og har oppdaget at folk fra hjemstedet mitt / som jeg møter andre steder tror at Oslo bare kan by på Karl Johan, Bogstadveien og Aker Brygge. Da går de glipp av mye Uansett: det er nyttig dersom TS spesifiserer hva hen mener med Østlandet. Om 10 000 kroner er mye kommer helt an på økonomien, og hvor man drar. Selv har jeg ikke reist noe særlig i sommer, det ble en liten weekendtur til en annen storby i Norden. Det landet på ca. 3000 kr med to hotellnetter, reise og mat. Så det er absolutt muligheter til å ta en rimelig ferie andre steder også Anonymkode: 6f63e...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #35 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Oslo har også øyer, svaberg og strender. Bare nevner det, ettersom mange som har vært her på ferie blir så opptatt av shoppinggatene at de ikke oppdager at Oslo har mye annet å by på som sommerby! Anonymkode: 6f63e...e5a Joda, du har rett i det. Oslofjorden er full av perler. Særlig øyene. Problemet er bare at det er så forferdelig mye folk på alt for liten plass. Det problemet er langt mindre litt lenger sør, selv om det kan være mye folk her også i ferietiden. Når vi er inne på Oslo og natur så er det verdt å nevne Nord- og Østmarka også. Jeg har vært mye i Nordmarka. Perfekt for sykkelturer. Masse små vann med fiskemuligheter. Det er bare å ta med teltet og dra! Anonymkode: 02399...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #36 Skrevet 15. juli 10 000 kr for en kjekk uke med ferie er da bra uansett hvor. 10 000 kr for en kjedelig uke på et tilfeldig sted på Østlandet hadde jeg ikke betalt. Da hadde jeg blitt hjemme og malt huset eller noe. Anonymkode: d1cec...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #37 Skrevet 15. juli Bor i Asker, akkurat passe stort og 25 min. til Oslo om du vil oppleve Oslo. Særlig kysten i Asker er fin helt ut til Hurum. Kjenner ikke til Østfold - Men kystbyene Moss og Fredrikstad skal være fine om sommeren. Kanskje Halden? Kort vei til sverige. Ellers så kan du sjekke ut Tønsberg, Sandefjord og Larvik på vestfoldsiden. Lykke til🤩 Anonymkode: a9294...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #38 Skrevet 15. juli Tusen takk for mange fine svar. Ikke helt bestemt enda her, men har slått litt fra meg Sandefjord og Tønsberg siden de jobber på banen med buss for tog. Heller nå litt mot Moss, Fredriksstad og Halden. Håper på strandliv og fine plasser å kikke og oppleve. Blir og en Oslo tur en dag. Anonymkode: fa5bd...fc4
AnonymBruker Skrevet 15. juli #39 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for mange fine svar. Ikke helt bestemt enda her, men har slått litt fra meg Sandefjord og Tønsberg siden de jobber på banen med buss for tog. Heller nå litt mot Moss, Fredriksstad og Halden. Håper på strandliv og fine plasser å kikke og oppleve. Blir og en Oslo tur en dag. Anonymkode: fa5bd...fc4 Hører flere råd om dere har i siste avgjørende runde. Anonymkode: fa5bd...fc4
katties Skrevet 15. juli #40 Skrevet 15. juli (endret) AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 2.06): Kommer an på hvor du kommer i fra, og hva du vil ha ut av ferien. Og hvor på Østlandet… Hadde betalt det for ei uke i Oslo, men ikke Hønefoss. Nå midt i sommerferien, er 10 000 inkludert transport og mat, ikke dyrt for en som skal bo alene Anonymkode: c7b6e...655 Hønefoss er jo ikke så verst det heller! Dra på Røsholmstranda eller Schongslund, tur til Hadeland Glassverk, Kistefossmuseet, Mørkgonga, kjøpe norske jordbær i Åsa, dra på Skinnloven om man liker håndverk, Ringerikes museum, dra innom de to små utenlandske butikkene i sentrum og smake på utenlandsk is, stikke på shoppingsenteret en liten tur hvis man vil, gå en tur langs Storelva og ende opp ved stadion, ta en løpetur i skogen der og sitte og slappe av ved vannet, eller kanskje bli med på en runde volleyball med noen der? Det finnes værre steder å feriere Sykkelturer der borte er heller ikke dårlig ide. Selv i Vikersund er det mulig å finne på en del ting! Endret 15. juli av katties 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå