AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:58 #1 Skrevet lørdag kl 23:58 Det blir med reise, leilighet og mat. En person. Anonymkode: fa5bd...fc4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:06 #2 Skrevet søndag kl 00:06 Kommer an på hvor du kommer i fra, og hva du vil ha ut av ferien. Og hvor på Østlandet… Hadde betalt det for ei uke i Oslo, men ikke Hønefoss. Nå midt i sommerferien, er 10 000 inkludert transport og mat, ikke dyrt for en som skal bo alene Anonymkode: c7b6e...655 11
Daria Skrevet søndag kl 00:31 #3 Skrevet søndag kl 00:31 Nå bor jeg i Oslo, så jeg hadde nok prioritert andre reisemål på aleneferie - men jeg kunne fint brukt 10 000 på en ukes ferie til et sted jeg ønsket å besøke, det er ikke et urimelig beløp. 9
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:51 #4 Skrevet søndag kl 00:51 Hvor på Østlandet vil du anbefale og hvor styre unna? Glad for tips. Bor på en regnfull plass så ønsket er pent vær og oppleve og se ting jeg ikke har før. Anonymkode: fa5bd...fc4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:06 #5 Skrevet søndag kl 01:06 Hva er Østlandet? Jeg bor i Akershus og har vokst opp i Oslo, Vestfold og Østfold og bodde i Oslo som ung voksen før jeg flyttet hit jeg bor nå, rett utenfor Oslo. Østlandet er for meg et helt fremmed begrep. Jeg sier aldri at jeg er fra Østlandet, liksom. Østlandet forbinder jeg med Toten eller Hamar eller Finnskogen eller noe, i alle fall noe som er langt fra kysten. Jeg blander vel med Innlandet. Det er bare når jeg er i Stavanger eller Bergen i forbindelse med jobb at jeg møter på begrepet Østlandet, det er ingen identitet vi som bor her har. Men uansett. Vil du til Kongsvinger, Risør eller Fredrikstad? 10.000 er vel ikke mye. Hvis du reiser fra Karasjok f.eks blir vel reisen ganske dyr. Hotellprisene er sinnssvake for tiden, og det er ikke spesielt billig å spise ute heller. Anonymkode: c2fbc...339 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:07 #6 Skrevet søndag kl 01:07 Hvorfor akkurat Østlandet? Jeg ville heller brukt pengene på en langhelg i utlandet. Anonymkode: 8ce62...936 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:23 #7 Skrevet søndag kl 01:23 Hvis det er sol og sommer du er ute etter ville jeg valgt Tønsberg, Kragerø, Stavern, Sandefjord e.l. 10 000 er vel ikke så mye. Anonymkode: a2d2b...4cb 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:28 #8 Skrevet søndag kl 01:28 Hvis du vil ha fint vær er Sørlandet mer bankers. Grimstad har flest soldager i året. Anonymkode: 2fdf3...7d8 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:38 #9 Skrevet søndag kl 01:38 Gjør jo det ca. 47 uker i året, så ja. Anonymkode: f2e11...574 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:41 #10 Skrevet søndag kl 01:41 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor akkurat Østlandet? Jeg ville heller brukt pengene på en langhelg i utlandet. Anonymkode: 8ce62...936 Nå gjelder ikke dette deg da. Ts bor et annet sted i landet og har lyst til Østlandet på ferie en uke. Jeg bor ikke på Østlandet, bor mellom høye fjell. Ikke verdens navle, men hit kommer det mange østlendinger for å gå i fjella. Vi som bor her reiser til Oslo for å oppleve bylivet. Slik er det. Anonymkode: 55597...143 8
AnonymBruker Skrevet søndag kl 02:23 #11 Skrevet søndag kl 02:23 Ja, vi pleier å bruke rundt 15000, med hotell og mat på et par dager i Oslo. , Min erfaring er at de fleste som har flyttet til Oslo eller reiser fra alle steder som ikke er Oslo og Østlandet kaller det Østlandet. Anonymkode: 10235...315 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:58 #12 Skrevet søndag kl 06:58 Nå kjenner jeg de som har dratt på roadtrip fra både Trøndelag og Vestlandet for å spise is i Østfold, så jeg ser ikke helt problemet med å ville dra til «Østlandet» som enkelte kommenterer her for en ukes ferie. Vi vil jo gjerne dra til steder vi ikke bor selv. Jeg bor i Kristiansand, og her er det tjukt med turister. Det er nok mye av det i Oslo også, og jeg personlig hadde nok styrt unna akkurat Oslo i høysesongen. Østlandet er stort da, men jeg hadde nok likt en tur til Oslo i september, eller slutten av august, men da har du gjerne ikke ferie? Hva har du lyst til å oppleve? Museum, rikelig utvalg av mat, og andre mer kulturelle ting så er jo selv Oslo fint. Lengre ut i Oslofjorden får du mer svaberg og badeliv, og en sånn type ferie. Østlandet har også topper å gå tur i, så kommer an på hva du ønsker. 10 000 for en ukes ferie er nok som forventet, så helt innenfor tenker jeg 😊 Anonymkode: 89176...cbc 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:58 #13 Skrevet søndag kl 06:58 Nå kjenner jeg de som har dratt på roadtrip fra både Trøndelag og Vestlandet for å spise is i Østfold, så jeg ser ikke helt problemet med å ville dra til «Østlandet» som enkelte kommenterer her for en ukes ferie. Vi vil jo gjerne dra til steder vi ikke bor selv. Jeg bor i Kristiansand, og her er det tjukt med turister. Det er nok mye av det i Oslo også, og jeg personlig hadde nok styrt unna akkurat Oslo i høysesongen. Østlandet er stort da, men jeg hadde nok likt en tur til Oslo i september, eller slutten av august, men da har du gjerne ikke ferie? Hva har du lyst til å oppleve? Museum, rikelig utvalg av mat, og andre mer kulturelle ting så er jo selv Oslo fint. Lengre ut i Oslofjorden får du mer svaberg og badeliv, og en sånn type ferie. Østlandet har også topper å gå tur i, så kommer an på hva du ønsker. 10 000 for en ukes ferie er nok som forventet, så helt innenfor tenker jeg 😊 Anonymkode: 89176...cbc 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:01 #14 Skrevet søndag kl 07:01 Nei, fordi eg har ikke interesse av ferie på Auslandet. Viss du har lyst å reise til Austlandet så er det berre å køyre på. Synes ikkje 10 000 er dyrt for ferietur. Anonymkode: b6c58...3b4 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:04 #15 Skrevet søndag kl 07:04 H is du kommer fra en regnfull plass så er du kanskje vand til fjell? Da tenket jeg Jotunheimen og Dovre utgår, selv om jeg persoblig ville lagt igjen pengene mine der eller i Valdres. Hvis du vil ha det mer urbant så tenker jeg Oslo! Hvis du er villig til å bevege deg utenfor østlandet så er Kragerø eller Grimstad. Fortell gjerne hva du lander på🤗 Anonymkode: 2cb74...a29 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:04 #16 Skrevet søndag kl 07:04 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor på Østlandet vil du anbefale og hvor styre unna? Glad for tips. Bor på en regnfull plass så ønsket er pent vær og oppleve og se ting jeg ikke har før. Anonymkode: fa5bd...fc4 Dokka camping om du får plass. Masse arrangemrnter, er du heldig er det landsbymarked. I tillegg er det masse tur muligheter, super bra butikker osv. Ønsker du å oppleve by også, er både gjøvik og lillehammer ca 30/ 45 minutter unna. Været får man jo ikke styrt. Men ser ut til at juli blir godt vært fremover. Anonymkode: f98b7...765 1
Snok1 Skrevet søndag kl 07:11 #17 Skrevet søndag kl 07:11 Forstår deg godt, TS. Østlandet er den beste regionen i det som kanskje er verdens beste land. Hvorfor begrense seg til 10 000,-? Hvorfor ikke rett og slett flytte til Østlandet? 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:20 #18 Skrevet søndag kl 07:20 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dokka camping om du får plass. Masse arrangemrnter, er du heldig er det landsbymarked. I tillegg er det masse tur muligheter, super bra butikker osv. Ønsker du å oppleve by også, er både gjøvik og lillehammer ca 30/ 45 minutter unna. Været får man jo ikke styrt. Men ser ut til at juli blir godt vært fremover. Anonymkode: f98b7...765 Ja Dokka Camping glemte jeg. Skjer veldig mye der😃 Anonymkode: 2cb74...a29
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:51 #19 Skrevet søndag kl 10:51 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor på Østlandet vil du anbefale og hvor styre unna? Glad for tips. Bor på en regnfull plass så ønsket er pent vær og oppleve og se ting jeg ikke har før. Anonymkode: fa5bd...fc4 Da må du nesten si hva du har opplevd før... Vil du se/oppleve dyrepark? Tivoli? Fjell? Kyst? Innland? Skulpturpark? Festival? Byliv? Landlig? Skog? Anonymkode: e626e...fe4 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:57 #20 Skrevet søndag kl 10:57 Ville bodd i Horten og utforsket Vestfold ved hjelp av buss. Mange koselige byer, strander og naturområder. Anonymkode: c9f17...4c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå