AnonymBruker Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Vi har nylig gjort det slutt, og han skal flytte ut så fort han finner en leilighet han får leie. Vi har jo hatt et langvarig forhold siden vi var tenåringer nesten og har ett barn sammen. Men han driver allerede å flørter med andre på nett. Aner ikke om han møter noen, men det kan jo hende. Jeg er hjemme på ferie hos mine foreldre med barnet vårt nå så vet ikke hva han driver med. Ja, jeg vet vi ikke er sammen lengre og jeg har ikke noe jeg skulle sagt, men er det ikke litt dårlig gjort å drive på sånn mens man fortsatt bor med eksen? Jeg kunne aldri.. vi har vært sammen i så mange år, og så klarer han ikke vente til han er ute av døren engang? Synes det virker litt desperat. Jeg sørger jo over situasjonen, samlivsbrudd er jo aldri lett med barn. Jeg hadde aldri gjort det selv, synes det virker litt respektløs. Jeg driver jo å forbereder meg på å bli alene, mens han ser jo ikke ut til å skulme klare seg en dag alene en gang. Føler mer litt skuffet egentlig. Anonymkode: 0a660...304 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli #2 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg vet vi ikke er sammen lengre og jeg har ikke noe jeg skulle sagt, Akkurat. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): men er det ikke litt dårlig gjort å drive på sånn mens man fortsatt bor med eksen? deler dere ennå seng da? eller bare bolig? om bare bolig nei, Det er slutt og han har bestemt seg for å gå videre. Anonymkode: da67c...d74 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Hvordan vet du at han flørter med andre på nett? Anonymkode: 85383...96b 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Nei, det er det ikke. Du har - som du sier - ikke noe med dette. Å bo med eksen er generelt dumt. Anonymkode: 9b399...0fa 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har nylig gjort det slutt, og han skal flytte ut så fort han finner en leilighet han får leie. Vi har jo hatt et langvarig forhold siden vi var tenåringer nesten og har ett barn sammen. Men han driver allerede å flørter med andre på nett. Aner ikke om han møter noen, men det kan jo hende. Jeg er hjemme på ferie hos mine foreldre med barnet vårt nå så vet ikke hva han driver med. Ja, jeg vet vi ikke er sammen lengre og jeg har ikke noe jeg skulle sagt, men er det ikke litt dårlig gjort å drive på sånn mens man fortsatt bor med eksen? Jeg kunne aldri.. vi har vært sammen i så mange år, og så klarer han ikke vente til han er ute av døren engang? Synes det virker litt desperat. Jeg sørger jo over situasjonen, samlivsbrudd er jo aldri lett med barn. Jeg hadde aldri gjort det selv, synes det virker litt respektløs. Jeg driver jo å forbereder meg på å bli alene, mens han ser jo ikke ut til å skulme klare seg en dag alene en gang. Føler mer litt skuffet egentlig. Anonymkode: 0a660...304 Hva med å finne deg en nødbolig så slipper du å føle veldig på dette. Air bnb eller lignende? Anonymkode: 0f66a...3b2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Altså, jeg syns det er ganske spesielt å begynne å flørte med noen når man ikke engang har flyttet ut. La nå senga bli kald først liksom. Men det er lite du har å si om det, for dere er jo ikke et par lenger. Å bo sammen etter et brudd er sjeldent hensiktsmessig. Anonymkode: f03da...125 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å finne deg en nødbolig så slipper du å føle veldig på dette. Air bnb eller lignende? Anonymkode: 0f66a...3b2 Dette er det jo han som bør gjøre. Ts skal ikke flykte fra sin bolig. Anonymkode: f03da...125 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Jeg syns og praktiserer, hvis man fortsatt bor sammen etter et langt forhold så er man fortsatt sammen og skal vise den andre respekt. Man må ikke dra hjem løst folk til felles bolig bare fordi at. Men, at man sjekket ut vannet for andre fisker må være lov. Alle tar og håndterer separasjon forskjellig og det må man klare å akseptere. Men, gjensidig respekt er viktigst i en separasjonsfase og at man ikke glemmer at man faktisk valgte den andre partneren en gang i tiden. Jeg og mannen har diskutert skilsmisse flere ganger og har til og med søkt om separasjon, og da var vi enige om å ikke legge opp offentlig om eventuelle nye bekantskaper før den andre vet, og ikke ta de med hjem til felles bolig. Men, vi har ikke forbudt den andre å flørte. Anonymkode: 8812e...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns og praktiserer, hvis man fortsatt bor sammen etter et langt forhold så er man fortsatt sammen og skal vise den andre respekt. Man må ikke dra hjem løst folk til felles bolig bare fordi at. Men, at man sjekket ut vannet for andre fisker må være lov. Alle tar og håndterer separasjon forskjellig og det må man klare å akseptere. Men, gjensidig respekt er viktigst i en separasjonsfase og at man ikke glemmer at man faktisk valgte den andre partneren en gang i tiden. Jeg og mannen har diskutert skilsmisse flere ganger og har til og med søkt om separasjon, og da var vi enige om å ikke legge opp på some offentlig om eventuelle nye bekantskaper før den andre vet, og ikke ta de med hjem til felles bolig. Men, vi har ikke forbudt den andre å flørte. Anonymkode: 8812e...b4a Anonymkode: 8812e...b4a
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har nylig gjort det slutt, og han skal flytte ut så fort han finner en leilighet han får leie. Vi har jo hatt et langvarig forhold siden vi var tenåringer nesten og har ett barn sammen. Men han driver allerede å flørter med andre på nett. Aner ikke om han møter noen, men det kan jo hende. Jeg er hjemme på ferie hos mine foreldre med barnet vårt nå så vet ikke hva han driver med. Ja, jeg vet vi ikke er sammen lengre og jeg har ikke noe jeg skulle sagt, men er det ikke litt dårlig gjort å drive på sånn mens man fortsatt bor med eksen? Jeg kunne aldri.. vi har vært sammen i så mange år, og så klarer han ikke vente til han er ute av døren engang? Synes det virker litt desperat. Jeg sørger jo over situasjonen, samlivsbrudd er jo aldri lett med barn. Jeg hadde aldri gjort det selv, synes det virker litt respektløs. Jeg driver jo å forbereder meg på å bli alene, mens han ser jo ikke ut til å skulme klare seg en dag alene en gang. Føler mer litt skuffet egentlig. Anonymkode: 0a660...304 har dere passert 30 år? Anonymkode: f5b07...9c3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): har dere passert 30 år? Anonymkode: f5b07...9c3 Ja Anonymkode: 0a660...304
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har nylig gjort det slutt, og han skal flytte ut så fort han finner en leilighet han får leie. Vi har jo hatt et langvarig forhold siden vi var tenåringer nesten og har ett barn sammen. Men han driver allerede å flørter med andre på nett. Aner ikke om han møter noen, men det kan jo hende. Jeg er hjemme på ferie hos mine foreldre med barnet vårt nå så vet ikke hva han driver med. Ja, jeg vet vi ikke er sammen lengre og jeg har ikke noe jeg skulle sagt, men er det ikke litt dårlig gjort å drive på sånn mens man fortsatt bor med eksen? Jeg kunne aldri.. vi har vært sammen i så mange år, og så klarer han ikke vente til han er ute av døren engang? Synes det virker litt desperat. Jeg sørger jo over situasjonen, samlivsbrudd er jo aldri lett med barn. Jeg hadde aldri gjort det selv, synes det virker litt respektløs. Jeg driver jo å forbereder meg på å bli alene, mens han ser jo ikke ut til å skulme klare seg en dag alene en gang. Føler mer litt skuffet egentlig. Anonymkode: 0a660...304 Jeg måtte bo med eksen min en stund etter at det var slutt, 2-3 måneder, og det samme skjedde meg, han var på nettet med en gang. Det gjorde vondt for meg ja, mens jeg bearbeidet bruddet og det der, var han på nye personer med en gang. I ettertid ser jeg at han var en utilgjengelig fyr som ikke brydde seg om hvem han var med, bare han var med noen. Forhold var hans måte å flykte fra ting på, og seg selv. Eksen min har hatt 10-15 forhold de siste 6 årene. Anonymkode: 6df58...a19 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): synes det virker litt respektløs. Anonymkode: 0a660...304 Ble det slutt fordi du forsøkte å bestemme for mye? Anonymkode: 565ea...95b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Det er generelt slik at menn ikke takler å være uten forhold etter brudd. Enten bryter de fordi de allerede har en å gå til, eller de stormer ut på sjekkemarkedet om kona/samboeren gjør det slutt, for å sikre seg et forhold å gå til med det samme. Hva er det med menn som gjør at de ikke klarer å være alene i voksen alder? Samle seg litt, stå på egne ben? Alle skilte menn jeg vet om har etter brudd enten hatt overlapping eller gått rett ut i et forhold med den første og beste de møter. Skjønner ikke at de gidder. Hva med å vente på den store kjærligheten i stedet? Nei, de skal bare ha en de liker sånn ok så de får en å ha sex med... inntil videre. Anonymkode: fdd95...f79 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er generelt slik at menn ikke takler å være uten forhold etter brudd. Enten bryter de fordi de allerede har en å gå til, eller de stormer ut på sjekkemarkedet om kona/samboeren gjør det slutt, for å sikre seg et forhold å gå til med det samme. Hva er det med menn som gjør at de ikke klarer å være alene i voksen alder? Samle seg litt, stå på egne ben? Alle skilte menn jeg vet om har etter brudd enten hatt overlapping eller gått rett ut i et forhold med den første og beste de møter. Skjønner ikke at de gidder. Hva med å vente på den store kjærligheten i stedet? Nei, de skal bare ha en de liker sånn ok så de får en å ha sex med... inntil videre. Anonymkode: fdd95...f79 Dette stemmer nok ganske bra. Anonymkode: 6df58...a19
Tvist Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli Vil tro at flørtingen med andre er en måte for ham å bearbeide og gå videre på. 2 1
KaffekoppQueen Skrevet 13. juli #17 Skrevet 13. juli Når jeg var i samme situasjon, så ble vi enige om at ting fikk bare stå på stedet hvil til vi bodde hver for oss. I respekt for hverandre og det vi hadde hatt, så valgte vi det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er generelt slik at menn ikke takler å være uten forhold etter brudd. Enten bryter de fordi de allerede har en å gå til, eller de stormer ut på sjekkemarkedet om kona/samboeren gjør det slutt, for å sikre seg et forhold å gå til med det samme. Hva er det med menn som gjør at de ikke klarer å være alene i voksen alder? Samle seg litt, stå på egne ben? Alle skilte menn jeg vet om har etter brudd enten hatt overlapping eller gått rett ut i et forhold med den første og beste de møter. Skjønner ikke at de gidder. Hva med å vente på den store kjærligheten i stedet? Nei, de skal bare ha en de liker sånn ok så de får en å ha sex med... inntil videre. Anonymkode: fdd95...f79 Jeg synes det er så rart å tro at eksen min er en slik person. Jeg føler ikke han er typen, men så feil kan man ta. for meg føles det bare ut som alle årene sammen ikke betydde noe for han. Er jeg så lett å erstatte. Jeg vil jo at han skal ha det bra, men å begynne å gå videre mens vi fortsatt bor sammen er så sårende. Anonymkode: 0a660...304
AnonymBruker Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli KaffekoppQueen skrev (Akkurat nå): Når jeg var i samme situasjon, så ble vi enige om at ting fikk bare stå på stedet hvil til vi bodde hver for oss. I respekt for hverandre og det vi hadde hatt, så valgte vi det sånn. Det høres ut som en fin avtale. Jeg er bare redd eksen min skal si at han orker ikke ta hensyn til meg, han er litt sånn at han nå skal han leve livet. Men jeg kan jo nevne det til han når jeg kommer hjem. Kanskje det gjør at det blir litt triveligere å bo sammen i påvente av ny leilighet også. Jeg vet jeg ikke kan kreve dette, men det skader vel ikke å bare forslå det. Det verste som skjer er jo at han sier nei. Anonymkode: 0a660...304 1
AprilLudgate Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli Du kan jo bare si det som er kjernen i saken: Å flørte/date må han gjerne gjøre, men ikke SÅ åpenlyst mens dere deler bolig. Fordi det bare øker konfliktnivå i brudd. Såpass respekt kan man ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå