Gå til innhold

Redd samboer er homofil! Har andre vært i lignende situasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen med min samboer i 5 år og har ett barn. I begynnelsen var forholde fint, han var veldig snill med meg og lett å snakke med. Seksuelt var det aldri på topp, men pga dårlige erfaringer med menn der sexen faktisk klaffet, tenkte jeg å være tålmodig og at det kanskje kom seg senere. 

Likevel er sexen aldri blitt bedre. Han lukker øynene, sexen er mekanisk og rar, han gjør alltid det samme. Han lager mye lyd og får fort ereksjon, kun av klining. Likevel bryr han seg aldri om kroppen min. Han tar ikke på kroppen min på en måte som sier «jeg har lyst å ta deg». Han bryr seg ikke om jeg får orgasme eller min nytelse. Han kysser mye under sex og tar mer pga jeg har påpekt dette, men det føles likevel rart. Ingen oralsex. 

Jeg er siste tiden blitt skikkelig lei og tenner ikke på han lenger når sexen er slik. Har selvfølgelig snakket med han om det. Han sier at han har lite erfaring med damer og at det er derfor, at han alltid tror at sex bare skal være at mannen kommer. Han blir sint når vi snakker om det og jeg føler ingenting blir bedre. Han blir også sint for at vi ikke har sex. 

Når vi er ute sammen kan han snu seg å se på damer flere ganger. Nesten som et skuespill «se jeg ser». Det kan være damer som ser grei ut, men kledd i alt ifra kjoler til store joggeklær der kroppen ikke synes. Syns det er merkelig. Han er sjenert og uerfaren innen sex og jeg har alltid tenkt at dette er grunnen. Likevel gir det ingen mening, mange menn er jo sjenert og uerfaren men vi har vært sammen i flere år nå!! Kan han være homofil? Andre i samme situasjon som så tegn? 

Han klær seg ikke feminint, han er ikke opptatt av interiør eller andre feminine ting. 

Anonymkode: ef5b4...1f0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva av de tingene du deler her som tilsier at mannen kanskje er homofil?

Å ikke klaffe sammen seksuelt betyr ikke automatisk at en av partene må være homofil. 

Anonymkode: 35e2c...3a1

• Liker 35
  • Nyttig 8
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor han skulle være homofil pga dette?

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

"Han klær seg ikke feminint, han er ikke opptatt av interiør eller andre feminine ting."

helt unødvendig å nevne

Anonymkode: 0609a...86a

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hva av de tingene du deler her som tilsier at mannen kanskje er homofil?

Å ikke klaffe sammen seksuelt betyr ikke automatisk at en av partene må være homofil. 

Anonymkode: 35e2c...3a1

Fordi han ikke bryr seg om kroppen min under samleie. Han tenner ikke på min nytelse, om jeg får orgasme, han vil ikke se på meg, han gjør samme tingene hver gang og jeg må be han ta på meg under sex. Det har vært slik siden vi ble sammen. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Han klær seg ikke feminint, han er ikke opptatt av interiør eller andre feminine ting."

helt unødvendig å nevne

Anonymkode: 0609a...86a

Beklager om du syns det var unødvendig, jeg mente ikke å fornærme noen. Jeg leste på andre poster at mange hadde sett tegn i form av at mennene kledde seg feminint og eksempel likte interiør så derfor jeg nevnte dette. Blir veldig glad for at kanskje jeg overreagerer og føler noe skurrer, og at dere andre tenker det ikke er unormalt av han. Jeg ønsker jo selvfølgelig at han skal være hetero. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres mer ut som han bare er elendig sexpartner enn nødvendigvis homofil. Det faller rett og slett ikke naturlig for alle og da blit det fort mekanisk og svært kjedelig. Å være dårlig i senga handler jo kanskje først og fremst å være egoistisk i senga og ikke ha fokus på samspillet. Slik som samboeren din. Du må bare fortsette å være ærlig og si du ikke tenner på sexen når han ikke gjør en bedre innsats og tenker på deg underveis. Han får bare bli sur. Du har sagt hva som må til for at du skal tenne og han bør kunne skjerpe seg.

Om han hadde vært homofil hadde han neppe vært intr i sex med deg og blitt sur fordi du ikke vil ha sex.

Anonymkode: 4610d...249

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi han ikke bryr seg om kroppen min under samleie. Han tenner ikke på min nytelse, om jeg får orgasme, han vil ikke se på meg, han gjør samme tingene hver gang og jeg må be han ta på meg under sex. Det har vært slik siden vi ble sammen. 

Han aner ikke hva han skal gjøre..

Anonymkode: 74a38...fd0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

tenkte jeg å være tålmodig og at det kanskje kom seg senere. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

... har det ikke slått deg at følelsen av å ikke klaffe seksuelt oppleves fra begge sider i et partnerskap? Og at han også har tenkt han skulle være tålmodig med det, slik som deg? Høres ut som at han bare ikke tenner på DEG, og det har ingenting med homofili å gjøre.

Anonymkode: 6f962...b0e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

... har det ikke slått deg at følelsen av å ikke klaffe seksuelt oppleves fra begge sider i et partnerskap? Og at han også har tenkt han skulle være tålmodig med det, slik som deg? Høres ut som at han bare ikke tenner på DEG, og det har ingenting med homofili å gjøre.

Anonymkode: 6f962...b0e

Det har slått meg ja, og vi har åpenbart hatt flere samtaler om dette. Virker som du ble veldig nærtagende av denne tråden. Han blir sint når vi snakker om sex og svarer at han syns sexen vår er helt fin. Jeg har opplevd å ikke klaffe seksuelt med menn før, men dette er på et helt annet nivå. Det føles ut som om han noen ganger ønsker å ha sex, lukke øynene og ikke ta på meg for å glemme hva han putter penisen i.

Har også full forståelse for at man kan miste tenning på partner etter noen år, men dette har vært siden dag én. Hvorfor skulle han da blitt sammen med meg om han ikke tente på meg? Eneste logiske grunnen for meg oppi dette var å tenke at jeg var ett skalkesjul for noe annet, og vil derfor høre med andre. Godt mulig jeg tar feil, derfor heter tråden «tror» istedenfor «min man er»

• Liker 6
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan han være aseksuell eller bare være skikkelig dårlig i senga? Og hvorfor valgte du å gå videre i relasjonen når det var slik fra starten av? Du tenkte ikke at det var rart at han ikke tok på deg av seg selv? Det er jo det sex handler om - å nyte hverandre! I starten skal man jo bare utforske, og dette gjorde han altså aldri? Hjelpe meg 😱

Kan du se for deg å aldri mer bli begjært av noen? For det ser jo ut som om den fyren der er helt inkapabel til å begjære noen som helst 🤷‍♀️

Livet er for kort til å binde seg til noen som ikke er seksuelt kompatibel. 

Anonymkode: 4dc76...c00

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han høres mer ut som han bare er elendig sexpartner enn nødvendigvis homofil. Det faller rett og slett ikke naturlig for alle og da blit det fort mekanisk og svært kjedelig. Å være dårlig i senga handler jo kanskje først og fremst å være egoistisk i senga og ikke ha fokus på samspillet. Slik som samboeren din. Du må bare fortsette å være ærlig og si du ikke tenner på sexen når han ikke gjør en bedre innsats og tenker på deg underveis. Han får bare bli sur. Du har sagt hva som må til for at du skal tenne og han bør kunne skjerpe seg.

Om han hadde vært homofil hadde han neppe vært intr i sex med deg og blitt sur fordi du ikke vil ha sex.

Ja jeg har tenkt på dette også, han kan være ganske egoistisk på andre områder i tillegg så det gir til en viss grad mening. Har vurdert å bestille time til sexolog for å kanskje ordne opp i ting. Jeg har forklart han detaljert hva jeg liker, hva som skal til for at jeg kommer etc men han gjør ikke noen av tingene likevel. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan han være aseksuell eller bare være skikkelig dårlig i senga? Og hvorfor valgte du å gå videre i relasjonen når det var slik fra starten av? Du tenkte ikke at det var rart at han ikke tok på deg av seg selv? Det er jo det sex handler om - å nyte hverandre! I starten skal man jo bare utforske, og dette gjorde han altså aldri? Hjelpe meg 😱

Kan du se for deg å aldri mer bli begjært av noen? For det ser jo ut som om den fyren der er helt inkapabel til å begjære noen som helst 🤷‍♀️

Livet er for kort til å binde seg til noen som ikke er seksuelt kompatibel. 

Nei det er nettopp det jeg ikke klarer å se for meg. Jeg tenkte at han var uerfaren og en smule sjenert, han hadde kun hatt sex når han var ute på byen og aldri fått prøvd noen «fast». Var derfor jeg håpte det skulle bli bedre. I tillegg var jeg forelsket og tenkte kanskje ikke like mye over det som jeg skulle ønske jeg hadde gjort. Føler meg stygg for å revurdere livet sammen men jeg savner veldig å ha sex med noen som jeg klaffer med. Det gjør nok han også 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har tenkt på dette også, han kan være ganske egoistisk på andre områder i tillegg så det gir til en viss grad mening. Har vurdert å bestille time til sexolog for å kanskje ordne opp i ting. Jeg har forklart han detaljert hva jeg liker, hva som skal til for at jeg kommer etc men han gjør ikke noen av tingene likevel. 

Da er det ett av to: enten så KAN han ikke, eller så VIL han ikke. Jeg tipper det siste. Fordi: 

- han er fornøyd selv, så hvorfor endre noe

- han ønsker å ha sex og selv få orgasme

- han blir sint når du tar opp at det han gjør ikke er nok for deg

- han kommer med unnskyldninger for å rettferdiggjøre sin oppførsel

Basert på dette tror jeg han er en egoist som ikke er interessert i deg og din nytelse. Han tenner på seg selv, ikke på deg. Homofili har ingenting med saken å gjøre, menn i skapet kan absolutt være gode elskere også med kvinner. Du har rett og slett funnet deg en elendig fyr uten forbedringspotensiale. Så hva gjør du da?  

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du vil bestille time hos sexolog. Det høres jo ut som toppen av egoisme å bryte opp en familie fordi pappa er dårlig til å pule. Men vet du hva? Du er verdt mer enn å gi opp hele seksualiteten din for den fyren der. Og det handler om mye mer enn bare dårlig sex. Hvis han virkelig hadde gitt alt, hadde prøvd, men vært verdens største kløne hadde saken vært en annen. Men slik du beskriver det gidder han jo ikke å prøve! Han legger beslag på hele din seksualitet og driter i den?! Han gir deg ikke oppmerksomhet, han gir deg ikke oralsex, ikke orgasmer, han tar ikke på deg uten at du må be om det? Han begjærer deg ikke? Men du skal leve på den måten, da, fordi du er fanget? 

Nei vet du hva. Prøv gjerne en sexolog eller terapeut eller noe for å ha samvittigheten fri, men et forhold er ikke liv laga når den ene er egoistisk og den andre usynlig. Been there, done that. Livet er for kort!!! 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg sier at det handler om mer enn sex, mener jeg at han gjennom sine handlinger viser at han ikke respekterer deg. Det handler om hans syn på deg som kvinne, som partner, som kjæreste. Og det er et kjempeproblem. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå sitter jeg faktisk i senga og lurer på det samme. Vi har vært sammen i mange år, og igjen avviser han meg og skylder på meg. Han kan ikke røre meg på en god måte. Det er bare fjas, og det fører til ingenting. Jeg har lurt på om han er homofil eller aseksuell, men han sier nei og blir irritert. Mange år siden vi gjorde noe, og jeg trodde det kanskje kunne bli litt kos i kveld. Men nei. Da vi hadde sex virket han ikke så interessert i å røre meg, så jeg føler ikke han liker kroppen min. Jeg ser ham aldri uten klær, og han har faktisk ikke sett arrene mine etter operasjon for noen år siden. En annen ting, forskjell fra din mann. Min mann fikk kun utløsning de første årene vi var sammen. Nå må det være rundt eller over femten år siden. Så jeg har lurt på om det er derfor også det ikke blir noe. Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til. 

Anonymkode: 998a5...b90

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Han blir sint når du prøver å kommunisere om sexen og hva du ønsker og tenker. Rødt flagg. Du gjør det riktige og prøver å kommunisere men han er ikke mottagelig. Det hadde vært så drepen for seksuell lyst hos meg at jeg hadde droppet han uansett, han høres ut som en sær incel det ikke er håp for dessverre. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dette ser vi jo mye av blant klassiske machomenn også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha stolt på magefølelsen din. Den trenger ikke å ha helt rett, men det spiller ikke den største rollen. Vil du ha det sånn her resten av livet ditt?  

Sinne er en typisk forsvaksmekanisme når man blir konfrontert med noe man ikke vil møte. Det ligger nok noe i det selv om det nødvendigvis ikke betyr at han er skeiv. 

Anonymkode: e9155...fb5

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...