Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Akvarium fisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har fått meg akvarium med guppy og sverddrager? Noen som har erfaring? Jeg syns den ene guppy dama er ganske stor i mage regionen men vet ikke om det er tilfeldig . Hva tenker dere?

IMG_1114.jpeg

Anonymkode: f5fe1...65c

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en del guppy. Er magen stor, og med en slags mørk flekk bakerst på magedelen, er den sikkert gravid. Opplever at de er veldig lett å få til å formere seg. Har man en av hvert kjønn blir det lett en flokk unger uten å ha klekkeri eller legge noe til rette for det. Hadde i perioder altfor mange og måtte gi bort, særlig hvis jeg hadde busker de kunne gjemme ungene i.

Men synes også de er skjøre. Dør lett og blir ofte litt skjeve og rare i ryggen. Så har gått over på annen fisk selv.

Anonymkode: f8e54...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hatt en del guppy. Er magen stor, og med en slags mørk flekk bakerst på magedelen, er den sikkert gravid. Opplever at de er veldig lett å få til å formere seg. Har man en av hvert kjønn blir det lett en flokk unger uten å ha klekkeri eller legge noe til rette for det. Hadde i perioder altfor mange og måtte gi bort, særlig hvis jeg hadde busker de kunne gjemme ungene i.

Men synes også de er skjøre. Dør lett og blir ofte litt skjeve og rare i ryggen. Så har gått over på annen fisk selv.

Jeg kjøpe 4 stk i dag. 3 er små og en er stor. Hadde to hanner fra før 

IMG_1114.jpeg

IMG_1111.jpeg

IMG_1099.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Den gule der har litt antydning til sånn mørk flekk de får som gravide.

men det ser ut som du har både guppy og endlers guppy (den med mye farger)? De kan lage hybrider sammen så da må du hvertfall ikke selge/gi bort unger som guppyer. Blir en slags blandingsfisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Den gule der har litt antydning til sånn mørk flekk de får som gravide.

men det ser ut som du har både guppy og endlers guppy (den med mye farger)? De kan lage hybrider sammen så da må du hvertfall ikke selge/gi bort unger som guppyer. Blir en slags blandingsfisk.

Disse kom fra samme dyrebutikk i dag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...