Gå til innhold

Bytte barnehage før skolestart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Vår 4 åring skal begynne i ny barnehage etter ferien, men jeg synes det er utrolig trist, og føler jeg har revet hen vekk fra det trygge og gode miljøet sitt. 
Barnehagen hun har gått i siden hen var ett år er etter min mening beste barnehagen med de mest fantastiske ansatte som hen er så glad i og trygg på. Gode venner og storkoser seg der.

Vi har uansett måtte flytte til nabokommunen innen to år, så har gått noen runder med oss selv hva som er best; Begynne rett på skolen eller begynne på barnehage og skape en relasjon med de hen skal begynne på skole med. Så falt vi på siste valget, sa opp barnehageplassen og søkte oss inn på ny barnehage.  Nå er jeg usikker på om jeg har gjort riktig valg, uansett er det for sent. Jeg har så vondt overfor hen, er en følelsesperson og synes hele situasjonen er nitrist. Tenk om hen ikke trives. Nye barnehagen er førstevalget mitt i kommunen, liten barnehage med dyr.

Noen som har måtte gjort lignende? Har jeg valgt riktig?

Anonymkode: 92d19...dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å vite om du har valgt riktig, men det er mye mer fokus i dag enn når jeg var barn på å gå i barnehage med de en skal gå på skolen med. 
Jeg vil tro dette vil gå bra, og håper barnet bygger mange gode vennskap 💛 Vennskapene er jo ofte litt flytende og endres, men ofte tryggere å begynne skolen med noen en alt kjenner. 
Håper på det beste for dere 🤞🏻

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg byttet barnehage 15 minutter unna den vi hadde det siste året før skolestart, slik at mitt barn skulle bli kjent med de andre på samme alder i barnehagen før skolestart. Det gikk veldig fint. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei,

Vår 4 åring skal begynne i ny barnehage etter ferien, men jeg synes det er utrolig trist, og føler jeg har revet hen vekk fra det trygge og gode miljøet sitt. 
Barnehagen hun har gått i siden hen var ett år er etter min mening beste barnehagen med de mest fantastiske ansatte som hen er så glad i og trygg på. Gode venner og storkoser seg der.

Vi har uansett måtte flytte til nabokommunen innen to år, så har gått noen runder med oss selv hva som er best; Begynne rett på skolen eller begynne på barnehage og skape en relasjon med de hen skal begynne på skole med. Så falt vi på siste valget, sa opp barnehageplassen og søkte oss inn på ny barnehage.  Nå er jeg usikker på om jeg har gjort riktig valg, uansett er det for sent. Jeg har så vondt overfor hen, er en følelsesperson og synes hele situasjonen er nitrist. Tenk om hen ikke trives. Nye barnehagen er førstevalget mitt i kommunen, liten barnehage med dyr.

Noen som har måtte gjort lignende? Har jeg valgt riktig?

Anonymkode: 92d19...dfe

Jeg hadde latt barnet gå i barnehagen til skolestart. Barn som er trygge og gode lekekompiser får alltid venner på skolen. Hvem de går med i barnehagen har null å si når de kommer opp i f.eks. fjerde klasse. Du risikerer nok at barnet får det ganske tøft nå med å prøve å penetrere allerede oppdelte grupper i barnehagen.

Anonymkode: 35da0...4e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi byttet barnehage siste året i barnehagen. Angret ikke på det. 

Anonymkode: b7d7c...b53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...