AnonymBruker Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Hei! jeg er født i 87 og jeg bare lurte på om det er andre som også opplevde å bli bært inn på rommet sitt og låst inne når dere fikk trasseanfall som små? å?&nb Anonymkode: bb3a5...064 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #2 Skrevet 12. juli Jeg er født på slutten av -70 tallet og har aldri blitt låst inne. Men jeg husker godt at min fetter født i -82 ofte ble det. Det var nok mer sosialt akseptert på 80-tallet enn det er nå. Anonymkode: ac27b...04a 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #3 Skrevet 12. juli Født i 83. Nei, det skjedde ikke. Anonymkode: ea5c7...b9a
AnonymBruker Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli Litt eldre enn deg, men nei, det skjedde heldigvis aldri. Synes nesten det er et overgrep på linje med fysisk avstraffelse! Anonymkode: 693c9...440 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Jeg ble ikke låst inne, men jeg ble sendt på rommet og måtte gråte alene i timesvis. Mamma kjørte "overse uansket atferd", så jeg var ganske mye alene Anonymkode: 80402...aeb 5 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli Ble plassert på rommet når jeg var på det verste men kan ikke huske at døren ble låst. Jeg skjønner foreldrene mine godt. Anonymkode: de603...318
AnonymBruker Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble ikke låst inne, men jeg ble sendt på rommet og måtte gråte alene i timesvis. Mamma kjørte "overse uansket atferd", så jeg var ganske mye alene Anonymkode: 80402...aeb Ja jeg og 😥 går i behandling nå og har etter hvert innsett at jeg ble utsatt for emosjonell neglekt. Og begynner å tenke mye tilbake og fundere på om det som var vanlig hjemme hos oss egentlig ikke var så vanlig eller ok allikevel. Litt vanskelig, fordi for meg var jo dette normalt. Hadde aldri tenkt over før nå som voksen at dette kanskje ikke var helt greit allikevel, Anonymkode: bb3a5...064 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Er født i 88, en venninne som var 2 år mindre en meg ble låst inne i grovkjelleren, var bare murgulv og en bratt tretrapp. Husker at jeg syntes det var skummelt å være hos henne. Anonymkode: 4095f...7b0 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli Født i -81. Ble aldri låst inne på rommet, men ble låst ute på trappa en gang. Etter å ha fått en unge av samme kaliber selv, forstår jeg godt oppråddheten som førte til akkurat dét 😅 Anonymkode: a6432...971 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er født i 88, en venninne som var 2 år mindre en meg ble låst inne i grovkjelleren, var bare murgulv og en bratt tretrapp. Husker at jeg syntes det var skummelt å være hos henne. Anonymkode: 4095f...7b0 Stakkars unge. Å bli plassert på soverommet blekner i forhold. På soverommet lider man ingen nød og har alt av leker og diverse tilgjengelig. Anonymkode: de603...318 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli Nei. De var opptatt av å prate ut når noe skjedde. Var jeg helt låst satt de stille og ventet til jeg var klar til å prate. Anonymkode: 09493...c6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Født i 91, ble sendt på rommet for småting hele tiden men de låste ikke døren. Var hyppig husarrest og. Snakker om ting som å ikke spise opp all maten, trassanfall da jeg var ganske liten, ikke ryddet rommet, 10 minutter for sent hjem osv. Som voksen ser jeg jo hvor tåpelig dette var. Anonymkode: 57515...46d 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli Jeg ble etterlatt alene ved et tilfelle som litt barn (grunnet gråting) og satt av langs veien, men ikke akkurat det du spør om. Anonymkode: 330ad...f40 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #14 Skrevet 12. juli Nei, jeg var englebarn. Har aldri utagert. Anonymkode: 3bc86...634
AnonymBruker Skrevet 12. juli #15 Skrevet 12. juli Nei, kan ikke huske at det har skjedd. -94 Anonymkode: 3f336...46e
Pingvinen Skrevet 12. juli #16 Skrevet 12. juli Jeg ble født på tidlig 70-tall, og ble aldri låst inne(eller ute). Og jeg var ett vilt barn. Fant på mye sprell. Har to barn. Ene har adhd. Aldri gjort dette med mine barn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli Nei. Måtte gå på rommet om jeg ikke hadde hørt etter. Men ble aldri låst inne noe sted. Det hadde vært helt forferdelig! Og det er IKKE greit å låse barn inne som straff. Født i 1986. Anonymkode: 5099d...387 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Ja opplevde det. Født på 90 tallet. Vært i psykiatrien i over 15år. Anonymkode: 0f982...d3a 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli Født 1977 Fikk mye klaps på ræva og sendt på rommet Utelåst noen ganger - hadde trehytte så det gikk fint Rømte mye hjemmefra Anonymkode: 4ff12...f92 2 1
Rotemor Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli Født på 70-tallet. Det var ikke vanlig, men husker jeg hørte om det. Skjedde aldri hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå