Anonymisert1 Skrevet lørdag kl 14:57 #1 Skrevet lørdag kl 14:57 TW Spontanabort Jeg er ganske sikker på at jeg spontan aborterer. Fikk positiv test i forrige uke, har blødd hver dag siden og første dag hadde jeg kramper i mage og rygg. Det er ikke mye blod, men kommer litt hver dag, har vekslet mellom ferskt og gammelt. De siste dagene har jeg vært veldig oppblåst og vond, og i dag har jeg vært ganske kvalm. Jeg blødde mye mer i dag, og det lå to ganske store klumper i bindet nettopp. Ikke slik som vanligvis kommer under mensen. En var veldig blodig, og en ganske slimete og hard. Hva kan det ha vært? Er det noen andre som har opplevd å blø så lenge, når avtar det eventuelt? Får fortsatt svak positiv test 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:03 #2 Skrevet lørdag kl 15:03 Sitat Du må dra til legen for å sjekke det Anonymkode: 87264...9ca
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:11 #3 Skrevet lørdag kl 15:11 Hvis testen er like sterk eller svakere enn forrige uke, så er det nok sikkert spontanabort. Og det trenger man stort sett ikke lege for. Anonymkode: f1e69...880 2
Anonymisert1 Skrevet lørdag kl 17:20 Forfatter #5 Skrevet lørdag kl 17:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Legetime. Anonymkode: 71965...a15 De vil ikke gi meg legetime før jeg har blødd en uke til
Anonymisert1 Skrevet lørdag kl 17:21 Forfatter #6 Skrevet lørdag kl 17:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må dra til legen for å sjekke det Anonymkode: 87264...9ca Er ikke noe for de å gjøre, dessverre 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:26 #7 Skrevet lørdag kl 17:26 Hvor langt er du på vei? Om det ikke er mye blod kan det være festeblødninger Anonymkode: 19131...2bd
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:54 #8 Skrevet lørdag kl 17:54 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor langt er du på vei? Om det ikke er mye blod kan det være festeblødninger Anonymkode: 19131...2bd Nei, dette er ikke festeblødning. Det er ikke sånn at en blasto graver seg så dypt og så stort hull på livmorveggen at man bør i dagesvis eller ukesvis, og i alle fall ikke med kramper. Anonymkode: d0b69...7e9 2 2
Melus Skrevet lørdag kl 18:09 #9 Skrevet lørdag kl 18:09 Det høres dessverre ut som det kan være en spontanabort. Det er ingenting leger får gjort, annet enn hvis du blør unormalt mye eller har sterke smerter.
Anonymisert1 Skrevet i går, 11:15 Forfatter #10 Skrevet i går, 11:15 Melus skrev (17 timer siden): Det høres dessverre ut som det kan være en spontanabort. Det er ingenting leger får gjort, annet enn hvis du blør unormalt mye eller har sterke smerter. Hva er unormalt mye? Eller evt lenge? Har tatt seg opp nå, og er som en vanlig menstrasjon med smerter i nederste del av magen
HeleneHS Skrevet i går, 12:26 #11 Skrevet i går, 12:26 Anonymisert1 skrev (1 time siden): Hva er unormalt mye? Eller evt lenge? Har tatt seg opp nå, og er som en vanlig menstrasjon med smerter i nederste del av magen Vil tro at unormalt mye blod er så mye at du blød gjennom nattbind på 1 time elns. Altså at du trenger helsehjelp pga blodtap og jernmangel. Du burde også kontakte legevakt hvis du får høy feber eller kastet opp - kan være infeksjon eller tom sprukken eggleder. Men som andre skriver, det er dessverre ingenting man kan gjøre ved en pågående spontanabort annet enn sykmelding eller smertelindring ved behov (paracet er trygg også hvis du fortsatt tror du kan være gravid, Ibux kan du ta så fort du får bekreftet at det ikke lenger er graviditet). Det du beskriver, altså "blødning som en vanlig mens", med kanskje litt mer smerter enn vanlig, høres for meg ut som en helt vanlig spontanabort som går over av seg selv og ikke trenger medisinsk oppfølging. Den mentale delen kan være vanskeligere, men vit at det er veldig mange som opplever spontanaborter og det betyr ikke at det er noe galt med deg! Mest sannsynlig blir du gravid igjen og det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå