Gå til innhold

Småting for at huset skal se bebodd ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være hjemme i hele sommer, og har vært hjemme hele denne uken. Men tre naboer har sendt melding og spurt hvor lenge jeg skal være borte, og de informer om at det står i lokalavisen at det har vært flere innbrudd i ferietomme hus i nabolaget. Som sagt har jeg vært hjemme alle dagene, men fordi det er så varmt holder jeg vinduer og dører igjen og har lukket alle gardiner, så det ser tydeligvis feriestengt ut. Jeg er redd for at innbruddstyvene også skal tro at huset er tomt. Min store frykt er at noen skal bryte seg inn om natten.

Hvilke småting kan jeg gjøre for at innbruddstyvene skal skjønne at noen faktisk er hjemme?  
Jeg kommer ikke til å lufte på dagtid i denne varmen, men bortsett fra det så er jeg åpen for å gjøre endringer. 

Anonymkode: 9071c...f7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fram med solsenga med en håndduk på og en bok.

En kaffekanne og en kopp.

Småting som man tar inn på kveldstid.

Anonymkode: dc6dd...58a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Men må du ha alle gardinene trukket for om natta? Hvis du trekker fra gardinene, ser det med en gang mer bebodd ut.

Ellerskan du jo legge ut litt verdiløst "rot" som ser gjenglemt ut ute i hagen eller på trappa. En genser, en spade / noe hageutstyr, en plastbøtte med en klut og noe vann i eller noe?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, være ute på dagtid, sette på AC inne og samtidig lufte ut litt innimellom? Hvordan i alle dager klarer du å sitte med alt trekt for i varmen?? 

Anonymkode: a92dc...94d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (2 minutter siden):

Men må du ha alle gardinene trukket for om natta?

Ja, jeg orker ikke stå opp om morgen og trekke for. Jeg sovner sent og sover til utpå dagen. Gardinene stenger lyset og varmen ute.
 Jeg er veldig plaget av migrene om sommeren, pluss pollenallergi så jeg går ikke ut i juli. 

Anonymkode: 9071c...f7c

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen? Du klarer å få det til å se så fraflytta ut at TRE naboer reagerer og tar kontakt? 

Men ja, ting som å variere mellom åpne og lukkede gardiner, åpne og lukke vinduer, håndkle på solseng ute, puter på stolene, slenge fra deg gressklipperen i innkjørselen, ta inn posten... 

Anonymkode: 7073c...2f6

• Liker 3
Skrevet

Sitter her i overopphetet stue, og angrer på at jeg ikke lukket begge gardinene, så skjønner TS godt. Det blir hett og ikke alle har AC. 
Her dyrkes tomater i stua, så det sier sitt om hvor mye sol det er ☀️🤩🫠🌴

Du må sette noe ut ute, som flere andre har sagt. Legg et håndkle over en stol, sett ut parasollen om du har det, en kaffekopp, bok, hageredskaper. Har du bil, så kan det være lurt å ha den på litt ulike steder, da blir det veldig tydelig. For all del ikke sett ut søpla 3 uker før, og la den bli stående i gata. Ser mange naboer gjør det her, og det blir veldig tydelig at en gjerne er bortreist. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De vil bomstille med en gang de oppdager deg. Sjansen er uansett bitte bitte liten for å oppleve dette.

Anonymkode: 0a1b1...3e6

AnonymBruker
Skrevet

Bomstille= jo stikke av 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo liten sjanse, men de tingene jeg pleier å gjøre er:

-Ha avtale med noen om vanning og ta inn posten ved behov
-Gressklipping ved lengre reiser
-App som styrer noe belysning, bytter litt på hvilke lys som står på

Anonymkode: 3e264...384

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De vil bomstille med en gang de oppdager deg. Sjansen er uansett bitte bitte liten for å oppleve dette.

Du vet at det å våkne opp av at fremmede (kriminelle) står på soverommet ditt kan være et forferdelig traume for veldig mange? Og man har forøvrig ingen garanti for at det ikke ender opp med vold, men "bare stikker" som du sier. Uansett, våkner man midt i en slik setting vil de fleste uansett frykte det verste.

Anonymkode: 7c87f...4a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo liten sjanse, men de tingene jeg pleier å gjøre er:

-Ha avtale med noen om vanning og ta inn posten ved behov
-Gressklipping ved lengre reiser
-App som styrer noe belysning, bytter litt på hvilke lys som står på

Trådstarter er hjemme, og skal være hjemme hele tiden, det bare ser ikke sånn ut. 

Anonymkode: 7b38c...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville flyttet litt på ting utendørs. Flytte bilen, legge ut håndkle og bok, ta det inn igjen osv. Skjønner du gjør det du kan for å holde varmen ute når den kan utløse migrene, men hvis du klarer å gå ut i noen minutter morgen og kveld for å flytte på ting så ville jeg gjort det. Sørge for å ta inn posten hver dag osv.

Anonymkode: 44dd1...b79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Trådstarter er hjemme, og skal være hjemme hele tiden, det bare ser ikke sånn ut. 

Anonymkode: 7b38c...135

Leste ikke nøye nok. Er det ikke bare å ta til side gardinene når solen går ned, og lufte godt da? Ha på lys, gjøre vanlige ting?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...