AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:40 #1 Skrevet lørdag kl 13:40 Hei, jeg går på aap nå og har akkurat blitt ferdig utredet og funnet ut hva problemene mine er, så nå ser jeg på veien videre. Jeg lurer på om det er noen har som har studert (bachelor) med aap og hvilken bachelor som har blitt godkjent? Anonymkode: d3c76...ddc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:02 #2 Skrevet lørdag kl 15:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg går på aap nå og har akkurat blitt ferdig utredet og funnet ut hva problemene mine er, så nå ser jeg på veien videre. Jeg lurer på om det er noen har som har studert (bachelor) med aap og hvilken bachelor som har blitt godkjent? Anonymkode: d3c76...ddc Det er ikke noen helt spesielle studier som gir godkjenning og andre ikke. Dersom du lager en plan med din veileder og at bacheloren faktisk leder til jobb kan du få den godkjent. Det siste er selvsagt særskilt viktig. Anonymkode: 96b23...ec2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:18 #3 Skrevet lørdag kl 15:18 Litt rart spørsmål synes jeg. Det viktige er vel hva utdannelsen fører til av jobb? Anonymkode: 1cf8a...4cb 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:00 #4 Skrevet lørdag kl 19:00 det må være et studie som med høy sansynlighet vil føre til at du kommer deg i varig arbeid, så det finnes ikke noen forhåndsgodkjente studier. Jeg tok bachelor i sosialt arbeid og jobber nå selv på nav som veileder. Anonymkode: 704bb...734 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:21 #5 Skrevet søndag kl 09:21 AnonymBruker skrev (14 timer siden): det må være et studie som med høy sansynlighet vil føre til at du kommer deg i varig arbeid, så det finnes ikke noen forhåndsgodkjente studier. Jeg tok bachelor i sosialt arbeid og jobber nå selv på nav som veileder. Anonymkode: 704bb...734 Dette. Det må vurderes individuelt i hvert enkelt tilfelle. Og som denne bruker sier må det være høy sannsynlighet for varig arbeid. Du vil ikke få en bachelor innen samme felt som du er nå sannsynligvis. Er du helsefagarbeider er sjansen for en lettere jobb som sykepleier liten da det er stor kamp om de lettere jobbene. Jeg jobbet som hjelpepleier, men den fysiske belastningen ble for stor. Jeg tok også en bachelor i sosialt arbeid på aap og har gått fra å ha skyhøyt fravær (50% i snitt over mange år i pleie og omsorg) til 0% fravær i jobb som sosionom de siste 5 årene etter endte studier. Har hatt både kontorjobb i Nav sosialtjeneste og nå de siste 3 årene har jeg jobbet som miljøterapeut i flyktningetjeneste. Så du ts må snakke med din veileder og dere må sammen finne en løsning. Ofte kan løsningen også være kurs eller fagskole eller å søke på andre jobber med den komeptansen man allerede har. Kan du stå i jobb uten utdanning vil du ikke få utdanning i denne omgang sannsynligvis. Kan du f.eks ta en ufaglært stilling du har evne til å stå i, så må du gjøre det. Anonymkode: 5990a...681 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:41 #6 Skrevet tirsdag kl 11:41 Jeg har jobbet i hele mitt liv hvor HR kanskje har vært alt fra 15-55% av stillingen min. Når jeg havnet på AAP, så fikk jeg vedtak om å studere HRM. Dette pga det var relevant for hva jeg har jobbet med tidligere, og det ble sett på som noe fornuftig som også gjorde at min fremtidige jobb kunne være spisset mot HR og da fjerne de delene av jobben som tidligere har gitt meg utfordringer. Hva som blir rett i ditt tilfelle vet bare du og NAV. Anonymkode: b6488...c09 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå