Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel det man kan kalle det motsatte av helseangst. Overser signaler fra kroppen og tenker at kroppen ordner opp selv, og som regel har den hjort det i mitt tilfelle. I sommer har jeg fått vite ved 2 anledninger at det faktisk kan være noe som er galt. Den første gangen ble jeg syk etter et insektstikk og ignorerte sykdomsfølelsen til jeg ble skikkelig dårlig. Er nå på 3 uke med antibiotika og hvis jeg ikke snart blir bedre må jeg legges inn på infeksjonsavdelingen (hvis det er dét det heter) på sykehuset. I går tok jeg celleprøve av livmorhalsen for første gang på 10 år (det skyldes angst pga overgrep), og det jeg trodde var overgangsplager med sår og kløende hud viste seg å være en ganske sjelden hudlidelse som kan føre til kreft. Jeg er så glad for at jeg endelig kom meg til legen. Heretter skal jeg lytte til kroppen og ta signalene mer på alvor. Handler nok mye om manglende egenkjærlighet hvis jeg skal være ærlig. 

Anonymkode: db5bf...9d9

• Liker 1
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg er også som deg (eller som du var). Vi blir indoktrinert fra alle kanter "det kan føre til kreft! Det kan være noe alvorlig. Du kan dø av det!" 

Jævla hysteri som bare har blitt skapt for å spyle inn mer penger til legemiddel-/kosttilskuddsprodusentene 

Anonymkode: a7378...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier heller ikke helseangst, men feiler enormt mye. Kan gå topptur med kollapset lunge, jeg bare presser meg mer. Her tok fastlegen til slutt affære. Satte meg opp på faste timer så han fikk luket ut tingene.

Jeg har vært så lei av antibiotikakurer for lungene at jeg lærte meg hvordan jeg skulle puste for at lungene hørtes bedre ut enn de var 🥴🤪🫣 Jeg er nå vaksinert mot lungebetennelse og har gått på vedlikeholdsdose med antibiotika i over 5år, så er mye bedre nå. 

Jeg er så vant med at kroppen kjører sitt eget løp, at jeg gidder ikke bry meg. Det har resultert i noen sykehusinnleggelser, og en del ekstra styr, så jeg og har måttet bli bedre på å følge opp. Så jeg forstår deg, og veldig bra at du fikk tatt den underlivsundersøkelsen og fant ut av det 💪🏻💛 Jeg har selv vært igjennom mange overgrep og har vaginisme, så jeg hater GU, men tar likevel, siden jeg kan ta hos fastlegen som jeg er trygg på. Jeg har jo ikke sex, så jeg er ikke bekymret for noe ekstra nedentil, men klarer å følge det opp likevel siden det er med fastlegen. Det er jo som du viser her også andre ting enn celleprøve som kan komme frem med en sånn undersøkelse. 
Håper du får god hjelp med det, og kjempebra jobbet med å gjennomføre 💪🏻💛

Anonymkode: 1e27d...a38

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at her på kg er det det motsatte som er mest vanlig. Folk kjenner så mye etter at de ikke kan gå på jobb (men klarer veldig mye annet).

Anonymkode: 39807...72c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt inntrykk er at her på kg er det det motsatte som er mest vanlig. Folk kjenner så mye etter at de ikke kan gå på jobb (men klarer veldig mye annet).

Anonymkode: 39807...72c

Nope

Anonymkode: 1106c...cda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg eier heller ikke helseangst, men feiler enormt mye. Kan gå topptur med kollapset lunge, jeg bare presser meg mer. Her tok fastlegen til slutt affære. Satte meg opp på faste timer så han fikk luket ut tingene.

Jeg har vært så lei av antibiotikakurer for lungene at jeg lærte meg hvordan jeg skulle puste for at lungene hørtes bedre ut enn de var 🥴🤪🫣 Jeg er nå vaksinert mot lungebetennelse og har gått på vedlikeholdsdose med antibiotika i over 5år, så er mye bedre nå. 

Jeg er så vant med at kroppen kjører sitt eget løp, at jeg gidder ikke bry meg. Det har resultert i noen sykehusinnleggelser, og en del ekstra styr, så jeg og har måttet bli bedre på å følge opp. Så jeg forstår deg, og veldig bra at du fikk tatt den underlivsundersøkelsen og fant ut av det 💪🏻💛 Jeg har selv vært igjennom mange overgrep og har vaginisme, så jeg hater GU, men tar likevel, siden jeg kan ta hos fastlegen som jeg er trygg på. Jeg har jo ikke sex, så jeg er ikke bekymret for noe ekstra nedentil, men klarer å følge det opp likevel siden det er med fastlegen. Det er jo som du viser her også andre ting enn celleprøve som kan komme frem med en sånn undersøkelse. 
Håper du får god hjelp med det, og kjempebra jobbet med å gjennomføre 💪🏻💛

Ts her. Jeg har heller ikke sex, så hun måtte "åpne" meg opp med et slags instrument som en born-again virgin 😳. Hadde fått en beroligende så jeg husker ikke helt hva hun sa, men tror hun anbefalte meg å holde det åpent, med hjelpemidler. 

Så bra med vaksine mot lungebetennelse! Jeg blir veldig slått ut av denne antibiotikaen og orker veldig lite. Er jo sikkert i kombinasjon med infeksjonen da. Du har nok bitt tennene sammen og tålt mer enn meg. Tenkte jeg liksom var utholdende og ikke klaget og hadde god helse, men fikk en liten øyeåpner med dette. 

I dag har jeg presset meg ut på 1,5 timers tur, det var tungt men jeg føler meg bedre nå etter en dusj. Gleder meg til å få tilbake kreftene igjen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her. Jeg har heller ikke sex, så hun måtte "åpne" meg opp med et slags instrument som en born-again virgin 😳. Hadde fått en beroligende så jeg husker ikke helt hva hun sa, men tror hun anbefalte meg å holde det åpent, med hjelpemidler. 

Så bra med vaksine mot lungebetennelse! Jeg blir veldig slått ut av denne antibiotikaen og orker veldig lite. Er jo sikkert i kombinasjon med infeksjonen da. Du har nok bitt tennene sammen og tålt mer enn meg. Tenkte jeg liksom var utholdende og ikke klaget og hadde god helse, men fikk en liten øyeåpner med dette. 

I dag har jeg presset meg ut på 1,5 timers tur, det var tungt men jeg føler meg bedre nå etter en dusj. Gleder meg til å få tilbake kreftene igjen. 

Tusen takk 💚 

Jeg har fått dilatorer fra hjelpemiddelsentralen. Var en spesialist på sykehuset som fikset det. Jeg må bruke de før jeg tar GU, ellers kommer en ikke inn. Jeg ble faktisk kuttet opp fem steder i underlivet, for å åpne meg, og skal egentlig bruke disse dilatorene fast. Det skjer ikke, men drar de frem når jeg skal ha GU. Jeg har fått anbefalt å prøve å bruke litt tampong, så kanskje det kan være noe for deg også? Jeg orker ikke det selv. Du var tøff som gjennomførte 💪🏻

Antibiotika er noe herk, selv om jeg normalt ikke blir så veldig preget, men glad jeg bare tar fast vedlikeholdsdose nå, og ekstra ved behov. Hadde så enormt med lungebetennelser før, så vaksinen har fungert utrolig bra her. Hatt noen få, men rekorden før har vært 11 på ett år. 

Så god du er som kommer deg ut, og veldig bra gjennomført 💪🏻 En må bare finne en balanse mellom å utfordre seg selv, og hvile. Ikke akkurat «bare», men viktig i hvert fall. Er så godt når kroppen blir sterkere og en får mer krefter. 💪🏻☺️💚

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg er også som deg (eller som du var). Vi blir indoktrinert fra alle kanter "det kan føre til kreft! Det kan være noe alvorlig. Du kan dø av det!" 

Jævla hysteri som bare har blitt skapt for å spyle inn mer penger til legemiddel-/kosttilskuddsprodusentene 

Anonymkode: a7378...7a4

Når det gjelder den underlivssykdommen min var den eneste behandlingen man kunne få, en salve - så jeg føler ikke at jeg stimulerer farmalogiindustrien akkurat 😉. Det viktigste var at jeg må følge med på utviklingen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slik jeg og, tenker alltid at alt går over, er aldri hos legen. Hadde aldri tatt celleprøve før i fjor, tok en HPV test hjemme som var positiv (etter "tvang" fra legevenninne) og da måtte jeg og hadde celleforandringer så må ta prøven igjen snart. 
Har oversett brudd, helvetesild, lungebetennelse og sikkert mye annet jeg ikke vet om da. Sier nei til medisiner, sier nei hvis noen vil ha meg på sykehus, sendt vekk ambulanse osv. 
Det er jo ikke bra. For min del handler det om voldsom frykt for helsevesenet (traumer som liten), ironisk nok siden jeg jobber på sykehuset. 😆

Anonymkode: d7f71...532

AnonymBruker
Skrevet

Har oversett alvorlig jernmangel, en livmor som til slutt måtte fjernes og prolaps som førte til langvarig sykemelding og påfølgende operasjon.

Hvis det er noe jeg har lært siste årene er dette jeg må ta kroppen mer på alvor.

Anonymkode: 1fc19...b08

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. For meg handler det litt om at jeg ikke tar meg selv på alvor, og litt om at jeg har en forelder som har ropt ulv, ulv i alle år, og jeg er livredd for å assosieres med vedkommende. Skal jobbe med egenomsorgen men det er litt vanskelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...