Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor interesse for lokalhistorie fra mitt bosted, og min samling av bøker innen det feltet er pr idag på 131 bøker, bruktverdi på ca 24.000 kr. 

Spørsmålet mitt er hva jeg bør gjøre med disse før jeg dør, (testamentere, ev gi bort). Har ett barn som ikke er interessert i dette, og heller ingen andre i familien som jeg vil gi det til eller er interessert. 

Trenger forslag her, hva tenker dere? 

Anonymkode: d20b6...c3f

• Hjerte 1
Skrevet

Gi bort til et lokalt bibliotek eller historielag i området, kanskje? :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (Akkurat nå):

Gi bort til et lokalt bibliotek eller historielag i området, kanskje? :)

Historielag var en god ide, om de har samling. Biblioteket har nok de fleste av disse 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Historielag var en god ide, om de har samling. Biblioteket har nok de fleste av disse 

TS

Mhm, skjønner. Ja, historielaget jeg er medlem vet jeg ville satt pris på slikt, uavhengig av om man har bøkene eller ikke. Da kan de brukes ved treff og samlinger osv. :)

• Liker 1
Skrevet

Hør med det lokale historielaget - kanskjecde har en fb-side el.l. hvor det kan være interesse. Men det du beskriver er jo hverken en veldig stor ellet spesielt verdifull samling, den har ingen betydning for andre enn de som er opptatt av innholdet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor ville museet vært glade for muligheten til å supplere egen samling, enten de ikke har noen av de bøkene eller trenger noen av dem for å supplere egen samling. 

Jeg ville først hørt med museet, og om de ikke trenger alle/noen bøker ville jeg gitt dem til det lokale biblioteket eller historielaget. 

Her jeg bor er det noen veldige ildsjeler når det kommer til lokalhistorie, så det å kontakte en slik kan også være et alternativ.

Anonymkode: f1395...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsøke å selge dem - før du dør? Eller gi dem bort til historielag eller bibliotek, også helst avtalt før du dør? 
Si i alle fall fra, evt skriv i testamente, at bøkene har en verdi. Ellers går de fort i søpla når huset ditt skal tømmes. Som arving hadde jeg gått bort fra at en haug (for meg) uinteressante lokale historiebøker hadde null pengeverdi. 

Anonymkode: 71e1a...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...