heltordinaer Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Fødte en robust kar for ei uke siden. Han var innom nyfødt intensiven et par ganger, en gang for behandling av gulsott. Alt har gått tilsynelatende veldig greit siden vi dro hjem fra sykehuset, har spist og sover bra. De to siste dagene har han hatt magevondt, i tillegg har han ikke hatt en eneste bæsjebleie på disse to dagene til tross for at han var spist en del (hengt på puppen hele dagen). I dag opplever jeg at han vil ha pupp, men vil ikke ha pupp, bare kaver, dytter seg vekk og gråter.. innimellom kobler han seg på, suger et tak og river seg av igjen. Er dette tegn på forstoppelse? Eller er det andre ting det kan være? Tar gjerne imot tips til hva vi kan prøve. Ringer selvsagt helsestasjonen på mandag, men er desperat etter å finne noe som kan fungere i mellomtiden.
AnonymBruker Skrevet 12. juli #2 Skrevet 12. juli Barna mine så kunne det gå ei uke mellom. Og da kom det en ladning å ja. Helt opp til nakken. Så jeg trur ikke du skal henge deg opp i at det er to dager siden. Men du kan massere magen litt. Så kan det vær at det kommer. Anonymkode: d0183...258
heltordinaer Skrevet 12. juli Forfatter #3 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barna mine så kunne det gå ei uke mellom. Og da kom det en ladning å ja. Helt opp til nakken. Så jeg trur ikke du skal henge deg opp i at det er to dager siden. Men du kan massere magen litt. Så kan det vær at det kommer. Anonymkode: d0183...258 Altså ja det kunne det med eldstemann også, men han fikk mme. Visste ikke at det kunne være slik når man fullammer også. Men nå spiser han ikke lenger heller da🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli Vi fikk beskjed om at så lenge babyen bare fikk morsmelk, gikk det helt fint at det var flere dager mellom bæsjebleiene. Jeg kjenner ei der det gikk 13 dager en gang da babyen var noen måneder gammel. Jeg hadde nok blitt stresset da, men det gikk bra. Anonymkode: 083d3...e2d
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Et så lite barn, som nylig har vært innom intensiven to ganger etter han ble født, og som nå viser tegn til forstoppelse og ikke spiser særlig lenger - dette har du ikke tid til å vente med til mandag! Kontakt legevakten! (Enda viktigere om du bor et sted hvor det nå er veldig varmt! Slike små kan gå raskt inn i alvorlig dehydrering!) Anonymkode: 4867c...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli Fullammende barn kan gå 14 dager uten bæsjebleie uten at det er noe galt. Vi hadde vel 10 dager på det meste. Anonymkode: 10d0f...988 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli Normalt ville jeg ikke reagert etter bare to dager, men siden han var et par runder på intensiven, inkludert behandling for gulsott, ville jeg ikke ventet. Anonymkode: bdd09...516 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi fikk beskjed om at så lenge babyen bare fikk morsmelk, gikk det helt fint at det var flere dager mellom bæsjebleiene. Jeg kjenner ei der det gikk 13 dager en gang da babyen var noen måneder gammel. Jeg hadde nok blitt stresset da, men det gikk bra. Anonymkode: 083d3...e2d Vi hadde 11 dager på førstemann som da var ca 3-4 måneder. Kom tilslutt mens vi var i en butikk og han lå i vogna. Hørtes ut som er tordenvær. Anonymkode: 19ffa...dde 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli Er det ikke smik at man kan ta kontakt med barsel inntil 2 uker etter fødsel? Ville tatt en telefon til enten dem eller legevakt siden det har vært mye greier frem til nå, det ikke vil amme og det er så varmt. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Gratulerer med den lille❤️ Anonymkode: dc33f...b89 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli heltordinaer skrev (4 timer siden): Fødte en robust kar for ei uke siden. Han var innom nyfødt intensiven et par ganger, en gang for behandling av gulsott. Alt har gått tilsynelatende veldig greit siden vi dro hjem fra sykehuset, har spist og sover bra. De to siste dagene har han hatt magevondt, i tillegg har han ikke hatt en eneste bæsjebleie på disse to dagene til tross for at han var spist en del (hengt på puppen hele dagen). I dag opplever jeg at han vil ha pupp, men vil ikke ha pupp, bare kaver, dytter seg vekk og gråter.. innimellom kobler han seg på, suger et tak og river seg av igjen. Er dette tegn på forstoppelse? Eller er det andre ting det kan være? Tar gjerne imot tips til hva vi kan prøve. Ringer selvsagt helsestasjonen på mandag, men er desperat etter å finne noe som kan fungere i mellomtiden. Med et barn som er født for ei uke siden, så kontakter du helsepersonell her. Særlig når spebarnet alt har hatt noen runder på nyfødt intensiven, så er alle råd på kg noe du skal se bort fra. Fikk du kontaktinfo med deg fra sykehuset, da tar du kontakt der. Hvis ikke så ringer du legevakt, nå, tlf. 116 117 og får hjelp hos kvalifisert helsepersonell. Anonymkode: 8f164...316 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli heltordinaer skrev (4 timer siden): Fødte en robust kar for ei uke siden. Han var innom nyfødt intensiven et par ganger, en gang for behandling av gulsott. Alt har gått tilsynelatende veldig greit siden vi dro hjem fra sykehuset, har spist og sover bra. De to siste dagene har han hatt magevondt, i tillegg har han ikke hatt en eneste bæsjebleie på disse to dagene til tross for at han var spist en del (hengt på puppen hele dagen). I dag opplever jeg at han vil ha pupp, men vil ikke ha pupp, bare kaver, dytter seg vekk og gråter.. innimellom kobler han seg på, suger et tak og river seg av igjen. Er dette tegn på forstoppelse? Eller er det andre ting det kan være? Tar gjerne imot tips til hva vi kan prøve. Ringer selvsagt helsestasjonen på mandag, men er desperat etter å finne noe som kan fungere i mellomtiden. Man kan få forstoppelse og nedsatt fordøyelsesystem av gulsot. Men ta en tlf og forhør deg enten på sykehuset der han er behandlet eller evt legevakten. Anonymkode: 3e9c1...5f4 1
heltordinaer Skrevet 13. juli Forfatter #13 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan går dette, TS? Anonymkode: 8f164...316 Jeg ringte naturlig nok inn til føde/barselavdelingen i går etter oppfordring fra flere her, da hadde vi fått i gang ammingen igjen i mellomtiden så fikk beskjed om å ringe tilbake hvis det skjærte seg eller om han ikke har bæsjet til i morgen (mandag). Foreløpig er det ingen bæsj i siktet, men han har spist greit i går kveld, i natt og i dag heldigvis. Forhåpentligvis kommer det bæsj snart💩🤞 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli Her gikk det også opp til 12 dager mellom hver bæsjebleie de første 3-4 mnd. Ammet 90% og 10% MME. Det viktigste å følge med på er tiss og hydrering. Med bakgrunnen du sier og hvor liten baby er ville nok jeg også ringt så fint at du gjorde det Anonymkode: 8aa32...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå