Gå til innhold

Er sexlivet ødelagt eller kan vi fikse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann gjennom 20 år har hatt jevnlig sex, har egentlig vært greit fornøyd. Har vært litt rutinepreget da vi har hatt et hektisk liv.

Vi har jobbet mye motsatt av hverandre og barn med kolikk og søvnproblemer, opp i dette har vi prøvd å beholde nærheten. 
Nå har vi ikke nærhet lenger, men han kommer til meg når jeg har lagt meg. 
Da skal det helst skje fort, få meg til å gå for så er det hans tur. Dette tenner meg ikke lenger, så jeg har blitt passiv. Jeg har prøvd å si ifra at jeg trenger mer nærhet, at han ikke bare kan fingre meg for så å ha penetrering. 
Han endrer det ikke, nå har vi sex sjeldent. Hvem vil ha sex med en person som har blitt så passiv som meg. Han har aldri vært spesielt leken i senga, det skal være stille. Jeg har alltid synes det er vanskelig så jeg har prøvd å få oss litt lekne, men det har ikke fungert. 
Jeg elsker han virkelig, er en flott ektemann, god pappa, nydelig person. Nå har vi mistet oss føler jeg og jeg er ensom i forholdet. 
Jeg har prøvd å snakke med han, får til svar det er ikke sant, det blir bra igjen, jeg aner ikke hva han tenker og føler det deler han ikke. 
Nei skal ikke åpne forholdet vårt så det er ikke et forslag jeg trenger. Jeg har foreslått parterapi han ønsker ikke det, ser ikke helt hvordan det skal hjelpe mener han. 
Hvordan nå inn til mannen? Hvordan få han til å forstå at sex er mye mer enn bare sex? 

Anonymkode: e71bf...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du prøve å oppfordre til nærhet og hverdagen? Ta på ham gjennom dagen,kyss og flørt. Kan dere gjøre noe for bare dere? Gå ut en kveld? Dans? Eller finn en felles aktivitet?

Skrevet

Hva gjør du selv for å få mer nærhet i hverdagen? 

Og hva konkret gjør du for å få mer lekenhet?

Skrevet

Du sier du er passiv.. han er ganske passiv han også. Dere må begge gjøre noe, men det er ikke lett å endre seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Hva gjør du selv for å få mer nærhet i hverdagen? 

Og hva konkret gjør du for å få mer lekenhet?

Nærheten i hverdagen er det jeg som har stått for alltid, nå ingen av oss. 
Jeg har prøvd å snakke med han om lekenhet, foreslått osv. Han har ikke vært så interessert. 
Jeg orker ikke å være den som skal alltid stå for nærheten lenger, jeg trenger å vite at han ønsker å være meg nær at jeg er ønsket. 
Nå har vi hatt sex i mørket i 10 år, nå har vi også hatt sex lenge for å bli fort ferdig. 
Jeg har prøvd, å snakke med han, jeg har prøvd å være den som tar initiativet. Nå prøver jeg ikke noe, jeg har virkelig ikke lyst på sex lenger. Det er som noe har skrudd seg av. 
Jeg kan ikke lenger stå for alt slik i vårt forhold lenger, det tenner ikke meg i det hele tatt. Ts

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (14 minutter siden):

Kan du prøve å oppfordre til nærhet og hverdagen? Ta på ham gjennom dagen,kyss og flørt. Kan dere gjøre noe for bare dere? Gå ut en kveld? Dans? Eller finn en felles aktivitet?

Har prøvd, lenge. Er alltid jeg som tar hånden hans, tar på han, gir han klemmer, legger meg i armkroken. Nå har jeg sluttet. 
Vi kunne trengt litt alenetid, vanskelig med egne barn som aldri er borte for vi har ingen rundt oss. Ts

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (7 minutter siden):

Du sier du er passiv.. han er ganske passiv han også. Dere må begge gjøre noe, men det er ikke lett å endre seg. 

Jeg har blitt passiv, var ikke passiv før. Nå har jeg null lyst. Og det er trist. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Når man har småbarn er det ganske vanlig at det går ut over sexlivet en periode, pga sliten og dårlig søvn og avbrytelser. 

Anonymkode: f1f07...4e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er barna? Når man har småbarn er det ganske vanlig at det går ut over sexlivet en periode, pga sliten og dårlig søvn og avbrytelser. 

Anonymkode: f1f07...4e7

Nå er barna eldre så det skulle ha rettet seg nå, vi hadde bedre sex midt i dårlig søvn, kolikk, og turnus jobbing. 
Barna er 9,11 og 15 år. 
Den på 15 kan jo fint klare seg selv så vi kunne fått tid sammen, men de to yngste kan ikke passes av eldste. Spesielt den minste. 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og min mann gjennom 20 år har hatt jevnlig sex, har egentlig vært greit fornøyd. Har vært litt rutinepreget da vi har hatt et hektisk liv.

Vi har jobbet mye motsatt av hverandre og barn med kolikk og søvnproblemer, opp i dette har vi prøvd å beholde nærheten. 
Da skal det helst skje fort, få meg til å gå for så er det hans tur. Dette tenner meg ikke lenger, så jeg har blitt passiv. Jeg har prøvd å si ifra at jeg trenger mer nærhet, at han ikke bare kan fingre meg for så å ha penetrering. 
Han endrer det ikke, nå har vi sex sjeldent. Hvem vil ha sex med en person som har blitt så passiv som meg. Han har aldri vært spesielt leken i senga, det skal være stille. Jeg har alltid synes det er vanskelig så jeg har prøvd å få oss litt lekne, men det har ikke fungert. 
Jeg elsker han virkelig, er en flott ektemann, god pappa, nydelig person. Nå har vi mistet oss føler jeg og jeg er ensom i forholdet. 
Jeg har prøvd å snakke med han, får til svar det er ikke sant, det blir bra igjen, jeg aner ikke hva han tenker og føler det deler han ikke. 
Nei skal ikke åpne forholdet vårt så det er ikke et forslag jeg trenger. Jeg har foreslått parterapi han ønsker ikke det, ser ikke helt hvordan det skal hjelpe mener han. 
Hvordan nå inn til mannen? Hvordan få han til å forstå at sex er mye mer enn bare sex? 

Er ikke lett når en er på mars og den andre på venus.  er viktig å snakke ut med hverandre og viktig å gi det den andre øsker. du har behov for men nærhet og han bare å bli tilfredsstilt. Det blir jo feil for meg. du må snakke med han og si direkte hva du ønsker og har lyst på. og at han sier det han vil.  får du ikke noe svar så kan du ymte innpå" hva med et åpent forhold"  og se reaksjon. I et forhold er det å gi like mye som å få. og da tenker jeg ikke bare sex men på alle plan.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nærheten i hverdagen er det jeg som har stått for alltid, nå ingen av oss. 
Jeg har prøvd å snakke med han om lekenhet, foreslått osv. Han har ikke vært så interessert. 
Jeg orker ikke å være den som skal alltid stå for nærheten lenger, jeg trenger å vite at han ønsker å være meg nær at jeg er ønsket. 
Nå har vi hatt sex i mørket i 10 år, nå har vi også hatt sex lenge for å bli fort ferdig. 
Jeg har prøvd, å snakke med han, jeg har prøvd å være den som tar initiativet. Nå prøver jeg ikke noe, jeg har virkelig ikke lyst på sex lenger. Det er som noe har skrudd seg av. 
Jeg kan ikke lenger stå for alt slik i vårt forhold lenger, det tenner ikke meg i det hele tatt. Ts

Hva med å spørre han helt direkte «hva slags sexliv ser du for deg i et godt langvarig parforhold? Som du anser som bra sexliv for deg?  Sånn konkret?»

Kan jo være han dessverre er helt fornøyd, men det er noe med å spørre. 

AnonymBruker
Skrevet

Som å høre oss for 20 år siden. Det dabbet av, og han mistet interessen. Nå er det 0 ganger i året. Håper du får snudd det. Prøv å ikke la det bli for lenge mellom nærhet, for det er sårt og blir vanskeligere å fikse når tiden går. 

Anonymkode: 9ba7f...d46

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan du endre teksten her litt og sende han dette på sms? Det vil kanskje få han til å begynne å reflektere over hva han vil/hvordan han ser for seg samlivet deres sammen fremover. Han har jo muligheten til å gjøre endringer men virker ikke endringsvillig noe jeg som partner ville sett på som sterkt bekymringsverdig da livet sammen kan være veldig langt og faren for brudd er stor i fremtiden om man ikke er villig til å møte hverandre på halvveien. Å snakke sammen må man, det er faktisk sånn at ting veldig sjelden bare går seg til i positiv forstand. Man ender som regel opp med lite og dårlig kommunikasjon paret imellom og med null sex i slike situasjoner. Vet ikke hvor positivt det samlivet ser ut for deg men de fleste synes det virker deprimerende ensomt og vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er mulig, men først må mannen din være klar for å gå på en læringsreise sammen med deg. Han er åpenbart fornøyd med status quo, mens du er ikke. 
Det er ingen farbar vei å ha sex som ikke faller deg i smak, så da må du forsøke å si at du ikke vil ha sex som ikke gir deg det du trenger.

Som andre nevner her, skriv ned hva du ønsker deg og tenk på hvordan du skal komme deg dit. Finn gjerne bøker om temaet som harmonerer med ditt syn på intimitet og sex.

M40

Anonymkode: 4311d...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...