Gå til innhold

Kjoler til brudefølge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp!

Jeg skal gifte meg i Spania neste år, min forlovede er fra Maine, USA, hvor vi bor, og vi kommer vi begge til å ha 4-6 personer hver i vårt brudefølge. Jeg kommer til å ha en blanding av familie og venner, i alder fra 23 - 40 i mitt følge, flesteparten bor i Norge, men noen i UK og også her i USA. Jeg vil gjerne ha damene i svarte silke/ sateng kjoler, men sliter skikkelig med å finne kjoler som vil passe alle sammen, spesielt siden logistikken for å prøve dem kommer til å et mareritt. Jeg har ikke bodd i Norge på nesten 15 år.. Hvor kan jeg be jente prøve kjoler? 

Jeg skal selv betale for kjolene ( i tillegg til hår og sminke på dagen), og pris er ikke et problem. 

Anonymkode: a23d7...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke få dem levert på døren til hver enkelt for prøving? 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å fire på kravet litt, si svart kjole - la de finne dem selv. 
Det gjør det lettere med prøving og hva som passer hvem!

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 9.30):

Jeg trenger hjelp!

Jeg skal gifte meg i Spania neste år, min forlovede er fra Maine, USA, hvor vi bor, og vi kommer vi begge til å ha 4-6 personer hver i vårt brudefølge. Jeg kommer til å ha en blanding av familie og venner, i alder fra 23 - 40 i mitt følge, flesteparten bor i Norge, men noen i UK og også her i USA. Jeg vil gjerne ha damene i svarte silke/ sateng kjoler, men sliter skikkelig med å finne kjoler som vil passe alle sammen, spesielt siden logistikken for å prøve dem kommer til å et mareritt. Jeg har ikke bodd i Norge på nesten 15 år.. Hvor kan jeg be jente prøve kjoler? 

Jeg skal selv betale for kjolene ( i tillegg til hår og sminke på dagen), og pris er ikke et problem. 

Hvis det er sommerbryllup, hva med å finne et annet stoff, i hvertfall? Tenker med gru på å gå i varmen med en svart satengkjole som klistrer seg til kroppen, fysj

Anonymkode: d6340...715

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne ha damene i svarte silke/ sateng kjoler

Stakkers brudefølge.

Anonymkode: 42934...cbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med svart sateng, men de kjøper der de bor? Må vel ikke være lik? 

Hadde syns det var grusomt å ikke se flatterende ut på bilder i en kjole som ikke passer min kropp. 

Men ville kanskje latt de velge stoff selv. På noen faller stoff ulikt. Og dersom noen er veldig stor, har store bryst eller veldig små, brede hofter, mage osv, så er ikke alle stoff like pen. 

Anonymkode: da243...412

• Liker 2
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk tilfeldigvis forbi en kirke i sommer der det tydeligvis var bryllup american style, med tre voksne brude»piker». Alle tre i en slags lakserosa blanke kjoler. Det så helt fryktelig ut å være en av dem!! Med like kjoler blir det så overtydelig med forskjeller i kroppsfasong, noe som selvsagt ikke er like gøy for alle. Gjerne passer kjolen til hun ene, mens nr to får skikkelig fokus på en bred rumpe, der hun ellers ville valgt femtitallssnitt som fremhevet timeglassfiguren, og nr tre må blotte mer utringning enn hun har lyst til og blir «bare pupper», noe hun pleier å ikle mer flatterende plagg.

Sateng er ellers et forferdelig stoff for alle som har litt ekstra vekt eller noe ved figuren de gjerne ikke vil ha fokus på.

Hvorfor vil du ikke heller at gjestene dine skal føle seg komfortable og fine? 

Anonymkode: 179cf...a7b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg trenger hjelp!

bare nei, stakkars damer 😱😱

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nektet plent å gå i svart kjole i varmen!

Anonymkode: 3f32c...1bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nektet å stille opp i en kjole jeg ikke kan velge selv. Jeg hadde akseptert fargen bruden valgte. Det er HELT vanlig i slike brudefølger at fargene er like, men kjolene er ulike. Gjør brudefølget ditt den tjenesten, TS. Da forsvinner problematikken med prøving, og de kan kjøpe den selv (men du betaler - selvfølgelig)

Anonymkode: 5c235...ba1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...