Hmmmmmm Skrevet 12. juli #41 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det kommer helt an på ungdommen. Jeg hadde aldri blitt med foreldrene mine på ferie når jeg var 17 . Jeg var hjemme og hadde sommerjobb. Lillesøsteren min var hjemme med meg noen ganger. Ikke noe problem det. om det er sånn at 13 og 15 åringen har lyst til og være med, men ikke får lov fordi foreldrene skal på fylla i 2 uker er jo det spesielt. Det er forskjell på og ikke ha lyst og være med og ikke få lov og være med. Reagerer på kommentarene om overvåkningskamera,er det lov? Har ikke 17 åringer samme personvern som voksne over 18? Det er jo sjukt. Jeg hadde flytta hjemmefra på dagen med sånne foreldre. det er ikke en barnevernssak så sant de oppfører seg ansvarlig. Og ikke ta med barna på ferie om de vil være med er dårlig gjort da. Anonymkode: 443ec...2d5 Jeg har kamera på stuen og Dørkamera. Det er helt normalt. Ikke noe min datter har reagert på. Jeg overvåker dyrene mine mer en noen andre
Frøken79 Skrevet 12. juli #42 Skrevet 12. juli Jeg trodde ts var en av foreldrene som skulle på tur 😅 Men skjønner nå at det ikke var tilfelle. Og at ts kjenner til noen som skal det.
Hensatt Skrevet 12. juli #43 Skrevet 12. juli Hmmmmmm skrev (9 minutter siden): Jeg har kamera på stuen og Dørkamera. Det er helt normalt. Ikke noe min datter har reagert på. Jeg overvåker dyrene mine mer en noen andre Barn er ikke dyr. Ungene skal kunne oppholde seg i stua uten at du ser hva de driver med. 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #45 Skrevet 12. juli Ser faktisk ikke problemet så lenge ungdommen oppfører seg. Altså 2 av de kunne alt bodd for seg selv i forbindelse med videregående, neste snart ut døra for å gå videregående. Og en del jobber jo og i den alderen, betyr det da at pga ungdommen jobber i ferien så kan ikke foreldrene dra bort? Her dro yngste på sæter på fjellet å jobbet fra 13 års alder uten oss foreldre. Eldste var hjemme fra 15 år for han jobbet og vi dro på hytta. Anonymkode: aef59...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #46 Skrevet 12. juli Hensatt skrev (12 minutter siden): Barn er ikke dyr. Ungene skal kunne oppholde seg i stua uten at du ser hva de driver med. Skremmende å lese hvor mye foreldre overvåke ungdommen sin. Anonymkode: aef59...0ac 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli #47 Skrevet 12. juli En uke er lenge. Har de voksne i nærheten? Men at de er flere er kanskje ikke så dumt. Vi har reist fra 17-åringen vår alene med lillebror på 10 og de hadde det helt topp, spiste pizza og koste seg. Var ikke et skund i tvil om at hun ville ta godt vare på seg OG broren, men jeg ville ikke latt samme 17-åring være helt alene en helg! Men en uke... nei, det synes jeg er for lenge for ungdom/barn å ha ansvar for seg selv og søsken. Vi har reist på en ukes aleneferie to ganger, men da har enten voksne søsken eller bestemor flyttet inn. Anonymkode: 658f9...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #48 Skrevet 12. juli Det er IKKE ok. Og i dette tilfellet: hva om det plutselig ramler inn førti ubedte ungdommer som har snappet opp hjemme-alene status via sosiale kanaler? Slike invasjoner har skjedd og er rett og slett uhåndterlig for ungdommene selv å ordne opp i. En annen sak: om det oppstår brann f eks, er dette noe de vil kunne takle, i panikken? Synes også det er litt av et ansvar å legge på skuldrene til en 17-åring. Skjønner ikke hvor slike foreldre befinner seg, men vi lever jo i egoismens tidsalder hvor egne behov tydeligvis skal prioriteres. Men så klart, det KAN jo gå bra, hvilket i dette tilfelle sikkert vil gi slike ego foreldre grunner for å ta seg en måned i Australia neste gang. Djezeeses Anonymkode: 21548...c85 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #49 Skrevet 12. juli Vi var en uke på ferie nå, jentene på 16 og 18 var hjemme pga jobb. Hadde aldri dratt fra en på 13-14 år. I fjor var vi alle avgårde, med ungene som da var 20, 17 og 15, de vil fortsatt være med gamlingene på ferie 🤪 Anonymkode: 0832c...692 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #50 Skrevet 12. juli Og hvem er så du i dette, ts? Anonymkode: 8d09c...459 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #51 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forstår ikke helt at man tør å reise bort fra ungdommer i den alderen, og at man har hjerte til å prioritere det foran tid med ungdommene. Anonymkode: 1baa9...778 Kunne jeg lett gjort! Mine tenåringsgutter stoler jeg 100% på😄 Liker best å ta de med, da:) Anonymkode: 627dc...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #52 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og hvem er så du i dette, ts? Anonymkode: 8d09c...459 Spiller det noen rolle? ts Anonymkode: 1baa9...778
AnonymBruker Skrevet 12. juli #53 Skrevet 12. juli Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å dra på ferie en uke uten barna i 13-14 års alderen. Om en 17 åring ikke hadde ønsket å bli med så hadde det vært ok. Anonymkode: 04712...2b3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #54 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Overhodet ikke! Dette fyller vilkårene for å utløse bekymringsmelding til barnevernet. Det trenger ikke handle om ungdommene selv, det kan være behov for å beskytte mot uønsket oppmerksomhet, enten fra andre ungdommer eller voksne, det kan være risiko for konflikter som de da selv må løse, det kan være fysiske farer, det kan være situasjoner hvor de ikke har modenhet til å ta gode vurderinger. Og sist men ikke minst- bv. vil nok være interessert i å se om foreldrene generelt har en ignorerende og likegyldig oppdragerstil. Anonymkode: b7bba...8fb 🤣🤣🤣🤣 pingler Anonymkode: c3a37...e41
Missy77 Skrevet 12. juli #55 Skrevet 12. juli Absolutt ikke!! Ærlig talt, de kan vel vente noen år med drikketurer. Er bare noen få år til barna er ute av redet…. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #56 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er dessverre ikke tull. ts Anonymkode: 1baa9...778 er du en av foreldrene eller er dette noe du har fått nyss i? jeg ville ikke nølt med å kontakte BV her, å overlate barn nedi 13års alderen til seg selv for å reise å drikke en uke er definisjonen på uansvarlighet og omsorgssvikt. Anonymkode: e9017...910 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #57 Skrevet 12. juli Vi kommer til å finne utav hvem det gjelder når det kommer i avisa om et par uker at huset ble rasert. Anonymkode: 0e468...438
AnonymBruker Skrevet 12. juli #58 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forstår ikke helt at man tør å reise bort fra ungdommer i den alderen, og at man har hjerte til å prioritere det foran tid med ungdommene. Anonymkode: 1baa9...778 Nei! Anonymkode: 0901b...fef
AnonymBruker Skrevet 12. juli #59 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forstår ikke helt at man tør å reise bort fra ungdommer i den alderen, og at man har hjerte til å prioritere det foran tid med ungdommene. Anonymkode: 1baa9...778 Så ut fra deg så ska heler ikke ungdom fra alt 15 år flytte for å gå på skole? Bare spør for er det som skjer med ungdom rundt der jeg bor nå. Og får en del på Stortinget som de ønsker så er disse 14 de yngste som må flytte for skole Og her så jobbet nå mine i den alderen. Ene reiste nå 35 mil unna oss foreldre 13.5 år å jobbet på sæter på fjellet, med 2 andre i alderen 15 og 17 år. I 4 uker. Glad jeg har ungdom jeg har oppdrar så de klarer seg og at de er selvstendig og kan stole på at ikke finnee på faenskap. Bor og slik at der ikke blir huset fult av uvedkommende som jeg ser mange skriver Anonymkode: aef59...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #60 Skrevet 12. juli Både jeg og mine nå voksne barn kunne vært alene hjemme som 13-åringer. Dette har med modenhet å gjøre og vil være svært individuelt. Jeg var faktisk på to ukers hyttetur sommeren jeg var 13 med ei like gammel venninne. Ringte hjemme en gang. Gikk strålende. Faren min var t o m politi. Anonymkode: 26423...4b1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå