AnonymBruker Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Forstår ikke helt at man tør å reise bort fra ungdommer i den alderen, og at man har hjerte til å prioritere det foran tid med ungdommene. Anonymkode: 1baa9...778 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli #2 Skrevet 12. juli Kommer an på tenåringene, særlig syttenåringen. Og forutsetter at det finnes voksne i nærheten som kan bistå ved behov. Hvordan andre prioriterer tiden sin, tenker jeg er opp til dem. Anonymkode: f7ce2...2eb 15
AnonymBruker Skrevet 12. juli #3 Skrevet 12. juli Jeg har bare 1 barn på 15 år og hadde ikke reist fra henne for å dra på ferie. Hun er både moden og selvstendig, og hun har flere ganger vært alene hjemme både 3, 4 og 5 dager. Men det har vært skoledager, der noen ser henne hver dag og legger merke til om hun er borte, og fordi jeg har vært på jobbreiser. Ferie tar vi sammen. Hadde ikke klart å nyte en ferie vel vitende om at hun var alene hjemme. Tiden der hun ikke lengre vil være med på ferie eller heller vil feriere med venninner kommer tidsnok. Og da kan jeg dra på ferie uten henne. Anonymkode: a684a...733 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forstår ikke helt at man tør å reise bort fra ungdommer i den alderen, og at man har hjerte til å prioritere det foran tid med ungdommene. Anonymkode: 1baa9...778 Vi var hjemme alene en uke når jeg og mitt søsken var hhv 16 og 18 år. Hadde aldri i livet dratt på ferie ei uke med foreldrene mine da. Gikk greit med unntak av at vi hadde en heidundrande fest en kveld og det ble litt ting ødelagt her og der. Men dette er ting vi fikk fikset opp i før foreldrene kom hjem -så de ante jo ikke noe. Selvom vi fortalte det litt senere da. Vi har vært borte en helg når barna våre har vært 15 ish, men da med avtaler med nabo og ett familiemedlem om at de stakk litt innom eller fulgte med. Men en uke borte fra en 13 og 14 åring hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 765bc...0b8 5 1
Hmmmmmm Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Er det fordi de ikke vil bli med? 17 åringen er grei. Men 13 og 14 år, det avgjøres av modenhet. I såfall kun en helg med kameraer 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli Overhodet ikke! Dette fyller vilkårene for å utløse bekymringsmelding til barnevernet. Det trenger ikke handle om ungdommene selv, det kan være behov for å beskytte mot uønsket oppmerksomhet, enten fra andre ungdommer eller voksne, det kan være risiko for konflikter som de da selv må løse, det kan være fysiske farer, det kan være situasjoner hvor de ikke har modenhet til å ta gode vurderinger. Og sist men ikke minst- bv. vil nok være interessert i å se om foreldrene generelt har en ignorerende og likegyldig oppdragerstil. Anonymkode: b7bba...8fb 7 4
Hmmmmmm Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): Er det fordi de ikke vil bli med? 17 åringen er grei. Men 13 og 14 år, det avgjøres av modenhet. I såfall kun en helg med kameraer Jeg bodde for meg selv med full jobb som 17 åring. Men dagens 17 åringer er lobotomerte i forhold dessverre 13 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): Er det fordi de ikke vil bli med? 17 åringen er grei. Men 13 og 14 år, det avgjøres av modenhet. I såfall kun en helg med kameraer Fordi foreldrene vil ha aleneferie med drikking hver dag ts Anonymkode: 1baa9...778 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli Eg synast det er heilt ok, gitt at det er normalt oppdratte ungdommar som evnar å ta litt ansvar, halde orden rundt seg og har litt vet. Men ville alliert meg med ein besteforelder, nabo eller vekk slik at det var ein vaksen tilgjengeleg ved behov og at vedkommande kan sjekke til ungdommane eit par gonger i løpet av veka. Hugs at mange må flytte for seg sjølv når dei er 15-16 år for å gå på skule, er ein ikkje vaksen nok til å greie seg sjølv ei veke på den alderen meinar eg foreldra har svikta i oppdragelsen. Anonymkode: 728f2...679 2 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Var ofte alene hjemme fra jeg var 15 år. Flytte ut som 16 åring for å gå på skole. En 17 åring er da mer enn moden nok til å passe på de mindre. Nå klarer min 13 åring seg alene hvis jeg hadde dratt jeg noen steder en hel uke. Men hun er husredd på natta så tar nok litt tid før det skjer 🙂 Anonymkode: 545a7...c0f 2
Frøken79 Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli (endret) Jeg hadde absolutt ikke gjort det. Men det handler jo litt om hvor man bor, og om andre voksne er tilgjengelig. Barn på 13 og 14 år synes jeg ikke bør være hjemme alene 1 uke. I mitt hode er det uansvarlig. Og er det greit å legge ansvaret over på en 17 åring? Hvorfor ikke ta en ferie sammen? Ønsker ikke barna den typen ferien dere ønsker. Har dere vært på ferie med barna? Hvis ikke hadde jeg dratt på en ferie på deres premisser, slik at de ville vært med. Endret 12. juli av Frøken79 3
Hensatt Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Hmmmmmm skrev (3 minutter siden): Er det fordi de ikke vil bli med? 17 åringen er grei. Men 13 og 14 år, det avgjøres av modenhet. I såfall kun en helg med kameraer Kameraer? I hvilken hensikt? 2
Hmmmmmm Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi foreldrene vil ha aleneferie med drikking hver dag ts Anonymkode: 1baa9...778 Okei. Hvis foreldrene er slik, så har de antagelig gjøre dette mange ganger. Antar da at barna da er mer modne en sine likesinnede. Ofte blir man det av traumer 4 1
Hmmmmmm Skrevet 12. juli #14 Skrevet 12. juli Hensatt skrev (2 minutter siden): Kameraer? I hvilken hensikt? De har et juridisk ansvar. Det er ikke så vanskelig å skjønne at ungdommer ikke snakker sant. Da må man påse at de holder det de lover. Dette går mer på om ungdommene ikke vil bli med på hytta feks
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #15 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Forstår ikke helt at man tør å reise bort fra ungdommer i den alderen, og at man har hjerte til å prioritere det foran tid med ungdommene. Anonymkode: 1baa9...778 Herregud nei! Bare en stor feit NEI. 3
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #16 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi foreldrene vil ha aleneferie med drikking hver dag ts Anonymkode: 1baa9...778 Fyfaen.. 4 1
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli Hmmmmmm skrev (9 minutter siden): Jeg bodde for meg selv med full jobb som 17 åring. Men dagens 17 åringer er lobotomerte i forhold dessverre Jaja og på 1800 tallet jobbet barn i gruver. Verden går fremover. 3 2
Hmmmmmm Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Jaja og på 1800 tallet jobbet barn i gruver. Verden går fremover. Nei, den gjør ikke det, når en 17 åring er ekstremt umoden i forhold. Da går den bakover 12
Frøken79 Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli Tror ikke vi skal ta dette seriøst. Kun for å provosere dette. I hvertfall håper jeg det.... En med slike holdninger som ts viser her, ville aldri spurt om hva andre synes. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Overhodet ikke! Dette fyller vilkårene for å utløse bekymringsmelding til barnevernet. Hvilke vilkår tenker du på her? Anonymkode: f7ce2...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå